Gå til innhold

Forsikringsrådgiver som ringer og vil komme hjem til deg-er det vanlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det ringte nettopp en i overkant pågående forsikringsmann som ville selge meg forsikring og ramset opp tre tidspunkter neste uke som jeg kunne velge når han skulle oppsøke meg hjemme.

Jeg sa om jeg fikk mailadressen så kunne jeg gi han beskjed om det passet da jeg hadde en del fore den nærmeste tid.

Da sa han at jeg nesten måtte bestemme tidspunkt nå for listene med timeavtalene ville bli fylt opp i løpet av to timer.

Han var svært pågående men jeg klarte omsider å komme meg utav samtalen.

Er det normalt at forsikringsagenter ringer slik og vil komme hjem til en?

I mitt 40 årige liv har jeg ordnet slik over telefon eller nett.

Anonymous poster hash: b77b1...515
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å takke nei hvis du ikke ønsker det. De vil hjem til folk fordi de antakelig oftere får solgt forsikringer slik.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om en gang!! Kontakt forsikringsselskapet han representerte og spør om dette er vanlig prosedyre....

Anonymous poster hash: 8d2b6...ebf
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han var svært pågående men jeg klarte omsider å komme meg utav samtalen.

Angst for å legge på?

Anonymous poster hash: c92ab...bf2

AnonymBruker
Skrevet

Angst for å legge på?

Man er da høflig selv om man ikke er dum,dermed argumenterte jeg meg relativt kjapt utav det før jeg la på.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om en gang!! Kontakt forsikringsselskapet han representerte og spør om dette er vanlig prosedyre....

Anonymous poster hash: 8d2b6...ebf

I will

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Man er da høflig selv om man ikke er dum,dermed argumenterte jeg meg relativt kjapt utav det før jeg la på.

Ts

Med mindre du ba om å bli oppringt er det telefonselgeren som er uhøflig.

AnonymBruker
Skrevet

Med mindre du ba om å bli oppringt er det telefonselgeren som er uhøflig.

Jeg ba ikke om det nei. Ts

Skrevet (endret)

Ja, det er helt vanlig at forsikringsrådgiverne avtaler såkalte kundemøter, gjerne hjemme hos kundene. Men man skal aldri presse seg på, selvsagt ikke, men det er overhodet ikke uvanlig med kundemøter. Mange kunder foretrekker også dette.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er vanlig, og nei, jeg vil ikke anbefale det med mindre du er oppriktig interessert i forsikring og har satt av en helaften! 😜 jeg hadde en forsikringsmann hos meg i høst og jeg trodde aaaldri han skulle gå igjen! Han var for all del hyggelig og flink, men jeg prøvde å avslutte besøket hundre ganger uten at han brydde seg om det. Følte meg helt ærlig litt overkjørt etter at han var gått, han merket nok at jeg ikke er typen til å kaste folk på dør og det utnyttet han maksimalt.

Forbered deg på forhånd også... Han spurte etter alle slags gamle salgsmeldinger på biler og ting og tang, da jeg sa at jeg ikke hadde det tilgjengelig fordi det var så lenge siden kom han bare med "jada men jeg har god tid jeg" 😂 Gi meg styrke!!! 😅

Anonymous poster hash: 5fbfe...a30

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er vanlig, og nei, jeg vil ikke anbefale det med mindre du er oppriktig interessert i forsikring og har satt av en helaften! jeg hadde en forsikringsmann hos meg i høst og jeg trodde aaaldri han skulle gå igjen! Han var for all del hyggelig og flink, men jeg prøvde å avslutte besøket hundre ganger uten at han brydde seg om det. Følte meg helt ærlig litt overkjørt etter at han var gått, han merket nok at jeg ikke er typen til å kaste folk på dør og det utnyttet han maksimalt.

Forbered deg på forhånd også... Han spurte etter alle slags gamle salgsmeldinger på biler og ting og tang, da jeg sa at jeg ikke hadde det tilgjengelig fordi det var så lenge siden kom han bare med "jada men jeg har god tid jeg" Gi meg styrke!!!

Hva skulle han med de salgsmeldingene etter?

Ts

Skrevet

Forferdelig slitsomt med slike selgere som ikke forstår at man er fornøyd slik man har det!

Er lei av at alle skal selge noe hele tiden. Jeg ringte til banken min for en stund siden for å sperre et kort jeg hadde mistet, og kundeservice-dama var mest opptatt av å booke meg inn til et slikt forsikringsmøte "samme hun hadde meg på tråden", og siden jeg ringte for noe helt annet var det ikke bare å legge på... Argh.

AnonymBruker
Skrevet

Hva skulle han med de salgsmeldingene etter?

Ts

Han skulle se om jeg kunne spart penger på å bruke de, og hvor mye jeg da eventuelt ville spart! -sånn hypotetisk liksom. Merkelig skrue!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...