Gå til innhold

Student,hva betaler du for hybelen din og hvor bor du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva betaler du som har et rom med tilgang til kjøkken og bad. Jeg studerer i Grimstad leier et 40 m2 stort rom m micro og minikjøleskap, møblert med seng bord ogsofa , tilgang til kjøkken/stekeovn og bad og betaler 5000 for det og lurer på om jeg betaler litt mye?

Anonymous poster hash: 40904...fe2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leier 1-roms med eget bad, totalt ca. 20 kvm, gjennom SiO og betaler ca. 5000 inkl. strøm. Og siden det er gjennom studentsamskipnaden er det mye billigere enn å leie privat. Kjenner flere som har rom i kollektiv på privatmarkedet og betaler 6-6500 kr i mnd.. For et ROM!! Og da deler de gjerne kjøkken og bad med minst 3-4 andre..

Så jeg synes i grunn du får bo ganske billig mtp. størrelsen på rommet, at det er møblert osv. :)

Anonymous poster hash: 61452...71b
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ålesund, totalt rom på 12 kvm med bad og kjøkken på tilsammen 18 kvm, som jeg deler med 1 annen person. 4100 i mnd. Fornøyd med det, spesielt siden det er seperat kjøkken - slipper å lage mat og sove i samme rommet.

Anonymous poster hash: 0e96a...803
AnonymBruker
Skrevet

Hva betaler du som har et rom med tilgang til kjøkken og bad. Jeg studerer i Grimstad leier et 40 m2 stort rom m micro og minikjøleskap, møblert med seng bord ogsofa , tilgang til kjøkken/stekeovn og bad og betaler 5000 for det og lurer på om jeg betaler litt mye?

Anonymous poster hash: 40904...fe2

Jeg bor selv i Grimstad, har 2 soverom (mer ett stort soverom og et kontor), åpen stue/kjøkken og stort bad så tipper det er litt over 50 kvm iallfall. Betaler 4800. Dette vet jeg forsåvidt er ganske billig. Etter det ble universitet i Grimstad har leie ofte blitt dyrere. Ville fulgt med på felles oppslagstavle på skolen og finn og se om du har mulighet til å skaffe deg noe større/bedre til samme pris.

Anonymous poster hash: 38719...b21

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i kollektiv i Oslo med tre andre. Hele kollektivet er på 90 kvm, og jeg betaler 4500,- i mnd.

Anonymous poster hash: 80da6...0a2
AnonymBruker
Skrevet

Ca 25 kvaderat på Majorstua. Betaler 8500kr. Alt er nyoppusset da:)

Anonymous poster hash: 21fc7...a50

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor i 7-mannskollektiv sentralt i Trondheim, vi deler kjøkken og bad. Har eget rom på 12 kvadrat, betaler 4200 kr.

Anonymous poster hash: eef9a...f6d
AnonymBruker
Skrevet

Bor i Oslo, leier sammen med kjæresten. Betaler 13000kr. Ekstremt dyrt, må jobbe 50% i tillegg til lån og stipend.

Anonymous poster hash: 26ce0...c8f
AnonymBruker
Skrevet

Ca 25 kvaderat på Majorstua. Betaler 8500kr. Alt er nyoppusset da:)

Anonymous poster hash: 21fc7...a50

Jævli dyrt ...

Anonymous poster hash: 9e6c5...061

Gjest Gjest_Lindiana
Skrevet

Jeg bor i en leilighet der jeg deler stue/kjøkken og bad med en annen. Har et eget rom på rundt 16 kvadrat. Stue/kjøkken på ca. 25 m2 og stort bad med vaskemaskin og tørkeskap. I leien inngår strøm, parabol-tv og internett. Betaler 2460 i måneden.

Skrevet (endret)

Tromsø, loftsleilighet på ca 80 kvm. Betaler 12000 i måneden inkludert alt, hadde ikke gått rundt om ikke kjæresten var i full jobb.

Edit: har altså samboer.

Endret av Sarah Dee
Skrevet

Det året jeg var student bodde jeg som nå, i leilighet med kjæresten min. Vi betaler 11000 for ca 80kvm. Hybel- eller kollektivlivet er ikke noe for meg, så jeg er veldig glad for at vi hadde og har muligheten til å bo sånn.

Skrevet

Kristiansand. Leier et rom på 17 m2. Deler kjøkken og bad med to andre. Ikke fellesstue, rommene er store nok til å ha en stuekrok på. Har tv og nett inkludert i mnd, men ikke strøm. Leien er på 3500, maks 4100 med strøm.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i en leilighet der jeg deler stue/kjøkken og bad med en annen. Har et eget rom på rundt 16 kvadrat. Stue/kjøkken på ca. 25 m2 og stort bad med vaskemaskin og tørkeskap. I leien inngår strøm, parabol-tv og internett. Betaler 2460 i måneden.

hvorfor er det så billig? jobber du ved siden av studiet? du hadde vel ikke trengt det :)

Anonymous poster hash: ea126...b94

Gjest Gjest_Lindiana
Skrevet

hvorfor er det så billig? jobber du ved siden av studiet? du hadde vel ikke trengt det :)Anonymous poster hash: ea126...b94

Skolen leier leiligheter via et firma som har mange nok utleieenheter til å holde prisene nede. Og så er det heller ikke spesielt sentralt akkurat. :P

AnonymBruker
Skrevet

Tromsø. Leilighet på 36 m2 som jeg betaler 6000 for i mnd uten strøm.

Anonymous poster hash: 3cbe5...6b3

AnonymBruker
Skrevet

Har en hybel, med mitt eget bad og kjøkken i Tromsø for 5000kr. Det er veldig lite og trangt, men heldigvis nytt og fint. Skulle ønske jeg slapp å jobbe ved siden av studiene, og heller kunne ha fokusert 100% på å studere...

Anonymous poster hash: fe273...a50

AnonymBruker
Skrevet

Litt over 6000 kroner for 40 kvadratmeter 2-roms med alt inkludert (strøm, internett, TV) i Tromsø, på strekningen UiT-sentrum.

Jobber ikke ved siden av studiene.

Anonymous poster hash: 01faa...e8e
AnonymBruker
Skrevet

Litt over 6000 kroner for 40 kvadratmeter 2-roms med alt inkludert (strøm, internett, TV) i Tromsø, på strekningen UiT-sentrum.

Jobber ikke ved siden av studiene.

Anonymous poster hash: 01faa...e8e

Hvordan fikk du tak i noe som er så billig?

Anonymous poster hash: fe273...a50

AnonymBruker
Skrevet

Bor i Oslo, leier sammen med kjæresten. Betaler 13000kr. Ekstremt dyrt, må jobbe 50% i tillegg til lån og stipend.

Anonymous poster hash: 26ce0...c8f

Betaler du 13 000 alene, eller betaler dere halvparten hver, altså 6500?

Anonymous poster hash: 93921...c8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...