Gå til innhold

Skal jeg virkelig bli nødt til sulte meg selv for å bli slankere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så fortvilet. Det er nå to måneder siden jeg begynte å trene og endret kostholdet drastisk. Trener 3-4 ganger i uka og spiser mindre og sunnere. Likevel ser jeg INGEN forskjell. Jeg har har kuttet ut godteri og andre unødvendige kalorier. Drikker aldri brus lenger, og jeg drakk tidligere minst en halv liter om dagen. Skulle jeg ikke ha merket noe på kroppen nå? Jeg veier 5-7 kilo for mye og var sikker på at disse kiloene kom til å bli lett å kvitte seg med bare jeg virkelig gikk inn for det, men nei. Buksene er fortsatt like trange. Det er så umotiverende. Dere som kan litt om slanking, bør man ikke se forskjell etter to måneder? Jeg som har vært så flink. Nå er det like før jeg drar på butikken for å kjøpe cola og potetgull siden det tydeligvis ikke spiller noen rolle hva jeg spiser. :'(

Anonymous poster hash: adc79...f89

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du i tatt fram målebåndet?

For det om buksene er like trange, så kan du har blitt slankere andre plasser.

• Liker 4
Skrevet

Hvor stort kaloriunderskudd har du lagt opp til, og hva gjør du for å sikre at du virkelig har dette kaloriunderskuddet?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva spiser du i løpet av en typisk dag da?

Anonymous poster hash: e8a49...d4e
  • Liker 3
Skrevet

Jeg kan lite om slanking, men du kan jo prøve å bruke en av de kaloritelleappene :) MyFitnessPal har mange norske matvarer lagt inn fra før så den er enkel å bruke.

Selv om du spiser sunnere kan det fortsatt være at du spiser for mye. Det er for eksempel mer sukker i juice enn brus og banan og mango er heller ikke spesielt sunt. Fruktsukker blit til fett i kroppen på samme måte som raffinert sukker, men du får i deg mer vitaminer i tillegg. Om du prøver å bruke appen et par dager, eller legger inn en typisk dag der så ser du om du spiser for mye.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske stor forskjell på å bare kutte ut snop og å sulte seg. Det er ikke bare snop og brus som gjør at folk kommer i kalorioverskudd. Man kan helt fint spise seg smellfeit på sunn mat.

Spis masse grønnsaker, rent kjøtt/fisk, magre melkeprodukter, grove kornprodukter, og se hvordan det går. Du trenger absolutt ikke sulte deg. Spis litt sunnere, og ha tålmodighet.

Anonymous poster hash: d3493...1a9
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Fett er lettere enn protein, altså muskler. Kan det være at du har fått deg en litt mer spenstig kropp?

Noen kropper går inn i alarmtilstand når kostholdet endres, det går seg til etterhvert, tenker at det er rett rundt neste sving for deg :).

Ellers har du fått mange fine tips i innleggene over. Jeg synes du er flink, det er ikke alltid så lett å legge om kostholdet.

Anonymous poster hash: 173aa...46c
AnonymBruker
Skrevet

Hva spiser du i løpet av en typisk dag da?

Anonymous poster hash: e8a49...d4e

Et av disse alternativene til frokost:

- Havregrøt med ekstra lett melk, sukrin og kanel

- Eggerøre eller omelett av tre egg + noen skiver agurk og tomat

- Proteinshake

- To knekkebrød med mager ost eller skinke + en halv paprika

- Smoothie med banan, gulrot, bær og juice

Et av disse alternativene til lunsj:

- To knekkebrød meg mager ost eller skinke + en halv paprika

- Proteinshake

- Questbar

- Jordbær og mager vaniljekesam

Et av disse alternativene til middag:

- Laks med en potet og grønnsaker

- Kylling eller strimlet svinekjøtt med litt fullkornsris og grønnsaker

- Torsk, en potet, gulrøtter og brokkoli

- 100g kjøttdeig (liker ikke karbonadedeig) med diverse grønnsaker (brokkoli, gulrøtter, paprika, tomater, sopp, løk, etc).

Et av disse alternativene til kveldsmat:

- Havregrøt med skummet melk, sukrin og kanel

- Jordbær eller fruktsalat med mager vaniljekesam

- Proteinshake

- Questbar

- En bananpannekake med sukkerfritt jordbær- eller bringebærsyltetøy

Dropper ofte lunsjen. Altså spiser jeg som regel 3-4 måltider om dagen. De dagene jeg trener spiser jeg en banan rett før hvis det er en stund siden siste måltid.

Er ikke dette ganske greit? Hvis noen har alternativer til andre kalorifattige måltider som metter, kom gjerne med dem! Jeg er ganske matlei. Blir dessverre ikke mett på kun frukt/bær/grønnsaker. :/

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Har du i tatt fram målebåndet?

For det om buksene er like trange, så kan du har blitt slankere andre plasser.

Målte meg ikke før livsstilsendringen. :/

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hvor stort kaloriunderskudd har du lagt opp til, og hva gjør du for å sikre at du virkelig har dette kaloriunderskuddet?

Jeg teller ikke kalorier, bare spiser sjeldnere, sunnere og mindre måltider.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Kutt ut questbarene og proteinshakene. Disse metter lite i forhold til vanlig mat. Qeustbar er IKKE et måltid, det er snop. Sunnere snop enn en snickers, men snop like fullt.

Fast føde metter også mer enn flytende, så om sult er et problem, kutt ut smoothiene og spis frukten/grønnsakene hele i stedet.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske stor forskjell på å bare kutte ut snop og å sulte seg. Det er ikke bare snop og brus som gjør at folk kommer i kalorioverskudd. Man kan helt fint spise seg smellfeit på sunn mat.

Spis masse grønnsaker, rent kjøtt/fisk, magre melkeprodukter, grove kornprodukter, og se hvordan det går. Du trenger absolutt ikke sulte deg. Spis litt sunnere, og ha tålmodighet.

Det er jeg klar over, men jeg spiser jo også mindre og mat som er fattigere på kalorier enn før.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Du vil garantert merke endring snart. Husk også at selve vekta kan stå stille, men kroppen "forandrer seg "alikevel. Mer muskler istedenfor fett om du trener for. Eks.

Anonymous poster hash: 077ef...773

AnonymBruker
Skrevet

Fett er lettere enn protein, altså muskler. Kan det være at du har fått deg en litt mer spenstig kropp?

Noen kropper går inn i alarmtilstand når kostholdet endres, det går seg til etterhvert, tenker at det er rett rundt neste sving for deg :).

Ellers har du fått mange fine tips i innleggene over. Jeg synes du er flink, det er ikke alltid så lett å legge om kostholdet.

Anonymous poster hash: 173aa...46c

Joda, hvis vekta hadde stått stille, men jeg så at kroppen ble strammere så hadde det vært fint. Problemet er jo at jeg ikke ser noen som helst forskjell fra før-bildene.

Tusen takk, det er godt med litt skryt. ☺️

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Et av disse alternativene til frokost:

- Havregrøt med ekstra lett melk, sukrin og kanel

- Eggerøre eller omelett av tre egg + noen skiver agurk og tomat

- Proteinshake

- To knekkebrød med mager ost eller skinke + en halv paprika

- Smoothie med banan, gulrot, bær og juice

Et av disse alternativene til lunsj:

- To knekkebrød meg mager ost eller skinke + en halv paprika

- Proteinshake

- Questbar

- Jordbær og mager vaniljekesam

Et av disse alternativene til middag:

- Laks med en potet og grønnsaker

- Kylling eller strimlet svinekjøtt med litt fullkornsris og grønnsaker

- Torsk, en potet, gulrøtter og brokkoli

- 100g kjøttdeig (liker ikke karbonadedeig) med diverse grønnsaker (brokkoli, gulrøtter, paprika, tomater, sopp, løk, etc).

Et av disse alternativene til kveldsmat:

- Havregrøt med skummet melk, sukrin og kanel

- Jordbær eller fruktsalat med mager vaniljekesam

- Proteinshake

- Questbar

- En bananpannekake med sukkerfritt jordbær- eller bringebærsyltetøy

Dropper ofte lunsjen. Altså spiser jeg som regel 3-4 måltider om dagen. De dagene jeg trener spiser jeg en banan rett før hvis det er en stund siden siste måltid.

Er ikke dette ganske greit? Hvis noen har alternativer til andre kalorifattige måltider som metter, kom gjerne med dem! Jeg er ganske matlei. Blir dessverre ikke mett på kun frukt/bær/grønnsaker. :/

Ts

Prøv PSMF. Umulig å ikke gå ned i vekt om du følger reglene... Men dietten er ganske krevende. Det positive er at det er nesten umulig å overspise. (Så lenge en holder seg til reglene) Og det er lite sultfølelse, men man merker underskuddet i kalorier på andre måter...

Anonymous poster hash: 0193a...130

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du vil garantert merke endring snart. Husk også at selve vekta kan stå stille, men kroppen "forandrer seg "alikevel. Mer muskler istedenfor fett om du trener for. Eks.

Anonymous poster hash: 077ef...773

Håper du har rett! Takk for oppmuntringen.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Kutt ut questbarene og proteinshakene. Disse metter lite i forhold til vanlig mat. Qeustbar er IKKE et måltid, det er snop. Sunnere snop enn en snickers, men snop like fullt.

Fast føde metter også mer enn flytende, så om sult er et problem, kutt ut smoothiene og spis frukten/grønnsakene hele i stedet.

Ok. Andre alternativer til kalorifattig mat med proteiner, da? Vil jo miste fett, ikke muskler. Takk for tipset!

Ts

Skrevet

Målte meg ikke før livsstilsendringen. :/

Ts

Nei, men du kan begynne nå.

Gjest Explsm
Skrevet

Ok. Andre alternativer til kalorifattig mat med proteiner, da? Vil jo miste fett, ikke muskler. Takk for tipset!

TsAnonymous poster hash: adc79...f89

Tunfisk på boks?

AnonymBruker
Skrevet

Tunfisk på boks?

Det er kattemat.

Anonymous poster hash: 52084...498

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...