AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #1 Skrevet 11. mars 2015 Nå skal jeg ta opp kampen... Det er fire-fem store katter i nabolaget, og det er som regel minst en av dem i hagen vår til enhver tid, eller den er like i nærheten. Det ligger store kattebæsjer på grusen vår ofte når vi går ut av huset om morgenen eller når vi kommer hjem fra jobb. Barna våre er 2 og 4, og det er så trasig å ikke kunne slippe dem ut av huset uten at jeg først har gått en runde og plukket opp kattebæsj. Vi har ei sandkasse med netting over, men sannelig lå det også en stor klatt der også sist da barna skulle ut. Oppå nettingen! Jeg blir så lei. :-( Nå trenger jeg praktiske råd. Tenker å kjøpe kattemiddel i butikk (Get-off?), kombinert med selvblandet kjerringråd-spray. -hvor ofte må man spraye hagen? Her hvor jeg bor regner det veldig mye... -sprayer man både på jord, gress, treverk og blader? -hva ville dere sprayet med? Salmiakk og eddik? Noe annet som funker? Anonymous poster hash: 53dcb...ab0
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #2 Skrevet 11. mars 2015 Løsningen på problemet er å få seg en hankatt selv... De går på do hos naboen og ikke hos seg selv, og holder samtidig de andre kattene unna. Før slet vi med kattepiss utforbi inngangsdørå, og dritt i hagen. Etter vi fikk hos hankatt, (etter at han ble voksen vel og merke) forsvant problemet. Og han tar rotter i tillegg så det er jo en ekstra bonus. Anonymous poster hash: 8a1ab...9a6
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #3 Skrevet 11. mars 2015 Løsningen på problemet er å få seg en hankatt selv... De går på do hos naboen og ikke hos seg selv, og holder samtidig de andre kattene unna. Før slet vi med kattepiss utforbi inngangsdørå, og dritt i hagen. Etter vi fikk hos hankatt, (etter at han ble voksen vel og merke) forsvant problemet. Og han tar rotter i tillegg så det er jo en ekstra bonus. Anonymous poster hash: 8a1ab...9a6 Utrolig unødvendig at en skal måtte kjøpe en katt selv for å holde andre sine katter borte! På tide katteeiere tar ansvar, noe du heller ikke gjør når du "sender den bort til naboen på do". Blir så oppgitt....! Anonymous poster hash: 9ae85...1d7 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #4 Skrevet 11. mars 2015 Skaff deg gjerde å gjær inn tomta di! Anonymous poster hash: ccf07...550
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #5 Skrevet 11. mars 2015 Du får tak i sånne grønne gjerder (regner med du skjønner hvilke jeg mener) for nesten ingenting på fellekjøpet blandt annet. Viss pengene er til hinder. Anonymous poster hash: ccf07...550
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #6 Skrevet 11. mars 2015 Skaff deg gjerde å gjær inn tomta di! Anonymous poster hash: ccf07...550 En katt hopper da enkelt over et gjerde? Anonymous poster hash: 9ae85...1d7 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #7 Skrevet 11. mars 2015 En katt hopper da enkelt over et gjerde? Anonymous poster hash: 9ae85...1d7 Ja, viss den først bestemmer seg for det så. MEN det minsker da faren for at kattene går inn betraktelig. Katter flest er så late, at viss dem gidder ikke hoppe over gjerder bare for å hoppe over gjerder. Da går de heller et annet sted. Så jeg syns du burde vurdere det alternativet. Anonymous poster hash: ccf07...550
Gjest Solstråla88 Skrevet 11. mars 2015 #8 Skrevet 11. mars 2015 Kan anbefale sitrus, som i sitronsaft eks. Katter hater det og skyr det som pesten 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #9 Skrevet 12. mars 2015 Enkleste løsningen er å få seg katt selv. Eventuelt kan du fly og spraye hagen til enhver tid. Jeg vet desverre ikke hvor ofte man må spraye. Men jeg forstår frustrasjonen. Etter at vi mistet vår katt, sliter vi med det samme. Og vi har en hund som liker å spise all dritten... Lurer fælt på om ikke vi må få oss katt igjen altså..Anonymous poster hash: 90c4c...cc9 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #10 Skrevet 12. mars 2015 Den "Get-of" saken lukter hvitløk og gjør de utrivelig å værei hagen. Jeg lokket til meg kattene som lusket rundt i hagen, og sprayet dem med sitronsaft på flaske-sånnderre gul sitronsaft vet du. Samtidig som jeg brølte. Etterpå gikk jeg en runde og sprutet sitronsaft på husveggen og andre steder hvor regnet ikke kom helt til. Dette gjorde jeg ca ofte. Kattejævlene ble etterhvert så usikre at de plaget andre nabone heller. Drittkatter. Anonymous poster hash: 8c1b4...1e0 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #11 Skrevet 12. mars 2015 Ta det opp med eierene, de må rett og slett ut for å plukke opp etter dyrene sine! Anonymous poster hash: bf1e9...e32 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #12 Skrevet 12. mars 2015 Utrolig unødvendig at en skal måtte kjøpe en katt selv for å holde andre sine katter borte! På tide katteeiere tar ansvar, noe du heller ikke gjør når du "sender den bort til naboen på do". Blir så oppgitt....! Anonymous poster hash: 9ae85...1d7 Sender den ikke noen plass. Katten gjør som den vil ute. Dette var det eneste som funka for oss. Det er verre med nedpisset inngangsdør enn bæsj i hagen. Hadde folk kastrert kattene sine hadde det ikke vært noe problem.Anonymous poster hash: 8a1ab...9a6
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #13 Skrevet 12. mars 2015 Det skrives "bæsjer".Anonymous poster hash: fe8df...a6f
daemonia Skrevet 12. mars 2015 #14 Skrevet 12. mars 2015 Gjerder hjelper ingenting for å holde katter unna. At de er så late gjelder kun når det er snakk om når de er hjemme. Ute er de sprettballer omtrent... Sitrus er som nevnt en type lukt katter ikke liker, men spørs om plen og beplantning liker det så veldig godt i lengden. Jeg har hørt at karri er noe katter hater, så hvis du kjøper et glass med karri og strør rundt i hagen så vil det også kunne funke. At folk skal ha katt selv for å unngå at andres går inn i egen hage er bare tull. Det er ikke alle som er like begeistret for katter, og da kan en faktisk ikke forvente at andre skal ha for å "løse problemet".
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #15 Skrevet 12. mars 2015 Den "Get-of" saken lukter hvitløk og gjør de utrivelig å værei hagen. Jeg lokket til meg kattene som lusket rundt i hagen, og sprayet dem med sitronsaft på flaske-sånnderre gul sitronsaft vet du. Samtidig som jeg brølte. Etterpå gikk jeg en runde og sprutet sitronsaft på husveggen og andre steder hvor regnet ikke kom helt til. Dette gjorde jeg ca ofte. Kattejævlene ble etterhvert så usikre at de plaget andre nabone heller. Drittkatter. Anonymous poster hash: 8c1b4...1e0 Jeg vedder 10 000 kroner på at du er en mann! Anonymous poster hash: ccf07...550
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #16 Skrevet 12. mars 2015 se om du finner busker med torner.Klipp ned en del og legg det rundt der du ikke vil ha kattebesøk Eier av katten burde selvsagt ta ansvar.Men det tviler jeg på at h*n gjør ,som de fleste katteiere Anonymous poster hash: 1fbb2...400
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå