Gå til innhold

Ikke lov med to kontoer på facebook?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et problem.

Jeg har to kontoer på facebook. En privat, og en jeg bruker i jobbsammenheng. Jeg vil ikke blande disse to kontoene.

Jeg skulle logge meg inn på jobbkontoen nå, og fb sier de vil ha bekreftet hvem jeg er. Jeg må enten gi dem telefonnummeret mitt, eller sende et bilde av et gyldig id-kort (hvor man skal dekke til personnummer etc.)

Jeg ønsker hverken å gi dem telefonnummeret mitt, eller sende et bilde av et id-kort. En ting er at jeg ikke ønsker å gi fra meg disse opplysningene, en annen ting at jeg først og fremst ønsker å beholde min private konto - hvis de skulle spørre meg om et telefonnummer på den.

Er det noe jeg kan gjøre for å beholde jobbkontoen min?

Anonymous poster hash: 419e4...705
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, blir nok sletta.

Anonymous poster hash: b6c90...e68

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle ikke det være lov?

Har to kontoer selv, ikke opplevd noen problemer.

Anonymous poster hash: 85a5d...93b
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Det er i brudd med rettningslinjene til facebook (det du sikkert har trykket "i accept" på uten å lese noe som helst av den) å ha flere kontoer, så om dette oppdages da vil den naturligvis bli slettet.
Om du ikke gir dem informasjonen de ber om så kommer du vel ikke inn på kontoen?

Endret av LoneWolf
AnonymBruker
Skrevet

Ikke lov.

Anonymous poster hash: c92b0...c03
Skrevet

Jeg har 3 stk..

Du må ikke gi FB ditt telefonnummer. Skal komme en knapp "hopp over" /ikke nå"

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lov. I praksis har jeg ikke hatt problemer med det, jeg har hatt to kontoer selv, men det er i strid med retningslinjene. Så hvis de først tar det opp med deg, da er det mye mulig den ene ryker.

Fordi det står klart og tydelig i retningslinjene, og i avtalen man godtar ved registrering, at det ikke er lov. Jeg har som sagt aldri opplevd noe problem med det selv, det skjer antagelig en gang i skuddåret at de faktisk oppdager og legger seg borti det, men egentlig er det ikke lov.

Anonymous poster hash: 2d06f...fc2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lov. I praksis har jeg ikke hatt problemer med det, jeg har hatt to kontoer selv, men det er i strid med retningslinjene. Så hvis de først tar det opp med deg, da er det mye mulig den ene ryker.

Fordi det står klart og tydelig i retningslinjene, og i avtalen man godtar ved registrering, at det ikke er lov. Jeg har som sagt aldri opplevd noe problem med det selv, det skjer antagelig en gang i skuddåret at de faktisk oppdager og legger seg borti det, men egentlig er det ikke lov.

Anonymous poster hash: 2d06f...fc2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 5 stk aldri opplevd noe ligende, du bruker vel forskjellige e-postadresser????

Anonymous poster hash: f0777...f62
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 3 stk og ingen problemer. Men alle har ulike mailer og navn. Har forresten aldri lagt til nummeret mitt på fb.

Anonymous poster hash: ef57e...c4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...