AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #1 Skrevet 12. mars 2015 Ettersom en kalori faktisk er en kalori..Så lurer jeg på en ting: Hvis jeg spiser chips, sjokolade, pommes frittes og majones tilsvarende 2000 kalorier per dag, i én uke, mens neste uke spiser jeg brokkoli, kyllingfilet, torsk og salat tilsvarende 2000 kalorier per dag. Eller si at jeg gjør dette f.eks i 1 år. Ville kroppen min utvendig sett lik ut samme hvilket kosthold jeg valgt? Jeg vet hva som skjer inni, men rent teoretisk, er 2000 kalorier 2000 kalorier uavhengig hvor de kommer fra, og vil gi likt resultat på utsiden?? :S Anonymous poster hash: 22d4c...dfe
FruHudson Skrevet 12. mars 2015 #2 Skrevet 12. mars 2015 I prinsippet ja, men sunn mat vil jo bygge muskler mer enn mat med høyt fettonnhold gjør, så med usunn mat vil du være dvaskere enn om du spiser sunn mat. Tror jeg Men man kan jo til og med gå ned i vekt ved å spise mcdonalds, så lenge kaloriunderskuddet er der.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #3 Skrevet 12. mars 2015 du vil sikkert veie det samme, men grønnsaker og annen sund mat inneholder mye annet du også vil ha i kroppen din som vitaminer og mineraler. Det er hvor forskjellen ligger. Du kan gå ned i vekt ved kun å spise smågodt, men du vil få mangelsykdommer Anonymous poster hash: 014e2...e0c
Tvist Skrevet 12. mars 2015 #4 Skrevet 12. mars 2015 Kanskje litt gusten hud, kviser og dårligere hår med dårlig kosthold.
mijaa Skrevet 12. mars 2015 #5 Skrevet 12. mars 2015 Ettersom en kalori faktisk er en kalori..Så lurer jeg på en ting: Hvis jeg spiser chips, sjokolade, pommes frittes og majones tilsvarende 2000 kalorier per dag, i én uke, mens neste uke spiser jeg brokkoli, kyllingfilet, torsk og salat tilsvarende 2000 kalorier per dag. Eller si at jeg gjør dette f.eks i 1 år. Ville kroppen min utvendig sett lik ut samme hvilket kosthold jeg valgt? Jeg vet hva som skjer inni, men rent teoretisk, er 2000 kalorier 2000 kalorier uavhengig hvor de kommer fra, og vil gi likt resultat på utsiden?? :S Anonymous poster hash: 22d4c...dfe I teorien så skal du se lik ut, ja, men siden chips, sjokolade, pommes frittes og alt det der inneholder omtrent minus i næringsstoffer, vil du nok få mangelsykdommer og endre utseende som en effekt av det. Men vekta vil være noen lunde lik, ja
Pringle Skrevet 12. mars 2015 #6 Skrevet 12. mars 2015 Jeg forstår ikke helt opplegget du tenker på, men det er helt sant at det er viktig for helsa å få i seg tilstrekkelig næringsstoffer - og du kan merke det på hud, hår, negler, energinivå, appetitt, humør. Et ekstremt kosthold - uansett om det er "ekstremt sunt" eller "ekstremt usunt" - er ikke bra for helsa. Og ikke minst er det veldig vanskelig å holde seg til det - spiser du "ekstremt sunt" blir du drittlei av å savne godteri, spiser du "ekstremt usunt", blir du utsultet av næringsmangel. Litt sjokolade, potetgull, eller hva du nå liker, kan du godt spise, hvis du ellers spiser balansert og variert, vanlig kost.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #7 Skrevet 12. mars 2015 Det er nok det samme hvor det kommer fra rent kalorimessig, men næringstett mat vil jo ikke fylle magen like mye, så man vil nok være mer sulten, og uvel, om man spiser noen plater sjokolade i løpet av dagen enn om man spiser sunt og variert i større mengder med samme energiinnhold. Anonymous poster hash: f471a...597
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå