AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #1 Skrevet 12. mars 2015 Har en jente på snart 6 år som jeg er alenemamma for. Jeg og barnefaren har aldri vært sammen og vi kjenner hverandre ikke. Ble gravid i ung alder og valgte å beholde barnet. Med det sagt så har jeg et godt forhold til foreldrene hans, som alltid har stilt opp for mitt barn (han informerte de om barnet) og barnefaren har møtt datteren sin ved enkelte anledninger når hun har besøkt farmor og farfar og han har vært tilstede.. Han ser henne kanskje 2 ganger i året i et par timer og kjøper gaver til bursdag og jul - men det er alt. Ingen av hans venner vet om barnet.. For nesten fem år siden fikk han ny kjæreste og de har vært sammen siden. Nå har de fått et barn sammen og jeg ser at han legger ut bilder og statuser om barnet og kjæresten sin hele tiden og virkelig forguder barnet. Synes dette er vondt ovenfor min datter og gruer meg til hun blir eldre og dette blir mer tydelig. Har snakket med foreldrene hans om det og de synes også det er leit, men de sier at det ikke er de som bestemmer hva han skal gjøre. Og den ser jeg jo.. Han har aldri bedt om noe samvær og jeg tror egentlig ikke at han heller kommer til å ville ha det noensinne.. Gruer meg veldig til hun blir eldre og også hvis de får flere barn.. Han har heller ikke gjort noe for at hans nye barn skal treffe sin halvsøster.. Noen tips? Anonymous poster hash: 5c84b...76a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #2 Skrevet 12. mars 2015 Hva med å skrive et vennlig brev eller mail til han. Ikke Vær anklagende, men spør om han har lyst på noe samvær. Fortell at du tror deres datter hadde satt stor pris på det. Si også at du tenker at barna tross alt er halvsøsken og sikkert vil kunne få stor glede av hverandre. Og kanskje også minne han på samvær fra nå, gjør at han ikke sitter og angrer livet av seg som gammel mann; At han ikke var der for sin førstefødte. Anonymous poster hash: 0a384...2a9 8
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #3 Skrevet 12. mars 2015 var det ikke en tråd her for en tid tilbake skrevet av en som var i nøyaktig samme situasjon som moren til det nye barnet...? Anonymous poster hash: ed560...d4c
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #4 Skrevet 12. mars 2015 Du fikk jo tydeligvis barnet mot hans vilje, da må du nesten regne med at han distanserer seg (selv om det høres slemt ut). Anonymous poster hash: b8880...3b1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #5 Skrevet 12. mars 2015 Nå var det du som valgte å bære fram barnet til tross for at barnefar ikke var interessert ergo er dette noe du burde ha forespeilet ville skje og det er du som har ansvaret for barnet. Hvor mye forventer du egentlig at en far som aldri har ønsket å få dette barnet skal stille opp for dine valg? Anonymous poster hash: a9511...20f 2
Biloba Skrevet 12. mars 2015 #6 Skrevet 12. mars 2015 Nå er det vel tydelig fordi du har ham på sosiale medier. Blokk ham, i hvertfall fra newsfeeden, så slipper du påminnelsene hele tiden. Til jenta di må du jo bare være ærlig og si at graviditeten kom overraskende og at du nå er kjempeglad for det. Men at han på det tidspunktet ikke var klar til å være pappa for noen. Senere har han blitt voksen, og at han nå liker å være pappa når ham også er kjæreste med moren. Men at det ser ut til at han er mest pappa i en familiesammenheng og når han har vært med fra babytiden og at sånn er det for noen. Si at det ikke er hennes feil. Ellers slipper han billig unna med den diskresjon som er holdt rundt saken. Ikke sikkert det ville vært like kult å svikte barnet hvis omgangskretsen visste om henne. 1
Gjest O.G. Skrevet 12. mars 2015 #7 Skrevet 12. mars 2015 Ikke gjør noe stort ut av det å ha en pappa.
Aircondition Skrevet 12. mars 2015 #8 Skrevet 12. mars 2015 Det hørtes ut som en utrolig tung situasjon. Ja, hun valgte å beholde barnet, kanskje mot hans vilje. Det leste jeg forsåvidt ikke sted. Men barnet vokser likevel til og de som selv har barn vil mest sannsynlig se utfordringene rundt dette. Man sier ikke til en seksåring: "sorry jenta mi, men sånn er livet. Mamman din valgte å beholde deg mot pappas vilje, så dessverre, men sånn er det bare. Du kan ikke forvente noe annet når mamma var så dum". Dette handler ikke om ts, men om den seks års gamle jenta hennes.. Jeg syns kanskje du kunne prøvd å sendt et brev, slik som noen nevnte over. Legg det fram på en forsiktig i fin måte. For alt det du vet, så har far kanskje dårlig samvittighet? Kanskje han kvier seg for å ta opp kontakten pga at han skjemmes? Jeg tror nok at far mest sannsynlig tenker på eldstedatra si også. Om ikke mer nå når de selv har fått barn. Jeg ville virkelig prøvd å sendt han et brev eller noe. Tenk om han faktisk blir lettet og tar kontakt? :D
Peter007 Skrevet 12. mars 2015 #9 Skrevet 12. mars 2015 Hei TS. Leser det vel indirekte at du fødte barnet han ikke ville. Da er det kanskje ikke så rart han vil distansere seg. Noen håper det vil rette seg å ha samvær ovs. Men dette er langt fra slik det er i mange tilfeller. Det spesielle her er at hans foreldre er aktive besteforeldre. Dette til glede for datter og dem selv. Men synes ikke du skal forvente at han likestiller deres felles barn mot det barn han har fått med ny kjæreste. Juridisk er han like mye far til begge ovs. Men de menneskelige følelser styrer ingen. Slik er det nå og jeg tror ikke det er noen god i ide og annonsere for hele hans omgangskrets at han har et barn til som noen nevnte kunne være en ide i et annet innlegg.. Dette kan virke provoserende og det kan oppstå konflikter med deg og hans foreldre. Det gir ikke noe godt forhold til deg og datter i hvert fall. Dette vil til slutt skade deres datter. Det kan nå tenkes at han søker kontakt med deres datter om f.eks. 10 år. Hvem vet hvordan det vil bli. Dette er en av baksidene ved å få barn med noen en ikke har avtalt å fa barn med. Det hele er ganske vanlig slik jeg har erfart, at det er slik som hos deg. Det spesielle og kanskje positive er at hans foreldre er aktive besteforeldre. Dette må sees på som positivt og jeg ville vel tatt med meg dette. Sosiale medier kan være noe "herk". Selv har jeg tatt et standpunkt, og er medlemmer av alle mulige "samfunn" der en utgir seg for andre privat. jeg har i det siste året opplevd at flere rundt meg har f.eks. slettet FB. profilen sin. Mange foler presset med å være med. Holde seg oppdatert på det som skjer for det forventes, men en klarer seg utmerket godt uten om en tilpasser seg dette. Litt kommentarer til å begynne med, men fortell de at det er en uting og offentliggjøre alt om seg selv. At du har tatt et standpunkt til dette.
Gjest O.G. Skrevet 12. mars 2015 #10 Skrevet 12. mars 2015 Nu er det samfunnet vårt som plutselig de 10-15 siste årene har gjort pappa så himla viktig, da jeg vokste opp på 80-tallet så var det en haug med barn som ikke hadde en pappa i dagliglivet og de hadde det like bra som alle oss andre, de savnet ikke en pappa, rett og slett fordi det var ikke noe fokus på fedre overhodet i rundt oss. Like greit.
minister-mio Skrevet 12. mars 2015 #11 Skrevet 12. mars 2015 Foreslå for faren at de to søsknene kan møtes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå