AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #1 Skrevet 11. mars 2015 Vi har nå fått tilbud om barnehage plass. Flere steder, da vi var usikre på hvor vi skulle ende opp. Barnehage nr 1 er en barnehage nærmere skolen jeg skal gå på 10-15 min med bil, den har tre avdelinger, to små og en stor, gir barna mye av det vi voksne gir dem her hjemme i form av det å lage mat sammen, rydde og vaske sammen - rett og slett lik mer hjemme. Den er liten med mange ansatte, og jeg ser derfor for meg at storesøster vil få litt tettere kontakt med de ansatte, fordi de er færre barn, og jeg merker hun er litt sliten og spinnvill av å gå i stor barnehage med 150 (!!!) barn og seks eller syv avdelinger. Barnehage nr 2 er rett utenfor døren vår. Den har to små og to store avdelinger, med 14 plasser på de små avdelingene og et par flere plasser på stor avdeling. Tilsammen "kun" 74 barn, da mot halvparten så mange i den andre. Jeg vet ikke så mye om denne barnehagen, annet enn at barna der også får varm mat mange dager i uken, det liker vi som foreldre Jeg har enda ikke møtt de ansatte i noen av barnehagene, men ser allikevel for meg at barna kan trives begge steder (hhc. 3.5 og 1 ved oppstart). Det er i første rekke kommer de voksnes omsorgsevne, deretter hadde det vært sååå deilig å ha barnehage i gangavstand. Samtidig tenker jeg - vi kommer til å kjøre hver vår bil til jobb og skole hver morgen uansett. Nei, dette er grusomt og vanskelig... Hva gjør dere? Som har fått tilbudt to plasser to forskjellige steder?Anonymous poster hash: 38ad2...8c7
TrickyCicci Skrevet 11. mars 2015 #2 Skrevet 11. mars 2015 Ble ikke tilbudt to forskjellige plasser, men tok en del valg før jeg søkte, og vil bare si at personlig syns jeg det er fantastisk å ha gangavstand fra hjemme til barnehagen! Hvis det er tålig like bra i begge ville jeg helt klart valgt den nærmeste. I tillegg vil jo den nærmest hjemmet deres antagelig være den der de får flest venner som de potensielt skal fortsette på solen med. Og så vet du ikke nødvendigvis hvor du skal jobbe når du er ferdig med å gå på skole vil jeg tro?
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #3 Skrevet 11. mars 2015 Jeg ville valgt den som lå nærmest. Det er så utrolig deilig å ha gangavstand til bhg. F.eks når jeg har vært syk, har det vært veldig deilig med bare 5 min til bhg, og slippe bil/buss. Kjappt hjemme igjen under dyna da:) Også er det en fordel å gå i bhg med barna som bor i nærheten. Mye enklere når de skal være med hverandre hjem, og det er vel disse barna som skal begynne på skolen sammen. Anonymous poster hash: 3a663...b99
Sushi Skrevet 11. mars 2015 #4 Skrevet 11. mars 2015 Gangavstand! Ingen tvil. Bare tenk på dager der du/mannen er syk, eller kun det ene barnet er sykt, så slipper dere å dra ut med bilen. Du skal vel heller ikke gå på skole resten av barnehageårene? Min erfaring er også at i en avdelingsbarnehage (som det høres ut som begge er?) så har det lite å si hvor mange barn det er totalt i barnehagen. Da er barna på sin egen avdeling uansett. Og varm mat er jo fantastisk!
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #6 Skrevet 11. mars 2015 Takk for svar! Vi heller mot den i gåavstand ja, begge barnehagene er avdelingsbarnehager, og ungene vil få tettere oppfølging begge plasser ser jeg for meg. Det har vært viktig at barna får god voksenkontakt, ser på eldste at det er litt fritt vilt i barnehagen for tiden, og hun sliter med å roe seg. Det er SÅ MANGE BARN der! Jeg vil nok inn på UiO neste høst, og ta en master, men jeg vet som sagt ikke hvor vi vil ende opp nei! Så om vi velger den største av disse barnehagene vil basen vår bli der, og barna vokse opp. Det er i utgangspunktet der vi kunne tenke oss å kjøpe også... Hadde vært veldig deilig å endelig få bosatt seg i et nærmijlø, og ha alt der ja! Nå er jobb, barnehage og hjem på nesten hver sin kant Anonymous poster hash: 38ad2...8c7
Jade Skrevet 11. mars 2015 #7 Skrevet 11. mars 2015 Gull verdt å gå i barnehage sammen med nabobarn og fremtidige klassekamerater!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå