AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #1 Skrevet 11. mars 2015 Hei! I dag hadde jeg min første joggings på 2 år. Det gikk igrunn overraskende bra, klarte å jogge i ca 20 min sammenhengende. Hvordan kan jeg øke distansen og farten? Jogget rolig, men fikk sting nesten med en gang, til tross for ikke å ha spist eller drukket noe. Kan sies at jeg har gått masse de siste mnd i raskt tempo, før jeg nå prøvde meg på jogging. Kan også sies at jeg jogget på flat vei, verken oppover eller nedover. Noen som har tips? Anonymous poster hash: 6ffb2...2d6
Gjest Runforit Skrevet 11. mars 2015 #2 Skrevet 11. mars 2015 Bruk denne så slipper du masse skader: http://www.c25k.com/c25k_norwegian.html
FantasDick Skrevet 11. mars 2015 #3 Skrevet 11. mars 2015 Enig med Runforit, c25k fikk meg relativt raskt i løpeform - jeg som ble andpusten etter ca. 30 sekunder på mølla.
FruHudson Skrevet 11. mars 2015 #4 Skrevet 11. mars 2015 Du må jo bare presse deg slik at du kan jogge lengre. Men, kan det ikke være lurt at du fokuserer på en ting av gangen? Sånn at du bestemmer det for om du vil starte med å først kunne løpe en kortere distanse fort, eller at du holder samme tempo men presser deg til å jogge lengre? Så kan du sette sammen etter hvert.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #5 Skrevet 11. mars 2015 Hvordan klare å jogge lenger? Mitt svar må være: "du bare gjør det". Du sier du klarte 20 minutter sammenhengende i dag. Det er jo kjempeflott! Men med hånden på hjertet, kunne du klart 21 minutter sammenhengende? Eller kanskje 25? Altså, jeg mener det er kjempeflott at du klarte 20 minutter, men jeg tror også at du kunne klart litt lenger hvis du hadde gått inn for det, og det er på den måten du øker distanse/varighet. Samtidig må jeg også si at det å presse seg til å yte det lille ekstra ikke er noe du gjør hver dag. Lytt til kroppen din, press deg innenfor rimelighetens grenser en gang eller to i uken, og du vil raskt se fremgang. Lykke til. Anonymous poster hash: cb445...696
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå