AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #1 Skrevet 11. mars 2015 Sånn konkret hva gjør man med den for å trimme den? er det for at den skal gå fortere eller noe? Anonymous poster hash: e9fc8...4e5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #3 Skrevet 11. mars 2015 Hva gjør man da med maskinen? Anonymous poster hash: 0a001...a2e
Druid Skrevet 11. mars 2015 #4 Skrevet 11. mars 2015 Veldig avhengig av hvilken maskin. Du må nesten bare Google "trimme <modellnummer>" Noen er enkle , der man tar ut en plastdings eller kortslutter en chip, noen krever mere drastiske inngrep. (Det skulle stått noe her om at det er ulovlig og straffbart, men jeg mener at hele mopedklassen skulle vært straffbar og ingenting som går under 60 har noe på veinettet å gjøre) 1
StineN Skrevet 11. mars 2015 #5 Skrevet 11. mars 2015 Stort sett går det ut på å fjerne deler som gjør at den går saktere eller bytte de delene ut med bedre deler. Bytte ut andre deler i motor, drivverk, eksos eller elektronikk med deler som yter mer enn original delene. Litt mer spesifikt så vil et vanlig "trimsett" bestå av en ny sylinder, stempel, forgasser og eksos, samt fjerning av alle begrensninger. Mens en "blodtrim" vil bestå av det samme pluss ny veiv, motorforinger, reed, dreving, tenningsmodul, bremser osv. I noen tilfeller bytter man også motor totalt med noe som passer, men med vesentlig mer hestekrefter. På nyere mopeder og scootere er det mest vanlig å bare bytte til uplombert eksosanlegg (kalt trimpotte), fjerning av alle begrensninger og dyse opp (øker bensintilførsel på original forgasseren). 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #6 Skrevet 17. mars 2015 Stort sett går det ut på å fjerne deler som gjør at den går saktere eller bytte de delene ut med bedre deler. Bytte ut andre deler i motor, drivverk, eksos eller elektronikk med deler som yter mer enn original delene. Litt mer spesifikt så vil et vanlig "trimsett" bestå av en ny sylinder, stempel, forgasser og eksos, samt fjerning av alle begrensninger. Mens en "blodtrim" vil bestå av det samme pluss ny veiv, motorforinger, reed, dreving, tenningsmodul, bremser osv. I noen tilfeller bytter man også motor totalt med noe som passer, men med vesentlig mer hestekrefter. På nyere mopeder og scootere er det mest vanlig å bare bytte til uplombert eksosanlegg (kalt trimpotte), fjerning av alle begrensninger og dyse opp (øker bensintilførsel på original forgasseren). Tusen takk for veldig inforikt svar nå vet jeg det også, hihi. Anonymous poster hash: e9fc8...4e5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #7 Skrevet 17. mars 2015 En trimmet moped er ulovlig å kjøre!! Anonymous poster hash: 76a81...fd4
Commander Skrevet 17. mars 2015 #8 Skrevet 17. mars 2015 Tusen takk for veldig inforikt svar nå vet jeg det også, hihi. Anonymous poster hash: e9fc8...4e5 Trimdeler kan også være originaldeler i andre land. EU mopedregler sier 45 km/t. I asia kan samme mopeden ofte kjøres lovlig i 80 km/t. Med passasjer.☺
Commander Skrevet 18. mars 2015 #9 Skrevet 18. mars 2015 Stort sett går det ut på å fjerne deler som gjør at den går saktere eller bytte de delene ut med bedre deler. Bytte ut andre deler i motor, drivverk, eksos eller elektronikk med deler som yter mer enn original delene. Litt mer spesifikt så vil et vanlig "trimsett" bestå av en ny sylinder, stempel, forgasser og eksos, samt fjerning av alle begrensninger. Mens en "blodtrim" vil bestå av det samme pluss ny veiv, motorforinger, reed, dreving, tenningsmodul, bremser osv. I noen tilfeller bytter man også motor totalt med noe som passer, men med vesentlig mer hestekrefter. På nyere mopeder og scootere er det mest vanlig å bare bytte til uplombert eksosanlegg (kalt trimpotte), fjerning av alle begrensninger og dyse opp (øker bensintilførsel på original forgasseren). Imponert! Tror færre en 1% av norges befolkning veit hva en reed ventil er. På KG er det nok enda færre. 3
petterm Skrevet 22. mars 2015 #10 Skrevet 22. mars 2015 I tillegg til å være ulovlig kan du risikere krav om mange millioner i erstatning fra forsikringsselskapet ditt hvis du feks forårsaker en alvorlig ulykke pga høy fart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå