Gå til innhold

Leggetid.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken leggetider har dere på barna deres i uka og i helgene?

Alder og legge tid.

Har fem barn i huse der leggetid er et mye diskutert tema.

Har en i barnehagen , tre på barneskolen og en på ungdomsskolen .

Anonymous poster hash: c1ab2...b27

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her i huset legger 7 åringen seg kl 20:00 og 12 åringen kl 21:00 i hverdagene.

I helgene får 7 åringen være oppe til 21:00, men denne regelen strekker vi ofte

hvis det er noe som foregår. 12 åringen har lov å være oppe til 22:00 i helgene.

Synes dette er greie leggetider, men 12 åringen har begynt å strekke grensene

og leggetidene noe nå i det siste, og det er for så vidt greit, begynner å bli eldre :)

Anonymous poster hash: f53ed...587
AnonymBruker
Skrevet

12-åringen legger seg 20.30, mye fordi det har vært mye tull med leggingen.

13 (snart 14)-åringen legger seg 21.30.

En time senere på helg.

Anonymous poster hash: 7c129...721
Skrevet

2 åringen legger seg rundt 19.30, 8 åringen og 11 åringen legger seg klokken 21.00.

AnonymBruker
Skrevet

6åringen klokken 20.00, 11 åringen mellom 20.30 og 21.00 og snart 13åringen ca. 21.30.

Anonymous poster hash: fe86e...4f6
Skrevet

Snart to år: 18:30

Snart fem år: 19:00

AnonymBruker
Skrevet

Har ei på 4 som skal være i seng kl 19 når det er hverdag dagen etter. I helger og ferier kan hun fint være oppe en time ekstra uten at det blir tull i rytmen. Blir det noe særlig senere enn det, merker vi at hun blir fortere sutrete dagen etter, selv om hun sover like mange timer.

Anonymous poster hash: eb566...a5c

Skrevet

1,5 åringen min legger seg ca 18.30, hverdag og helg.

Skrevet

1,5 åring legger seg ca 1930 både hverdag og helg.

Skrevet

9 og 11, "leggetid" 2030, praktisert 21

AnonymBruker
Skrevet

Når dere sier at leggetid er feks kl 20, mener dere da at barnet sover kl 20 eller at det har kommet til sengs, får lese litt ol...?

Anonymous poster hash: d1a13...85d

Skrevet

2 år: 18-18:30

3,5 år: 19:19-30.

De legger seg da. Minsten sovner stort sett med én gang, og vil hverken bli lest eller sunget til. Eldste sovner ca en halvtime etter at vi går på badet.

AnonymBruker
Skrevet

Toåring, legger seg kl 19.

Anonymous poster hash: db5b0...9e0

AnonymBruker
Skrevet

Tiåringen legger seg mellom 21.30 og 22.00.

14 år: 22.30-23.00.

På helg kan den gjerne strekke seg til tolv, ett :(:(:(:(

(Hos oss er det ikke jeg som bestemmer, da jeg bare er en ond stemor)

Anonymous poster hash: 70bc6...f4a
Skrevet

2.5 åringen vår er i seng rundt 1845/1900. Vi synger 2 sanger,så natta. Sovner i løpet av max 20 min. Gjør ingen forskjell på hverdag,helg eller ferie. Hatt det sånn siden hun var 10 uker. Fungerer flott for oss, men vi blir sett på som kjipe hos familie og venner fordi vi er så nazi på leggetid. Vår datter trenger mye søvn,og flytter vi litt fordi det er helg eller ferie,sliter vi neste dag med sur,sliten og uopplagt jente.

AnonymBruker
Skrevet

2.5 åringen vår er i seng rundt 1845/1900. Vi synger 2 sanger,så natta. Sovner i løpet av max 20 min. Gjør ingen forskjell på hverdag,helg eller ferie. Hatt det sånn siden hun var 10 uker. Fungerer flott for oss, men vi blir sett på som kjipe hos familie og venner fordi vi er så nazi på leggetid. Vår datter trenger mye søvn,og flytter vi litt fordi det er helg eller ferie,sliter vi neste dag med sur,sliten og uopplagt jente.

Og det er jo nettopp dette som skjer med større unger også, til og med oss voksne kan bli sur og grinete hvis vi har vært for seint oppe. Og det blir vanskelig å sove kvelden etterpå. 12-åringen her hadde vært på overnatting hos en kompis. Kvelden etterpå kom han ned til oss lenge etter at han skulle ha sovna og klaga over at han ikke fikk sove. Når han da kunne fortelle at han hadde vært oppe til kl. 3 natta før så syntes jeg overhode ikke synd på han, så det var bare å komme seg i seng igjen. Storebroren var enda værre, han ødela rett og slett helgene her hvis han hadde vært seint oppe. Så det er flere grunner til at jeg er nazi på leggetider!

Anonymous poster hash: 7c129...721

Skrevet

11-åringen går på badet og steller seg 20.30 på hverdagene. Hun er ganske kjapp på badet, så er i seng et kvarter senere. Får lov å ligge å lese til 21.15.

På helg er hun i seng til kl 22 og får lese til ca 22.15.

Skrevet

9-åringen: Hverdager 20:00, får lese på sengen til 20:30. Helgene 20:30, lese på sengen til 21:00.

3-åringen: 19:30, både hverdag og helg.

Skrevet

10-åringen legger seg 21 i ukedager, ca 23 i helger :)

12-åringen legger seg 21.30 i ukedagene, ca 23 i helgene :)

14-åringen legger seg ca 22 i ukedagene, hender det blir litt senere om vi har mye tenåringsgreier å prate om :D

Legger seg når hun vil i helgene, men pleier å gå ca 23 :)

AnonymBruker
Skrevet

Åtte-åringen er i seng mellom 20-21

Tolvåringrn skal være i seng til kl 22.00, blir ofte litt seinere.

15-åringen skal være i seng til kl 23.00

Jeg ser at tidene ofte strekker seg. Vi er heller ikke veldig streng, og opplever sjeldent det som noe problem. De står opp helt ok kl syv neste dag.

I helgene strekker vi det, men sjeldent over midnatt .

Anonymous poster hash: a9c3a...26c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...