Gå til innhold

Klistremerke som skremmer vekk tyver?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bor i leilighet. Kanskje liten sjanse for innbrudd der, men uansett kan det kanskje være lurt å gjøre noe ekstra for å skremme vekk potensielle innbruddstyver. Så hva med å klistre en lapp med ALARM på døra? Ser at mange boliger har det. Hvor får man kjøpt sånne?

Anonymous poster hash: 767a8...31f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

En potensiell innbruddstyv blir nok livredd av et klistermerte.

Anonymous poster hash: c3e7f...ea5
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En potensiell innbruddstyv blir nok livredd av et klistermerte.

Anonymous poster hash: c3e7f...ea5

Dust :P

Meningen er at han skal tro at det er installert alarm, da :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har en viss effekt ja, noe en bekjent som jobber med sikkerhet har bekreftet. Faren består i om tyvene vet om at klistremerker lyver eller ikke.

Anonymous poster hash: 58ec3...989
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis jeg var innbruddstyv og gikk inn i en blokk, ville jeg styrt unna leilighetene som var merket med Sector Alarm for eksempel. Spørsmålet er hvor jeg får kjøpt sånne klistremerker. Finner ikke noe på hjemmesidene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli kjent med en fra HA eller noe. Såpass godt kjent at du kanskje kan be om et HA skilt du kan henge på veggen ved døra. :ler:

Alarm-klistremerker skremmer ikke tyver. Nesten alle hjem har jo slike klistremerker

Blir like teit som å tro at skikkelig låser holder tyvene ute :P

Endret av Hello Kitte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bli kjent med en fra HA eller noe. Såpass godt kjent at du kanskje kan be om et HA skilt du kan henge på veggen ved døra. :ler:

Alarm-klistremerker skremmer ikke tyver. Nesten alle hjem har jo slike klistremerker

Selvfølgelig holder de tyver ute. Du går inn i en blokk. Noen av leilighetene har klistremerker med Sector Alarm, andre har det ikke. Hvor bryter du deg inn?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du Hells Angles?

Men ellers enig. Tviler på et klistremerke kommer til å skremme bort en erfaren innbruddstyv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis jeg var innbruddstyv og gikk inn i en blokk, ville jeg styrt unna leilighetene som var merket med Sector Alarm for eksempel. Spørsmålet er hvor jeg får kjøpt sånne klistremerker. Finner ikke noe på hjemmesidene deres.

Det er jo alarmen de selger, klistremerkene følger liksom med på kjøpet... :P

Anonymous poster hash: e2095...5e5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper det å kjenne en i Hamar Arbeiderblad?! ;)

Jeg tror ikke at et klistremerke skremmer noen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, men det må da finnes klistremerker som selges separat? Hadde vært god business tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper det å kjenne en i Hamar Arbeiderblad?! ;)

Jeg tror ikke at et klistremerke skremmer noen.

Klart det. Har du møtt noen av de journalistene der eller? For å ikke snakke om fotografene *grøss* :fnise:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig holder de tyver ute. Du går inn i en blokk. Noen av leilighetene har klistremerker med Sector Alarm, andre har det ikke. Hvor bryter du deg inn?

Der hvor jeg tror jeg kan få mest utbytte

Står det sector alarm på et klistremerke, så vet jeg hva slags alarm som venter meg og hvordan man håndterer den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det. Har du møtt noen av de journalistene der eller? For å ikke snakke om fotografene *grøss* :fnise:

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får faktisk ikke kjøpt klistremerker, og det skjønner jeg jo, Sector alarm og lignende ønsker jo å selge et produkt. Vi fikk tak i alarmklistemerker ved å spørre et familiemedlem, som tok kontakt med selskapet fordi "klistremerkene hadde blitt ødelagt" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_Idja

Ja, men det må da finnes klistremerker som selges separat? Hadde vært god business tror jeg.

Alarmselskapene selger naturligvis ikke klistremerker - det er jo alarmene de tjener på. De vil jo ikke tillate gratispassasjerer.

"Vanlige" klistremerker finnes kanskje men de vil jo ikke være like effektive når de ikke er tilknyttet et selskap. Folk flest VET jo at hvis du faktisk HAR alarm, vil alarmselskapets logo stå på merket.

Design ditt eget klistremerke og dikt opp et alarmselskap eller skriv "privat alarm tilknyttet xxx"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hadde vært god business hvis du startet opp med å kun selge klistremerker som skremte bort tyver, men alarmselskapene vil jo selvsagt ikke selge dem. Da ville de jo blitt det alarmselskapet alle forbinder med "Det er den logoen alle uten alarm klistrer opp for å late som om de har alarm, så ingen fare". Da kunne de like gjerne lagt ned, for da fungerer det ikke lenger avskrekkende.

Å selge klistremerker med navnet til et alarmselskap på uten deres samtykke er selvsagt ulovlig, og det er selvsagt også meningsløst å dikte opp et alarmselskap eller selge klistremerker med kun "alarm" på uten navn på selskap.

Men klistremerker beskytter ganske godt mot innbrudd, egentlig. Poenget er at det krever så fryktelig lite for en innbruddstyv å gå videre til neste hus i stedet dersom han først mistenker at du har alarm. Du får av overnevnte grunner selvsagt ikke bare kjøpt alarmklistremerker, så da får du nesten spørre noen som faktisk har alarm om de har noen klistremerker å avse.

Anonymous poster hash: c2507...4db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke det er lov å sette sånne klistremerke.

Anonymous poster hash: b0e42...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...