Gå til innhold

Gå en time- kalorier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg poster kanskje dette på feil forum, men prøver likevel.
Har en app som heter lifesum, der kan man registrer hva man spiser\drikker og er i aktivitet i løp av en dag. Di gangene jeg går en time fører jeg inn dette, men blir litt skuffet over at det "bare" blir forbrent 171 kalorier.... Når jeg sjekket en app som heter runkeeper så får jeg på samme strekning og tidsforbruk over 300 kalorier på denne turen. Vet noen hva som er mest reelt av disse?
Jeg veier 82 kg og er 169 høy hvis det har neo og si :)

Anonymous poster hash: f1d4a...0d3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du stilt inn runkeeper på at du går og ikke løper? Vet ikke om det har noe å si, men kan jo være greit å sjekke. For sammenligning forbrenner jeg omkring 300 kalorier på en halvtimes joggetur.

Anonymous poster hash: 8a048...69a

Gjest Runforit
Skrevet

Du brenner ca din egen kroppsvekt i kcal per km. Ta antall km og gang med kroppsvekt så har du ca. anslag :)

AnonymBruker
Skrevet

Du brenner ca din egen kroppsvekt i kcal per km. Ta antall km og gang med kroppsvekt så har du ca. anslag :)

Gjelder den samme formelen ved jogging?

Anonymous poster hash: 29db2...ea5

AnonymBruker
Skrevet

Ved rask gange, løping eller jogging?

Anonymous poster hash: 5834d...1a1

Gjest Runforit
Skrevet

Ved rask gange, løping eller jogging?

Anonymous poster hash: 5834d...1a1

En får litt mer om en løper og enda mer ved motbakke og trapper, men i snitt er det egen kroppsvekt i kcal per km uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med Runforit.

Eksakte tall vil vi aldri få, men som en generell regel er vekt x km nøyaktig nok for de fleste.

Anonymous poster hash: 9e97a...831

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...