AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #1 Skrevet 11. mars 2015 Jeg kjenner aldri noe i rumpa når jeg tar knebøy. Kun i lårene. Hva gjør jeg feil? Anonymous poster hash: ecb42...fa7
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #2 Skrevet 11. mars 2015 Hofta fram på vei opp. Anonymous poster hash: bf805...a01
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #3 Skrevet 11. mars 2015 Press godt fra med hælene på vei opp Anonymous poster hash: 0bfa3...041
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #4 Skrevet 11. mars 2015 Du må presse (altså stramme) skikkelig når du er på vei opp! Ha trykket på hælen og ikke ha knærne over tærne Anonymous poster hash: 719b8...322
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #5 Skrevet 11. mars 2015 Prøv øvelser for å aktivisere rumpa før bøy. Anonymous poster hash: b7672...293
Supraspinatus Skrevet 11. mars 2015 #6 Skrevet 11. mars 2015 Jeg kjenner aldri noe i rumpa når jeg tar knebøy. Kun i lårene. Hva gjør jeg feil?Anonymous poster hash: ecb42...fa7 Knebøy har noe aktivering av setet, men det er lårmusklene som gjør grovjobben her. Folk har også forskjellig anatomi og bevegelighet slik at hvor mye av hver muskelgruppe du bruker kan være forskjellig. Supplér gjerne med utfall. Den kommer du til å kjenne bedre i rumpen. Du må presse (altså stramme) skikkelig når du er på vei opp! Ha trykket på hælen og ikke ha knærne over tærneAnonymous poster hash: 719b8...322 Hvor kommer denne knærne over tærne advarselen fra? Hvor skal du ha knærne i en dyp knebøy da? Bak hælen? Det eneste man skal være bekymret for når det gjelder knevandring er vandring mot hverandre. Kalving eller "valgus" kollaps. Knær som går utover (fra senter) må gjerne komme foran posisjonen til tærne Se f.eks. dette bildet: http://www.catalystathletics.com/articles/images/olympicSquat.jpg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå