mlilja Skrevet 11. mars 2015 #1 Skrevet 11. mars 2015 Hvor tidlig kan jeg sette blomster ute i potter? Og hvilke blomster anbefaler dere? Har absolutt ikke grønne fingre
absinthia Skrevet 11. mars 2015 #2 Skrevet 11. mars 2015 (endret) Kommer an på hvor du bor i landet og hvor kaldt det er. De fleste steder kan du snart sette ut påskeliljer i potte, da de tåler 6 kuldegrader. ..og så kan du etterhvert sette ut andre løkplanter og stemorsblomster som tåler at det blir litt nattefrost. Når faren for nattefrost er over, kan du plante ut alt mulig. Endret 11. mars 2015 av absinthia
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #3 Skrevet 11. mars 2015 Jeg plantet ut i et par store potter på verandaen forrige helg. Satte sammen stemor og påskeliljer. De har begynt å blomstre, og ser ut til å trives! Bor i Ålesund..Anonymous poster hash: 75d8b...947
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #4 Skrevet 11. mars 2015 Her er våren kommet, krokus og tidlige løkvekster er allerede i blomst. Blåveis og Hvittveis er også kommet på lune plasser . Jeg har en regel her hvor jeg bor og det er utplanting fra midten av april og utover. Nattefrosten er farlig for mange planter, men stemor klarer opptil 8 minus. Jeg sår alle mine planter selv og har gjort det i mange år, derfor er jeg nok litt forsiktigere med småplantene . Før i tiden var det vanlig å plante ut de første plantene til 17.mai, men vi har fått varmere klima og for oss på Sørlandet utgjør det en hel måned tidligere utplanting. Anonymous poster hash: 06756...63f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå