Gå til innhold

Helgetur til Amsterdam

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi er ikke så interessert i å gjøre masse turistting, liker best å bare vandre rundt, suge inn inntrykk og chille på kafe. Men hva MÅ vi få med oss? Kom gjerne med tips til gode kafeer og restauranter også!

Anonymous poster hash: a26ca...b24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var i Amsterdam med min kjære i fjor sommer, og det morsomte vi gjorde må ha vært kanaltur, Heineken Experience, IceBar, zoo og coffee shops. :) Jeg kunne godt tenkt meg å ta turen innom Anne Franks hus også, men der var det helt vill kø, så dersom dere tenker dere dit ville jeg forhåndsbestilt billetter.

En av de bedre storbyene i Europa jeg har besøkt!

Endret av minimika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også gått for kanaltur! Og da helst i en av de mindre båtene. Vi tok en mindre, åpen båt (kanskje plass til ca 10 personer) fra brygga i nærheten av jernbanestasjonen. Han som kjørte båten var også guide og satt i midten av båten og styrte mens han fortalte interessante fakta og historier underveis.

På de større båtene med overbygg foregår guidingen ved hjelp av en ferdig innspilt monolog over sprakende høyttalere. Mye mindre koselig og personlig. I den mindre båten var det dessuten ikke noe problem å ta med vin/øl og drikke underveis :)

Endret av musestille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanalcruise er fint. Kjøp 3-dagerskort på trikken. Vel verd pengene.

Byen er faktisk ikke så veldig stor og trikken er veldig grei for å komme seg rundt. Ellers er det flatt og fint om man liker å bruke beina også.

Jeg vil absolutt anbefale å stikke innom Anne Franks hus, til tross for litt kø av og til. Vi besøkte også The Amsterdam Dungeon og det var en overraskende artig opplevelse. OBS.. ikke for de med nerveproblemer.

Få også med dere et måltid på et pannekakehus.

Anonymous poster hash: 5be64...aa7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...