AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #1 Skrevet 12. mars 2015 Alt stress (og fett) setter seg på og rundt magen og midjen. Har barn og har ikke trent regelmessig på et par år. Fett og stress har alltid gått direkte på midje/mage/sider. Har opp gjennom årene i vært str 38/M men har ofte også brukt str 36/S i "treningsperioder" når jeg har regelmessig har jogget over lengre tid. Når er jeg str 38 men...bukser og annet kniper på fordi magen står rett ut og den henger og disser. Midjemålet er 88 cm noe som ansees som helsefarlig spesielt ift hjerte/kar! Hvorfor legger alt seg på magen? :-( Hvordan får jeg flat mage når jeg har denne kroppstypen som er slank men der alt setter seg på store fettete magen?! Har ALLTID hatt problem med magen og den blir aldri flat men målet er å få den veltrent og i harmoni med en ellers slank kropp. Hjelpes... Innspill og råd fra andre kan bare hjelpe! Anonymous poster hash: 5eaf6...68c
Ulveedderkopp Skrevet 12. mars 2015 #2 Skrevet 12. mars 2015 (endret) Du må rett og slett ned i fettprosent, og trene styrke for å stramme opp. Endret 12. mars 2015 av Ulveedderkopp
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #3 Skrevet 12. mars 2015 Mindre stress - mer trening, gode matvaner og andre rutiner. Anonymous poster hash: 7f0df...2ab
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #4 Skrevet 13. mars 2015 Du må rett og slett ned i fettprosent, og trene styrke for å stramme opp. Jeg trener aldri styrke...synes det er kjedelig. Har ikke fornyet Elixia-medlemskapet vil heller lett-jogge ute. Får prøve og tenke ut styrke øvelser på turen da...Anonymous poster hash: 5eaf6...68c
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #5 Skrevet 13. mars 2015 Mindre stress - mer trening, gode matvaner og andre rutiner. Anonymous poster hash: 7f0df...2ab Ja... Har kommer inn i ond sirkel...dårlig spor. Stress kan være så mangt. Å ha fått barn er stress og det skjedde mye merkelig på alle plan da.Anonymous poster hash: 5eaf6...68c
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #6 Skrevet 13. mars 2015 Jeg er helt lik, bortsett fra at jeg ikke har fått barn Anonymous poster hash: 219e2...ac1
Biloba Skrevet 13. mars 2015 #7 Skrevet 13. mars 2015 Søk litt på nettet. Det er mange treningsprogram som kan gjøres hjemme, uten utstyr eller bare med håndvekter/kettlebell og lignende, som tar 10 min av gangen. Både oppstrammingsøvelser og mer aerobiclignende økter. Isolert magefett kan skyldes feil kosthold (mye karbo, lite eller feil fettsyrer), stress, hormonforstyrrelser (pcos, insulinresistens) og sikkert genetisk disposisjon. Fastlegen kan finne ut av noe av dette. Styrketrening er mer effektivt enn å jogge, og enda bedre hvis du trener styrke og jogger direkte etterpå. All bevegelse i løpet av dagen teller litt, så ta 2 min her og der gjennom hele dagen, så synker ikke forbrenningen ned til basalnivå.
Flekk Skrevet 13. mars 2015 #8 Skrevet 13. mars 2015 stress går til magen? Legger man på seg av en følelse?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #9 Skrevet 13. mars 2015 Det er nå det farligste fettet som legger seg på magen... Ser ikke helt hvordan det kan legge seg så mye på magen dersom du spiser sunt og trener? Kan det være genetikk dette også? Selv er jeg motsatt, har en ekstremt smal midje, med mer fett på rumpe og lår. Det har jeg arvet Anonymous poster hash: 0ad6c...4a7
la Flaca Skrevet 13. mars 2015 #10 Skrevet 13. mars 2015 (endret) stress går til magen? Legger man på seg av en følelse? Man legger på seg der den individuelle kroppen har anlegg for å lagre fett. Men ja, stress påvirker i stor grad kjemien i kroppen. Vil forresten anbefale mbt-sko med det samme jeg er innom tråden. Har utrolig god erfaring med dem, og har mange ulike par og typer så jeg bruker dem hele tiden. Teknologien går ut på at rygg og mage får jobbe med å stabilisere resten av kroppen, og resultatet er at man blir skikkelig stram. Omtrent som om man skulle gått uten sko, i sanda. (Mitt lille reklamebidrag). Endret 13. mars 2015 av la Flaca 1
hurdugurdu Skrevet 15. mars 2015 #11 Skrevet 15. mars 2015 Alt stress (og fett) setter seg på og rundt magen og midjen. Har barn og har ikke trent regelmessig på et par år. Fett og stress har alltid gått direkte på midje/mage/sider. Har opp gjennom årene i vært str 38/M men har ofte også brukt str 36/S i "treningsperioder" når jeg har regelmessig har jogget over lengre tid. Når er jeg str 38 men...bukser og annet kniper på fordi magen står rett ut og den henger og disser. Midjemålet er 88 cm noe som ansees som helsefarlig spesielt ift hjerte/kar! Hvorfor legger alt seg på magen? :-( Hvordan får jeg flat mage når jeg har denne kroppstypen som er slank men der alt setter seg på store fettete magen?! Har ALLTID hatt problem med magen og den blir aldri flat men målet er å få den veltrent og i harmoni med en ellers slank kropp. Hjelpes... Innspill og råd fra andre kan bare hjelpe! Anonymous poster hash: 5eaf6...68c Les i boken til Berit Nordstrand som heter "12 uker til et sunnere liv og slankere midje" (husker ikke helt ordrett hva boken heter, men er noe liknende). Mange gode tips som fokuserer på midjefett og hvordan du blir kvitt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå