AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #1 Skrevet 11. mars 2015 Hun er tre år og har akkurat blitt storesøster. Tenker det ligger noe i det, hun vil ha mer oppmerksomhet kanskje? Når vi er hjemme har roper hun veldig mye istedenfor å prate med innestemme. Hun er ikke sinna eller sur, for det meste glad, men herregud så høyt hun klarer å rope. Hun får mye oppmerksomhet, vi prioriterer begge (vi foreldrene) alenetid med jenta og fine stunder sammen alle sammen. Hun er veldig god mot lillesøsteren sin, prater mye om hun, koser, låner bamsene sine bort på egent initiativ. Minste er 2 mnd. Vi forteller storesøster at vi roper ikke inne, vi bruker innestemme, skryter av hun når hun klarer å gå en god stund uten å rope osv. Jeg vet ikke hvordan vi skal forklare ordentlig godt at vi roper ikke inne? Anonymous poster hash: 19fe2...948
Pysa Skrevet 11. mars 2015 #2 Skrevet 11. mars 2015 Fortell at du ikke klarer å høre når hun roper så høyt. 5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #4 Skrevet 11. mars 2015 Sjekket hørselen hennes? Ja, det gjorde vi for seks mnd siden etter ørebetennelse. Hørselen hennes var det ikke noe galt med. TsAnonymous poster hash: 19fe2...948
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #5 Skrevet 11. mars 2015 Det er som å lese om våre jenter. Rett ut fra hverdagen vår! Storesøster er litt over tre, lillesøster er seks mnd. Hun roper og er så høylydt, hun er så fryktelig ivrig og engasjert, og trenger litt hjelp til å bli minnet på at mamma og pappa får litt vondt i ørene sine, og det er lettere å høre hva hun sier om vi snakker vanlig sammen. Jeg gjetter også på at hun er vant med skrik og rop i bhg, hvor de er ute store deler av dagen, eller veldig engasjert i lek, så det er ikke noe nytt med unger som roper hjemme... Tror datteren din er VELDIG normal :-)Anonymous poster hash: e812a...fec
Puny Skrevet 11. mars 2015 #6 Skrevet 11. mars 2015 Som regel hjelper det lite å si til barn at de må dempe seg. Det beste er ofte å gå frem som en god rollemodell. Når hun roper så svar med ekstra lav stemme og sett deg ned på hennes nivå...
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #7 Skrevet 11. mars 2015 Som regel hjelper det lite å si til barn at de må dempe seg. Det beste er ofte å gå frem som en god rollemodell. Når hun roper så svar med ekstra lav stemme og sett deg ned på hennes nivå... signerer. Jeg har jobbet i barnehage og brukt samme metode selv. Det er forbløffende effektivt! Anonymous poster hash: 11f36...648 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #8 Skrevet 11. mars 2015 Takk for svar alle sammen Anonymous poster hash: 19fe2...948
Anciol Skrevet 11. mars 2015 #9 Skrevet 11. mars 2015 Jeg snakket ofte høyt før, men det viste seg å være en permanent skade i øret etter noen fæle ørebetennelser som barn! Så jeg hadde nedsatt hørsel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå