Gå til innhold

Noen her som har laget badestamp selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst til å bygge meg en badestamp som jeg kan ha i hagen. Min samboer har ti tommeltotter og er lite interessert i oppussing og bygging generellt. Han har imidlertid lenge ønsket seg en jaquzzi, og jeg har ønsket meg en liten grillbu.

Vi har nettopp kjøpt hus, og har dermed ikke så god økonomi, så jeg tenkte at jeg kanskje kunne prøve meg på å bygge en badestamp. Grillbu tenker jeg er litt for avansert for meg. Jeg er imidlertid helt grønn på dette, og lurer derfor på om det finnes håp for meg å dra dette i havn? Er det noen andre damer her som har gjort det?

Hvor mye må man regne med i kostnader til treverket? Tror jeg skal kunne få tak i en ovn til en grei pris, har noen bekjente som kanskje kan hjelpe meg. Jeg har endel verktøy som jeg har fått hos min far, så jeg tror jeg skal ha det meste man kan trenge...

Så til det det viktigste, hvordan gjør man det? Er det noen her som har tips, eller steg for steg oppskrift til meg? :) Har ikke tenkt å lage den største stampen, det blir nok mest meg og samboer som bruker den. Men tenker at svigersøster og mannen hennes kanskje kommer innom en gang eller to, og da må vi ha plass til 4 stk. Hvor stor må man ha den da?

Hadde vært så gøy dersom jeg klarte å lage en slik selv!

På forhånd, tusen takk for alle svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stamp finner du nok tegninger på. For å lage ovnen må man ha litt mer kunnskap og utstyr. Har lagd noen slike ovner og det er mye jobb og ganske dyrt for rustfritt matriell

Skrevet

Jackdaniel, takk for svar 😊 Har fått noen til å hjelpe meg med ovnen.. Flere med erfaringer?

Skrevet

Bortsett fra at ovnen må stå støtt og adskilt fra sitteplassene er vel det eneste å tenke på at den skal være vanntett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...