Gjest Veritaserum Skrevet 11. mars 2015 #1 Skrevet 11. mars 2015 Når er det akseptabelt å støvsuge. Klokken er nå 8:30, og jeg har ventet siden 4 tiden i natt. Gulvet ser ikke ut å jeg klarer ikke å legge meg før jeg har støvsuget. Ligger bare å tenker på hva jeg må gjøre når jeg våkner. Jeg bor i blokk. Aner ikke om det er lytt eller ikke, jeg hører dårlig. Men hører når de smeller med heisdøren i gangen, noen ganger har jeg hørt noen lyder fra de over meg (dunking og skraping med stoler eller noe). Men aner ikke hvor lytt det egentlig er.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #2 Skrevet 11. mars 2015 Syns en kan vente til 10-tiden. Selv om de fleste er oppe til 8, er det greit å være hensynsfull. Å starte dagen med nabo som støvsuger bare fordi den kan, er utrolig plagsomt. Hvis det ikke haster, og du kan gjøre det senere ville jeg gjort det. Men jeg er generelt sett ganske opptatt av å ta hensyn og ikke være til unødvendig sjenanse Anonymous poster hash: fa585...896 3
Gjest Veritaserum Skrevet 11. mars 2015 #3 Skrevet 11. mars 2015 Syns en kan vente til 10-tiden. Selv om de fleste er oppe til 8, er det greit å være hensynsfull. Å starte dagen med nabo som støvsuger bare fordi den kan, er utrolig plagsomt. Hvis det ikke haster, og du kan gjøre det senere ville jeg gjort det. Men jeg er generelt sett ganske opptatt av å ta hensyn og ikke være til unødvendig sjenanse Anonymous poster hash: fa585...896 Da venter jeg til 10-tiden. Tar hensyn så klart, derfor jeg spør her. Er usikker på når det liksom er greit å begynne å bråke. Jeg støvsuger ikke etter klokken 8 heller, i tilfelle det bor små barn i nærheten og de har lagt seg.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #4 Skrevet 11. mars 2015 Jeg ville nå lagt meg og heller støvsugd senere... Men du kan fint støvsuge nå, du trenger jo ikke sette motoren på fullt og støvsuge i timevis. Ellers kan man bruke kost og støvbrett eller mopp. Anonymous poster hash: 84604...4aa 2
Daria Skrevet 11. mars 2015 #6 Skrevet 11. mars 2015 På en hverdag synes jeg det holder å vente til 8 - støvsuging er ikke av det som bråker mest heller. Jeg bor i blokk hvor det er ganske lytt og hvor jeg hører mye fra naboene, men jeg tror aldri jeg har lagt merke til at noen har støvsugd. Det er fint å ta hensyn til naboene, men man trenger ikke gå på eggeskall på dagtid. 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #7 Skrevet 11. mars 2015 Når er det akseptabelt å støvsuge. Klokken er nå 8:30, og jeg har ventet siden 4 tiden i natt. Gulvet ser ikke ut å jeg klarer ikke å legge meg før jeg har støvsuget. Ligger bare å tenker på hva jeg må gjøre når jeg våkner. Jeg bor i blokk. Aner ikke om det er lytt eller ikke, jeg hører dårlig. Men hører når de smeller med heisdøren i gangen, noen ganger har jeg hørt noen lyder fra de over meg (dunking og skraping med stoler eller noe). Men aner ikke hvor lytt det egentlig er. Mellom 07.00 og 22.00 på hverdager (om det er ekstremt lytt). Hele døgnet om det ikke er ekstremt lytt. På lørdager og søndager ville jeg ventet til etter 10.00, (men da kan du til gjenngjeld støvsuge helt til 23.00.) Du vil ikke at naboen som var på rangel tar hevn ved å spille Sputnik klokka 22.45 den kvelden (og det vil naboen ofte gjøre). Anonymous poster hash: 9b4e6...55f
Singha Skrevet 11. mars 2015 #8 Skrevet 11. mars 2015 (endret) 7-22 på hverdager holder jeg meg til. Om jeg har knust glass for eksempel støvsuger jeg uansett. Aldri fått klager. Men jeg hører så og si aldri andres støvsuging så det er nok ganske lydtett for de frekvensene. Endret 11. mars 2015 av Singha
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #9 Skrevet 11. mars 2015 Vanlige ordensregler gjelder vel der du bor. Les hva det står i de. Det skal vel hos dere være stille etter kl 2300 fram til kl 0600 eller kl 0700. Da snakker vi om hverdager. Annerledes i helgene kan det være. Anonymous poster hash: 146c5...e15 1
Gjest Veritaserum Skrevet 11. mars 2015 #10 Skrevet 11. mars 2015 Vanlige ordensregler gjelder vel der du bor. Les hva det står i de. Det skal vel hos dere være stille etter kl 2300 fram til kl 0600 eller kl 0700. Da snakker vi om hverdager. Annerledes i helgene kan det være. Anonymous poster hash: 146c5...e15 Sjekket kontrakten, står ikke noe tidspunkt i den. Bruker ikke å støvsuge før klokken 12, og etter klokken 8 i helgene. Klokken er 9, kun en time igjen *gjesper*
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #11 Skrevet 11. mars 2015 Sjekket kontrakten, står ikke noe tidspunkt i den. Bruker ikke å støvsuge før klokken 12, og etter klokken 8 i helgene. Klokken er 9, kun en time igjen *gjesper* Det er helt i orden å støvsuge nå. De aller fleste starter dagen senest 08.00 (jobb, skole, småbarn). Anonymous poster hash: 7a371...68f
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #12 Skrevet 11. mars 2015 Sjekket kontrakten, står ikke noe tidspunkt i den. Bruker ikke å støvsuge før klokken 12, og etter klokken 8 i helgene. Klokken er 9, kun en time igjen *gjesper* Tipper naboene dine som er hjemme setter pris på det Jeg har baby i hus, og jeg blir liiiiitt irritert når naboen over starter dagen med et PANG klokken 7, bare fordi hun kan lage lyd. Vel, vi bråvåkner, ofte etter noen timer søvn, og dagen er dritt. Ikke andres problem, men det er ikke så gøy når folk lager unødvendig lyd bare fordi de kan. Selv før baby satt jeg pris på at folk ventet med verste bråk til litt utpå morgenen. Hvis jeg hadde lang morgen, var det deilig å drikke kaffe kl 8 uten støvsuging. Harmoniske naboer er gode naboer Anonymous poster hash: fa585...896 2
Gjest Veritaserum Skrevet 11. mars 2015 #13 Skrevet 11. mars 2015 Tipper naboene dine som er hjemme setter pris på det Jeg har baby i hus, og jeg blir liiiiitt irritert når naboen over starter dagen med et PANG klokken 7, bare fordi hun kan lage lyd. Vel, vi bråvåkner, ofte etter noen timer søvn, og dagen er dritt. Ikke andres problem, men det er ikke så gøy når folk lager unødvendig lyd bare fordi de kan. Selv før baby satt jeg pris på at folk ventet med verste bråk til litt utpå morgenen. Hvis jeg hadde lang morgen, var det deilig å drikke kaffe kl 8 uten støvsuging. Harmoniske naboer er gode naboer Anonymous poster hash: fa585...896 Bodde i flere år med bråkete naboer. Her snakker vi klipping av gresset klokken 7 (!!!!!!) i helgene. Og de slapp ut barna klokken 7. Hvor han ene hylte og ropte hele tiden, den andre grein 24/7. Hadde barn på alle kanter, men ingen bråkte like mye som de to. Og ingen slapp ut barna så tidlig, vær bidige helg. Mannen i huset klipte gresset vær helg også -_- De kom på døren vår på nyttårsaften et år, og klagde over at vi fyrte opp raketter midt på natten. HALLO, det var nyttårsaften!!! De truet med å anmelde oss for bråk. De andre i gaten dro litt opp i nabolaget, men vi lekte oss med små bakke-raketter utenfor huset vårt. Da ei i familien er livredd raketter, ble truffet av en da hun var yngre. Dessuten så er det vanlig å skyte opp raketter der vi gjorde det, men det året var det felles oppskyting på fotballbanen, så de fleste dro dit. Så yeah, er obs så unødvendig bråk, vil ikke få klager fra naboene.
mereo Skrevet 11. mars 2015 #14 Skrevet 11. mars 2015 Jeg har støvsugd midt på natta, men det var strengt tatt kun fordi vi hadde ett fat som hang på veggen som gikk i gulvet. Da følte jeg at det var ett snev av nødvendig å få opp glasskår. Men det er ikke så lydt hos oss. Dog setter jeg pris på at folk gjør ting etter 8, men det er ikke alltid det er mulig.
Millimani Skrevet 11. mars 2015 #15 Skrevet 11. mars 2015 Sjekket kontrakten, står ikke noe tidspunkt i den. Bruker ikke å støvsuge før klokken 12, og etter klokken 8 i helgene. Klokken er 9, kun en time igjen *gjesper* Men dere skal ha et ark med husregler? I mange blokker og sameie osv., står husregler i kontrakten, i prospektet du fikk da du kjøpte, - og på en oppslagstavle ett eller flere steder i blokka.
Jade Skrevet 11. mars 2015 #16 Skrevet 11. mars 2015 Skjedde det noe spesielt i natt siden du siden kl 4 i natt ikke har fått sove fordi gulvet ikke så ut? Var det ikke like skittent i går ettermiddag før barne-leggetid? 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #17 Skrevet 11. mars 2015 Jeg jobber som nattevakt, og synes det er fryktelig irriterende når noen bråker/støvsuger i ukedagene kl 8. Da har jeg nettopp kommet meg i seng for å sove. Dette gjelder jo egentlig bare den som bor over (evt de ved siden av om de feks banker/borer i vegg). Som regel prater jo vi naboer sammen innimellom, så hvis jeg får greie på at de skal fikse noe, så sier jeg gjerne i fra om at jeg jobber natt x dag og x dag, og det hadde vært fint om de kunne ventet til 10tiden (om mulig da, noen leier jo inn folk som begynner før). Da har jeg hvertfall sovnet, og jeg våkner ikke lett når jeg først har sovnet. Men ellers synes jeg 8tiden er ok å begynne med støvsuging (det lager jo ikke sååå mye støy, med mindre du skyver hardt på stoler og ikke løfter de). Dette gjelder hverdager da. I helger synes jeg at 10-tiden er ok. Det samme gjelder kveld, da synes jeg 22tiden er ok å stoppe (men nå har ikke jeg barn å ta hensyn til som legger seg tidligere). Anonymous poster hash: cd5b0...169
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #18 Skrevet 11. mars 2015 Ni til ni, tenker jeg. Sånn cirka. Men det finnes ikke noe fasitsvar på det. Du kan forsåvidt gjøre det når som helst innenfor eventuelle husordensregler. Selv hadde jeg droppet å begynne før 10-11 et sted, men jeg hadde ikke reagert på at noen andre begynte å støvsuge i nitiden. Anonymous poster hash: b3fb4...051
Gjest Veritaserum Skrevet 11. mars 2015 #19 Skrevet 11. mars 2015 Skjedde det noe spesielt i natt siden du siden kl 4 i natt ikke har fått sove fordi gulvet ikke så ut? Var det ikke like skittent i går ettermiddag før barne-leggetid? Jeg hadde planlagt å ta det i dag. Har vært for opptatt til å gjøre det tidligere. Det ble også ekstra skittent da kattene lekte seg med dopapir, så bittesmå papirbiter lå strødd utover hele stuen.
Gjest Solstråla88 Skrevet 11. mars 2015 #20 Skrevet 11. mars 2015 Når er det akseptabelt å støvsuge. Klokken er nå 8:30, og jeg har ventet siden 4 tiden i natt. Gulvet ser ikke ut å jeg klarer ikke å legge meg før jeg har støvsuget. Ligger bare å tenker på hva jeg må gjøre når jeg våkner. Jeg bor i blokk. Aner ikke om det er lytt eller ikke, jeg hører dårlig. Men hører når de smeller med heisdøren i gangen, noen ganger har jeg hørt noen lyder fra de over meg (dunking og skraping med stoler eller noe). Men aner ikke hvor lytt det egentlig er. Jeg kan finne på å støvsuge klokken 9. Vi bor i rekkehus, men kunne fint begynne tidligere bår vi bodde i blokk. Det er vel stilletid fra 23-07 eller noe. Støvsugeren bråker ikke så mye, var verre når naboen i blokka begynnte med slagborremaskin klokka 7 på søndags morgenen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå