Gå til innhold

Hva tenker du om dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ville du følt det å bli bedt til kaffe og kaker?

Eks; 50 gjester er bedt til middag. 10 er bedt til kaffe og kake.

Anonymous poster hash: 62ae3...763

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på hvem som inviterte, og hvem andre som var invitert.

Om det hadde vært min søster, så hadde jeg blitt utrolig såret og lei meg over å ikke bli invitert til middagen. Likeså om det var nære venner, og de hadde invitert andre venner til middagen.

Men om det hadde vært andre venner, som ikke hadde invitert noen venner i det hele tatt til middagen, eller om de ikke var så nære venner, så hadde jeg tenkt yey, kake :D

Anonymous poster hash: 1de0b...30b
Skrevet

Jeg har ingen sterke aversjoner mot å bli invitert som kaffegjest på generelt grunnlag - det er veldig avhengig av opplegg, reisevei, forhold til brudeparet osv. I eksempelet i HI synes jeg fordelingen mellom middagsgjester og kaffegjester er veldig skjev, men for alt jeg vet kan det være en stor familie til middagen og en hel vennegjeng som kommer samlet til kaffen.

• Liker 1
Skrevet

Hvis det bare er 10 stykk som bare er invitert til kaffen blir det litt teit, hadde skjønt det hvis det var 20+, særlig når det er invitert 50 til middag. Kjipt å være en av 10 som ikke får være med på hele og, som man så ofte leser om, må stå i gangen og vente til resten av selskapet er ferdig med middagen..

• Liker 1
Skrevet

Hvordan ville du følt det å bli bedt til kaffe og kaker?

Eks; 50 gjester er bedt til middag. 10 er bedt til kaffe og kake.

Anonymous poster hash: 62ae3...763

Hadde ikke hevet på øyebrynet hvis det hadde vært omvent, for å si det sånn. Uansett, det bør pinadø være fri bar i det der bryllupet når de har fått så få til å føle seg som annenrangsgjester.

AnonymBruker
Skrevet

Generelt synes jeg kaffegjestopplegget er en uting. Hvis det er 10 til middag og 50 som blir bedt til festen etterpå er det greit - hvis de alle bor på stedet hvor festen er, og hvis det ikke er lagt opp til andre uting som å betale for drinker eller Farris.

Anonymous poster hash: 7e56c...415
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er helt greit så fremt de 50 er familie (+ forlovere) og de 10 er nærmeste venner.

Når det er sagt, så betyr reiseveien også noe. Man kan ikke forvente at noen reiser langt for å bare få kaffe og kaker. Hvis jeg ble invitert til kaffe og kaker ville jeg dratt hvis det var kort reiseavstand.

Hvis det var lang reiseavstand og nære venner ville jeg kun dratt hvis jeg var invitert til middag. Hvis det var litt mindre nære venner ville jeg blitt glad for å bli invitert, men jeg ville ikke dratt.

Anonymous poster hash: 21d26...982
Skrevet

Eg syns kaffegjester er heilt ok! Har sjølv vore kaffegjest i bryllup - det er jo då moroa tek til :)

Me ville invitere venner til etter middagen, men pga reiseveg og vanskelig å skilje mellom venner, så blei alle inviterte til middag likevel.

Skrevet

Det kommer an på. Jeg har ei venninne som fikk beskjed om å holde av en spesifikk dato til bryllup. Invitasjonen kom. Hun var invitert på kake og kaffe. Det er greit nok når bryllupet er i nærheten, men når du har valget mellom å fly eller kjøre 7-8 timer (uten stopp) for kake og kaffe? Men sånn i utgangspunktet lar vi være å invitere folk på kaffe og kaker, de får enten invitasjon til alt eller ingenting..

Skrevet

Kaffegjester er ok så lenge de ikke må reise langt og det er fri bar. Vi hadde egentlig tenkt å ha kaffegjester, men så dreit vi hele greia og alle fikk komme til middagen og. Jada, vi hadde fri bar.

Skrevet (endret)

Jeg ble invitert på kaffe og kake i bryllup i august ifjor. Tenkte det var et lite bryllup, siden jeg har kjent og vært god venn av brudgommen fra vi begge brukte bleier og kjent kona så lenge de hadde vært sammen. Da jeg kom dit så jeg at alle våre felles venner (vi var en god gjeng) hadde vært med hele dagen. Da ble jeg så lei meg og skuffet at jeg gikk hjem etter halvannen time. Hilste på brudeparet, hjalp forloveren å åpne gaver og skrive i gaveboken(!!), åt kake til det tøt ut av ørene på meg, og så dro jeg hjem. Har ikke snakket med dem siden.

Så bare ikke gjør det på den måten! Er ikke noe galt i å invitere kaffegjester i seg selv så lenge det blir gjort på "riktig" måte :)

Endret av Strikkesokken
  • Liker 1
Skrevet

Hvis det ikke hadde vært langt unna og det var mulig å få seg drikke uten å måtte betale høye summer for det så hadde jeg syntes det var greit.

Skrevet (endret)

Greia med kaffegjester er at det er for naboer, venner og lignende som bor i nærheten, folk som kommer langveisfarende fra skal bli invitert til middagen. Er lov å reagere når folk fraviker den regelen.

Endret av O.G.
AnonymBruker
Skrevet

Det er like før jeg inviterer deg, O.G. i mitt bryllup KUN fordi vi skal ha fri bar :D

Og så skiller vi ikke mellom middags- og kaffegjester :P

Anonymous poster hash: dfeda...deb

Skrevet

Det er like før jeg inviterer deg, O.G. i mitt bryllup KUN fordi vi skal ha fri bar :D

Og så skiller vi ikke mellom middags- og kaffegjester :P

Anonymous poster hash: dfeda...deb

ER det i Steinkjer og omegn så dukker jeg oppi finstasen.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Vi vurderte det, men gikk bort ifra det og valgte å ikke inviterer de vi ikke ville ha til middagen.

AnonymBruker
Skrevet

Kaffegjester er en uting. Den eneste gangen jeg har syns det var greit, var et godt voksent par (60 år) der begge giftet seg for andre gang. De hadde vielse i kirken, hadde sine tilsammen fem barn med ektefeller på middag på restaurant, og hadde innvitert venner, annen familie, naboer og kolleger til bryllupskake og kjempefest om kvelden.

Anonymous poster hash: dcb5d...1ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...