Gå til innhold

Til menn: hvordan reagerer dere når dere blir ´´sex-avvist``på date?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har et par spørsmål jeg gjerne vil spørre menn om. Kvinner kan og svare selvfølgelig.

Jeg var på date med en fyr. Vi begge er i tidlig 30 årene. Har truffet hverandre 3 ganger. På date nr 3, ville han ha sex. Jeg prøvde å avvise han sånn forsiktig, og var ikke forberedt på hva jeg skulle si, siden jeg ikke visste han ville prøve seg så ´´tidlig´´. Jeg fortalte at jeg ikke har tilfeldig sex, og venter gjerne til jeg ´´holder på´´med noen. Altså, at datingen er blitt litt mer seriøst.

Før denne daten, har vi hatt en god tone. En del chatting og sms. Etter at jeg avviste han, ble han plutselig litt tilbakeholdent. Hvorfor det? Hva skjer med menn når de blir avvist? Jeg mente bare det var for tidlig for sex. Ikke det at jeg ikke hadde lyst på han eller noe. Men lurer på om han kanskje tenker at han ikke var bra nok, eller at jeg ikke ville ha han osv. Tenker dere sånn?

Frustrert dame 31 år.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer også på det. Har selv avvist en mann som prøvde seg etter 3. date. Heldigvis virket han ikke mer tilbakeholden etterpå.

Jeg tror personlig at dersom de rygger unna for det, da var de bare ute etter en ting. Men hva med å spørre han da? Du kan jo bare foreslå å treffes en ny dag og se om han vil det?

Anonymous poster hash: d44d1...184
  • Liker 2
Skrevet

Etter erfaring så føler menn ofte at om jenta ikke vil ha sex, at hun ser mer på han som en venn. Og det demper interessen. Vær mer klar på at du vil ha han, bare ikke helt enda.

• Liker 7
Skrevet

Hei,

Jeg har et par spørsmål jeg gjerne vil spørre menn om. Kvinner kan og svare selvfølgelig.

Jeg var på date med en fyr. Vi begge er i tidlig 30 årene. Har truffet hverandre 3 ganger. På date nr 3, ville han ha sex. Jeg prøvde å avvise han sånn forsiktig, og var ikke forberedt på hva jeg skulle si, siden jeg ikke visste han ville prøve seg så ´´tidlig´´. Jeg fortalte at jeg ikke har tilfeldig sex, og venter gjerne til jeg ´´holder på´´med noen. Altså, at datingen er blitt litt mer seriøst.

Før denne daten, har vi hatt en god tone. En del chatting og sms. Etter at jeg avviste han, ble han plutselig litt tilbakeholdent. Hvorfor det? Hva skjer med menn når de blir avvist? Jeg mente bare det var for tidlig for sex. Ikke det at jeg ikke hadde lyst på han eller noe. Men lurer på om han kanskje tenker at han ikke var bra nok, eller at jeg ikke ville ha han osv. Tenker dere sånn?

Frustrert dame 31 år.

Han ble sikkert litt avventende i forhold til om han vil satse videre og om han er kjærestemateriale for deg. Spesielt hvis han er vant til å ha sex med sine kjærester.

Hvis du forteller han det du sier her, så kan det sikkert hjelpe.

• Liker 1
Skrevet

Jeg lurer også på det. Har selv avvist en mann som prøvde seg etter 3. date. Heldigvis virket han ikke mer tilbakeholden etterpå.

Jeg tror personlig at dersom de rygger unna for det, da var de bare ute etter en ting. Men hva med å spørre han da? Du kan jo bare foreslå å treffes en ny dag og se om han vil det?

Nei, det er ikke sikkert. Men det kan hende han føler de to ikke er kompatible.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har blitt sex-avvist på date, med flere jenter som jeg datet. Det gjør at jeg får mere respekt for en dame, fordi hun gir uttrykk for at sex betyr noe mere for henne enn bare inn-ut og tilfredstillelse.

Når hun da sier ja til sex, føles det veldig mye mere pirrende og at man følelsesmessig har fått "godkjent-stempel."

(Men da blir jeg også endel tristere når et forhold er over, fordi jeg trodde jeg betydde mere for henne enn det som tydeligvis var tilfellet.)

-Hvis man sier nei til sex pga man vil vente, må man gi gutten litt rom, for det er ikke alle som opplever at de er klar for den typen følelsesmessig tilknytning, som det da oppleves at hun vil ha. Ting ble plutselig litt mere alvorlig, kan man si.

Endret av Tøytigern
  • Liker 2
Skrevet

Kommer helt an på jenta. Jeg forventer det ikke, men jeg har sjeldent noe imot det. Å mase var jeg ferdig med da jeg var 19, fullt inneforstått med at jeg ikke har krav på roastbeef på baguetten.

Da er det kanskje to utfall. Enten vet jeg at dette vil jeg gjerne oppnå, og da har jeg registrert at det er mulig. (ja, jeg kan ta feil - men det fatter jeg jo etterhvert). Eller så skjønner jeg at det ikke er noe vei og neppe noe poeng.

Skrevet

Han føler seg vel litt såret? Det er jo ikke noe moro å bli avvist.

• Liker 2
Gjest Juggler
Skrevet

Det er mulig han følte seg avvist. Og han ble jo det...

Hvis du har regler som sier at du ikke skal ha sex før det har gått en viss tid, så kan dette virke mot sin hensikt.

Skrevet

Ts her. Jeg har ikke regler som sier at jeg ikke skal ha sex etter en viss tid, men jeg ser det an. Jeg har ikke lyst til å ha sex med en mann så tidlig. Jeg synes det kan vente et par dater til, til vi blir enda bedre kjent, og er mer sikre på hverandre. Samme dagen som jeg avviste han, foreslo han at vi skulle treffes en annen dag. Han sa også at han ville fortsette å ha kontakt med meg :) Men jeg merker at han er bittelitt tilbakeholdent, ikke så på, på meldinger som han var tidligere. ´´Forholdet´´ har plutselig blitt litt mer anstrengt. Og da blir jeg også usikker på hvor jeg har han hen.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal løse dette?! Jeg har sagt til han nå at jeg ønsker å se han igjen og gleder meg til vi treffes. Men jeg vet ikke om det er nok bekreftelse. Han må i ettertid ha følt at det hele ble litt kleint, tenker jeg?

Jeg er også redd for at han tror jeg dater andre også. Og at det er grunnen til at jeg venter med han, siden jeg kanskje dater andre, og kan få ´´bedre´´andre steder. Synes ikke det er riktig tidspunkt, altså etter 3 dates, og fortelle han eller forsvare meg med at jeg bare dater han. Det tenker jeg at han ikke kan forvente heller.

• Liker 1
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Du kan spørre han da, se om du får noe vetig svar.

For min del har det ikke så mye å si. Liker jeg jenta vil jeg være med henne enten vi har sex tidlig eller ikke. Hvis hun holder igjen 2-3 måneder da begynner varsellampene å blinke for min del. Da blir jeg usikker på om hun i det hele tatt vil ha meg.

Endret av Minesveiper
AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet, det er sex og ikke snakk om liv eller død..

Å ha sex på tredje date kan være både bra og dårlig.
Å knipe igjen på tredje date kan være både bra og dårlig.

Kan vell ikke kalle tredje date for "tilfeldig" heller, menn er utolmodige når det gjelder sex. Holder du igjen for lenge kan en mann miste interessen.

Anonymous poster hash: 0e959...1d0
  • Liker 4
Skrevet

Hva er problemet, det er sex og ikke snakk om liv eller død..

Å ha sex på tredje date kan være både bra og dårlig.

Å knipe igjen på tredje date kan være både bra og dårlig.

Kan vell ikke kalle tredje date for "tilfeldig" heller, menn er utolmodige når det gjelder sex. Holder du igjen for lenge kan en mann miste interessen.

Ts her. Du spør hva problemet er? Hvis jeg er i en periode der jeg dater flere menn, eller treffer dem for å bli bedre kjent, så har jeg lite lyst til å ha sex med alle de etter et par treff! Treffer jeg flere i måneden, så blir det jo veldig mye sex med forskjellige menn, og det synes jeg rett og slett er ekkelt. Og da spør jeg deg, hva er problemet med å vente til man blir litt bedre kjent og er mer sikker på hverandre? Da tror jeg sexen blir bedre og det blir mindre kleint! 3 date er jo ikke skikkelig big deal. Hvis man tenker på at første date er første gangen man treffes, og det er litt overfladisk. Andre daten er for å dekke de hullene som manglet ved første date. Tredje daten er for å se om vi klaffer og vil fortsette videre.. om sist nevnte er tilfellet, så tenker jeg at man kan vurdere sex etterhvert! Hender jeg tenker helt feil .. eller at dette ender dårlig, fordi jeg ventet til etter 3 daten med å ha sex. Men spørsmålet mitt var i retning hvordan en mann tenker og føler hvis han blir avvist

• Liker 1
Skrevet

Du kan spørre han da, se om du får noe vetig svar.

For min del har det ikke så mye å si. Liker jeg jenta vil jeg være med henne enten vi har sex tidlig eller ikke. Hvis hun holder igjen 2-3 måneder da begynner varsellampene å blinke for min del. Da blir jeg usikker på om hun i det hele tatt vil ha meg.

Ja, jeg burde vel snakke med han og spørre han om hva han tenker. Stemningen er litt små klein, så det er vanskelig å snakke om det. Jeg har ikke tenkt til å vente i 2-3 måneder .. for det føler jeg er litt for lenge igjen. Men jeg tenker bare at man må se an situasjonen og datingen. Er vi komt dit der vi skjenner hverandre litt bedre, har en god tone, og vil ta steget videre og bli enda bedre kjent, så er det mer passelig med sex. Jeg vil bare ikke at han skal tro jeg ikke vil ha han :( Det er så vanskelig å si, siden jeg fortsatt ikke skjenner han så godt...

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Du spør hva problemet er? Hvis jeg er i en periode der jeg dater flere menn, eller treffer dem for å bli bedre kjent, så har jeg lite lyst til å ha sex med alle de etter et par treff! Treffer jeg flere i måneden, så blir det jo veldig mye sex med forskjellige menn, og det synes jeg rett og slett er ekkelt. Og da spør jeg deg, hva er problemet med å vente til man blir litt bedre kjent og er mer sikker på hverandre? Da tror jeg sexen blir bedre og det blir mindre kleint! 3 date er jo ikke skikkelig big deal. Hvis man tenker på at første date er første gangen man treffes, og det er litt overfladisk. Andre daten er for å dekke de hullene som manglet ved første date. Tredje daten er for å se om vi klaffer og vil fortsette videre.. om sist nevnte er tilfellet, så tenker jeg at man kan vurdere sex etterhvert! Hender jeg tenker helt feil .. eller at dette ender dårlig, fordi jeg ventet til etter 3 daten med å ha sex. Men spørsmålet mitt var i retning hvordan en mann tenker og føler hvis han blir avvist

Jeg har hatt flere tredje dater uten å hatt sex, så for meg personlig er det ikke noe stor sak. Menn er jo ulike, og mange foretrekker sex alt på andre date, noe som virker som ganske vanlig for mange.

Jeg er imidlertid ikke tilhenger av å helgardere, dvs date mange på kort tid. En om gangen.

Skrevet

Jeg har hatt flere tredje dater uten å hatt sex, så for meg personlig er det ikke noe stor sak. Menn er jo ulike, og mange foretrekker sex alt på andre date, noe som virker som ganske vanlig for mange.

Jeg er imidlertid ikke tilhenger av å helgardere, dvs date mange på kort tid. En om gangen.

En om gangen er jo greit! Men hvis man treffer disse gjennom nettet, så er det veldig overfladisk og utseendetbasert. Da er det lurt å kunne bli bedre kjent med de, og se om personligheten er der. Å dra på kafe med flere menn, bli bedre kjent.. også ta vurderingen derfra, synes jeg er det beste. Jeg kan ikke bruke flere måneder på en mann, så flere måneder på neste osv. Da er det vanskelig å komme i mål, synes JEG.

Skrevet

Som jeg skrev lenger nede, så foreslo han å treffes igjen :) Så det var jo ganske positivt. Men samtidig, så ble han tilbakeholdent. Det er der problemet mitt ligger ... for da vet jeg ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til han. Skal jeg fortsette å snakke med han som før, eller skal jeg og trekke meg litt tilbake? Dette er vanskelig. Jeg har ikke datet på mange år, så jeg er usikker på hvordan dette med sex på dates fungerer. Jeg visste faktisk ikke at sex etter et par tre dates var vanlig

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Frustrert dame 31 år.

Damer som er vanskelige under datingfasen med sex, pleier å være vanskelige i forhold også. Så da blir de dumpet.

Anonymous poster hash: da85a...df4

AnonymBruker
Skrevet

Damer som er vanskelige under datingfasen med sex, pleier å være vanskelige i forhold også. Så da blir de dumpet.

Anonymous poster hash: da85a...df4

Men som forventer og "skal ha" sex tidlig i en datingfase, pleier å være egoistiske i forhold også. Så da blir de dumpet.

Anonymous poster hash: 7088b...794

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men som forventer og "skal ha" sex tidlig i en datingfase, pleier å være egoistiske i forhold også. Så da blir de dumpet.

Anonymous poster hash: 7088b...794

Skjønner at du bare prøver å vri det over fra forrige innlegg, men det der har ikke jeg erfaring med.

Man blir ikke automatisk en egoistisk person bare fordi man ønsker å ha sex.

Anonymous poster hash: bec22...f84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...