Gå til innhold

ugressduk - oppe på eller igjennom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man skal legge ugressduk i beddet, skal man da grave et dypt hull, legge duken oppi, og så ta oppi jord?

eller skal man grave hull, putte oppi jord å så legge ugresduken på toppen av jorda, og så skjære hull i duken akkurat der plantene skal?

Litt vanskelig å forklare :)

Anonymous poster hash: 48e82...dff
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg lagde urtebeddet mitt så gjorde jeg det motsatt. Jeg tok altså først duken og deretter jorda. Og bare planta urtene oppi der :(

Må eller burde jeg grave det opp igjen? Jeg vil tippe hullet var cirka 25 cm.. for røttene klarer vel ikke å komme seg forbi duken, men urter har kanskje ikke så mye røtter allikavel?

noen som har noen formening om hva jeg burde gjøre? :vetikke:

Skrevet (endret)

Du legger duken på jorda,fester endene ved å grave dem ned/ feste dem med tung stein og skjærer hull til plantene før du planter. Det beste er å skjære kryss når du lager hull, for da kan du bare la flikene ligge og om planten skulle bli ordentlig kraftig, vil den selv sørge for at snittet revner i takt med veksten og blir større.

Jeg pleier forøvrig å bruke aviser og gammel reklame til ugressbekjempelse. Da planter jeg og legger et tykt lag med aviser/ reklame rundt plantene, og så vanner jeg godt. Om jeg ikke vil at det skal synes, slenger jeg litt plantejord,stein eller grus, oppå papirlaget også.

Endret av absinthia
Gjest Margit Spat
Skrevet

linken funker ikke :/

Gaah, dette skjer meg med ujevne mellomrom uten at jeg vet hvorfor. Prøver igjen. Lenke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...