Gå til innhold

Kaloribehov og trening.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp begynt og trene, og regnet ut min bmr. Fikk at den var på 1570, men det er jo det jeg trenger hvis jeg ligger i koma.

Ved lite eller ingen aktivitet gikk den opp til omtrent 1900.

Egentlig trenger jeg ikke å gå ned i vekt, men jeg trenger å stramme opp og få bort fett på magen.

Trener nå 3 ganger i uken, og da mest styrketrening. Hvis jeg trener 3 ganger i uken kan jeg da bare trene styrketrening? Føler at 3 ganger i uken er nok akkurat nå.

Trenger jeg å gå i kaloriunderskudd hvis jeg skal stramme opp og bygge muskler? Jeg må vel spise litt mer de dagene jeg trener. Akkurat nå forbrenner jeg sånn ca 300-400 kcal de dagene jeg trener.

Ellers er jeg vel egentlig ganske stillesittende, men jeg føler at det er en stor bragd når jeg får trent 3 dager i uken :)

Vet at det er mange slike tråder, men håper noen kan hjelpe meg. Har ikke så god peiling på dette enda :)

Anonymous poster hash: 48432...df9

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Hva er høyde, alder og vekt?

AnonymBruker
Skrevet

184 cm, 33 år og er 83 kg. Jeg er kvinne altså :)

Gjest Runforit
Skrevet (endret)

184 cm, 33 år og er 83 kg. Jeg er kvinne altså :)Anonymous poster hash: 48432...df9

Jeg tenker at du fint kan spise 2500 kcal de dagene du trener og ligge på rundt 2000 de dagene du ikke trener. Om du fokuserer på tung styrke, gjerne helkroppsprogram, 3 ganger i uka med et godt og næringsrikt kosthold så vil du øke muskelmassen og fettprosenten vil automatisk synke slik at du blir mer fit. Om du er dedikert med kosthold og trening så vil du merke forskjell 6 uker fra nå :)

Ta mål og bilder slik at du lettere kan se progresjonen.

Endret av Runforit
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du fint kan spise 2500 kcal de dagene du trener og ligge på rundt 2000 de dagene du ikke trener. Om du fokuserer på tung styrke, gjerne helkroppsprogram, 3 ganger i uka med et godt og næringsrikt kosthold så vil du øke muskelmassen og fettprosenten vil automatisk synke slik at du blir mer fit. Om du er dedikert med kosthold og trening så vil du merke forskjell 6 uker fra nå :)

Ta mål og bilder slik at du lettere kan se progresjonen.

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...