AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #1 Skrevet 12. mars 2015 Vi har bygd oss nytt hus, helt nytt og vi er veldig fornøyde! Vi har ikke barn selv og skal heller ikke ha barn. Min søster har to barn på 6 og 8 år. Under byggeprosessen så har vi ikke latt folk komme inn og se, de fikk se når det stod helt ferdig. Min søster gikk rundt i huset med en sur mine og til slutt sa hun at huset ikke egnet seg for barn, det var ikke barnesikring i det hele tatt. Ble litt paff og sa at vi ikke har barn så derfor så har vi ikke tatt hensyn til det, men det er jo et helt vanlig hus som vanlige folk med barn bor i. Min søster tok barna sine og sa at dette huset kunne de ikke være gjester i for det var farlig for barna.... Barna hennes er som sagt 8 og 6 år, ganske stillesittende barn som alltid har med seg i pad på besøk. Ingen andre har sagt det er noe unormalt med huset, og venner med barn har heller ikke påpekt noe, er jo et helt vanlig hus. Der vi bodde før måtte gjester ned en bratt trapp uten rekkverk, vil tro at det er en forbedring der vi bor nå. Trappa der vi bor nå er ikke bratt og har rekkverk, og gjester trenger ikke gå i trappa en gang. Jeg vil tro min søster er sjalu, noe som hun egentlig ikke har grunn til for de har et nydelig hus. Hvordan skal jeg gå fram? Skal jeg ta kontakt eller skal jeg la henne roe seg og så se om hun tar kontakt? Vi har egentlig veldig god kontakt. Jeg syntes hele situasjonen ble så merkelig og jeg så sikkert bare slik ut ----> Anonymous poster hash: bd85e...f51
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 12. mars 2015 #3 Skrevet 12. mars 2015 Ingenting å gjøre med det. Hun er nok sjalu, men du behøver ikke å gjøre noe med dette. Det vil bare være unødvendig.
HvittHus Skrevet 12. mars 2015 #4 Skrevet 12. mars 2015 (endret) La henne ta initiativet. Du har ikke gjort noe galt. Forøvrig er det temmelig søkt å forlange barnesikring når barna er 6 og 8 år. Det virker som det kortsluttet et lite øyeblikk hos din søster når hun slenger ut en slik kommentar. Edit: Gratulerer med nytt hus. Endret 12. mars 2015 av zellica 2
Annie Hall Skrevet 12. mars 2015 #5 Skrevet 12. mars 2015 Her høres det ut som om det er noe annet som ligger bak, og jeg mistenker kanskje at du ikke skjønner hva det er. Jeg gjetter på at dette er en typisk "ulme-reaksjon". En sånn som man får når noen gjør noe irriterende over lang tid, uten å være klar over det. Og så står de der og skjønner ingenting når den andre part faktisk eksploderer. Hva det kan være må du nøste opp i selv. Det høres ut som om du og mannen din har hatt en litt merkelig greie på gang i byggeprosessen, med at folk ikke skulle få se underveis. Dere om det altså. Deres hus og dere bestemmer, men det er jo en litt uvanlig måte å tenke på. Kan det være noe der? Kan hun ha følt seg lite involvert, eller syntes dere har vært/er sære/"skal lage en stor greie ut av det at dere bygger hus..." eller noe lignende?!! Jeg vet ikke altså... men det høres ikke ut som om det egentlig er huset, men at hun er irritert på deg for noe annet, og ikke gidder å reagere med "å så fint!! Så glad jeg er på deres vegne" Hadde jeg vært deg så hadde jeg satt meg ned og hatt en fredelig samtale med henne. Spurt hvorfor hun reagerte sånn på huset deres. Vært ærlig, sagt at du ble overrasket, og lei deg, og lurte på om det lå noe annet bak. 1
Gjest O.G. Skrevet 12. mars 2015 #6 Skrevet 12. mars 2015 Det høres ut som om du og mannen din har hatt en litt merkelig greie på gang i byggeprosessen, med at folk ikke skulle få se underveis. Dere om det altså. Deres hus og dere bestemmer, men det er jo en litt uvanlig måte å tenke på. Kan det være noe der? Kan hun ha følt seg lite involvert, eller syntes dere har vært/er sære/"skal lage en stor greie ut av det at dere bygger hus..." eller noe lignende?!! Du sier noe, det er rart.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #7 Skrevet 12. mars 2015 Her høres det ut som om det er noe annet som ligger bak, og jeg mistenker kanskje at du ikke skjønner hva det er. Jeg gjetter på at dette er en typisk "ulme-reaksjon". En sånn som man får når noen gjør noe irriterende over lang tid, uten å være klar over det. Og så står de der og skjønner ingenting når den andre part faktisk eksploderer. Hva det kan være må du nøste opp i selv. Det høres ut som om du og mannen din har hatt en litt merkelig greie på gang i byggeprosessen, med at folk ikke skulle få se underveis. Dere om det altså. Deres hus og dere bestemmer, men det er jo en litt uvanlig måte å tenke på. Kan det være noe der? Kan hun ha følt seg lite involvert, eller syntes dere har vært/er sære/"skal lage en stor greie ut av det at dere bygger hus..." eller noe lignende?!! Jeg vet ikke altså... men det høres ikke ut som om det egentlig er huset, men at hun er irritert på deg for noe annet, og ikke gidder å reagere med "å så fint!! Så glad jeg er på deres vegne" Hadde jeg vært deg så hadde jeg satt meg ned og hatt en fredelig samtale med henne. Spurt hvorfor hun reagerte sånn på huset deres. Vært ærlig, sagt at du ble overrasket, og lei deg, og lurte på om det lå noe annet bak. Burde slenge med at det er pga sikkerheten, var noe byggefolka anbefalte. Har tross alt ligget ledinger, andre ting som kunne være litt skumle, masse verktøy som er ganske dyrt, er vel ikke rart de ville ha litt styring. Og veldig bra for oss, vi hadde måtte erstatte hvis noe av utstyret deres ble ødelagt/stjålet. Da så jo vi det som en mulighet til å få det slik vi ville og uten masse andre meninger i hytt og pine. Men som sagt vi har et godt forhold, og for en mnd satt vi barnevakt for barna dems i 5 dager uten å ta betalt for hverken jobben eller maten, mens min søster var på shopping i London. Så hvis hun er irritert på meg så skjønner ikke jeg hva det kan være. Lar dem være i fred så får vi se. Anonymous poster hash: bd85e...f51 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #8 Skrevet 12. mars 2015 Selvfølgelig er hun kjempesjalu, det kom tydelig frem. Hvorfor er jeg usikker på... Synes det høres rart ut, sånn kunne aldri jeg eller min søster gjort ovenfor hverandre.. Du kan jo strekke ut en hånd og spørre henne om hva hun er sur eller lei seg for? Synes det er så teit at HUN sa noe dust så nå skal du gå rundt i x antall uker og mnd og vente på at hun skal kontakte deg. Spiller vel ingen rolle hvem som snakker med hvem? Det er søsteren din, og om du liker henne og ønsker relasjon tenker jeg at det er like greit at du er the bigger person dersom du faktisk ønsker kontakt, og ønsker å vite. Hun ble vel sur og lei seg for noe, men fikk seg av en eller annen grunn ikke til å si det... Hun er ikke unnskyldt. Men det spiller vel ingen rolle hvem som strekker ut hvilken hånd... Anonymous poster hash: be8d2...661 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #9 Skrevet 12. mars 2015 KOMMUNIKASJON! Anonymous poster hash: 7be0f...502
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #10 Skrevet 12. mars 2015 Selvfølgelig er hun kjempesjalu, det kom tydelig frem. Hvorfor er jeg usikker på... Synes det høres rart ut, sånn kunne aldri jeg eller min søster gjort ovenfor hverandre.. Du kan jo strekke ut en hånd og spørre henne om hva hun er sur eller lei seg for? Synes det er så teit at HUN sa noe dust så nå skal du gå rundt i x antall uker og mnd og vente på at hun skal kontakte deg. Spiller vel ingen rolle hvem som snakker med hvem? Det er søsteren din, og om du liker henne og ønsker relasjon tenker jeg at det er like greit at du er the bigger person dersom du faktisk ønsker kontakt, og ønsker å vite. Hun ble vel sur og lei seg for noe, men fikk seg av en eller annen grunn ikke til å si det... Hun er ikke unnskyldt. Men det spiller vel ingen rolle hvem som strekker ut hvilken hånd... Anonymous poster hash: be8d2...661 Det er sant, hun har en tendens til å være langsint, er ellers værdens beste søster og venn! Sender henne en mld i morgen. Har uansett lovt guttene hennes en kinotur på søndag, så håper alt er bra innen da! Anonymous poster hash: bd85e...f51
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #11 Skrevet 12. mars 2015 Det er sant, hun har en tendens til å være langsint, er ellers værdens beste søster og venn! Sender henne en mld i morgen. Har uansett lovt guttene hennes en kinotur på søndag, så håper alt er bra innen da! Anonymous poster hash: bd85e...f51 Hvis dere kommer overens ville jeg helt klart spurt henne hva det var Og for å bevare vennskapet rett og slett prøvd å vise forståelse. Kan hende hun er helt på viddene og urimelig, men hun ble nå faktisk lei seg og sur for noe, det er jo lov å føle. Det hun kanskje hadde trengt er litt tilbakemdling på HVORDAN uttrykke seg Anonymous poster hash: be8d2...661
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #12 Skrevet 13. mars 2015 Snakket med min søster i dag, hun hadde hatt en heftig diskusjon med sin svigermor den morgenen før de kom til oss. Diskutert barneoppdragelse, så kan fortså at hun var ganske irritert, desverre gikk det utover meg den gangen, men det går jo egentlig greit. Spurte om hva hun mente om at ingen hadde sett under byggeperioden også siden noen her mente vi var så rare, men hun sa at mange av hennes venner hadde også gjort det slik.. takk for alle innlegg her! TS Anonymous poster hash: bd85e...f51 3
Aircondition Skrevet 13. mars 2015 #13 Skrevet 13. mars 2015 Så bra dere fikk snakket. Gratulerer med nytt hus 😄
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #14 Skrevet 13. mars 2015 Too much info, nå vet vi hvem du erAnonymous poster hash: 2f83e...bd6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #15 Skrevet 13. mars 2015 Too much info, nå vet vi hvem du erAnonymous poster hash: 2f83e...bd6 Tviler sterkt på det Uansett er det så farlig da? Anonymous poster hash: bd85e...f51
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #16 Skrevet 13. mars 2015 Så bra dere fikk snakket. Gratulerer med nytt hus Takk takk Anonymous poster hash: bd85e...f51
Meridian Skrevet 13. mars 2015 #17 Skrevet 13. mars 2015 Vi har bygd oss nytt hus, helt nytt og vi er veldig fornøyde! Vi har ikke barn selv og skal heller ikke ha barn. Min søster har to barn på 6 og 8 år. Under byggeprosessen så har vi ikke latt folk komme inn og se, de fikk se når det stod helt ferdig. Min søster gikk rundt i huset med en sur mine og til slutt sa hun at huset ikke egnet seg for barn, det var ikke barnesikring i det hele tatt. Ble litt paff og sa at vi ikke har barn så derfor så har vi ikke tatt hensyn til det, men det er jo et helt vanlig hus som vanlige folk med barn bor i. Min søster tok barna sine og sa at dette huset kunne de ikke være gjester i for det var farlig for barna.... Barna hennes er som sagt 8 og 6 år, ganske stillesittende barn som alltid har med seg i pad på besøk. Ingen andre har sagt det er noe unormalt med huset, og venner med barn har heller ikke påpekt noe, er jo et helt vanlig hus. Der vi bodde før måtte gjester ned en bratt trapp uten rekkverk, vil tro at det er en forbedring der vi bor nå. Trappa der vi bor nå er ikke bratt og har rekkverk, og gjester trenger ikke gå i trappa en gang. Jeg vil tro min søster er sjalu, noe som hun egentlig ikke har grunn til for de har et nydelig hus. Hvordan skal jeg gå fram? Skal jeg ta kontakt eller skal jeg la henne roe seg og så se om hun tar kontakt? Vi har egentlig veldig god kontakt. Jeg syntes hele situasjonen ble så merkelig og jeg så sikkert bare slik ut ----> Anonymous poster hash: bd85e...f51 Hva mener hun med at huset ikke er barnesikret? Er det vollgrav rundt huset med krokodiller? Er det synehull i hagen? Er det ikke gjerne rundt eiendommen så barna kan falle ned fjellveggen? Er det ikke barnesikring i vinduene? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå