Teardrop Skrevet 10. mars 2015 #1 Del Skrevet 10. mars 2015 Hvor i alle dager skal jeg kjøpe 10-liter med maling? Titta på en farge hos Fluger farve til 799, men har sett bøtter ned i 150kr andre stede! har ikke sjekket om det er samme fargen men.... Er de billige verdt å styre unna? Ser for meg antikk hvitt. Skal male for første gang å kunne tenkt meg noe tips 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #2 Del Skrevet 10. mars 2015 Billigmaling (type Biltema osv) kan gjøre slik at malingen faller av når du vasker veggene eller at du blir hvit om du stryker hånden inntil. Det er i alle fall min erfaring. Så kjøp noe skikkelig! Maxbo, Byggeriet osv kan sikkert hjelpe deg Anonymous poster hash: ba6ec...b64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 11. mars 2015 #3 Del Skrevet 11. mars 2015 Pris og kvalitet har ofte en sammenheng, og det er greit å styre unna malingen som billigbutikkene fører. Skal du male innen- eller utendørs? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #4 Del Skrevet 11. mars 2015 Vi kjøpte hos fargehandel til ca. 1000 kr. Ville ikke satset på de til 150 kr.. Anonymous poster hash: a763c...68a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #5 Del Skrevet 11. mars 2015 Hva slags maling du trenger, avhenger jo veldig av hvor du skal male. Hvis det er stua eller et annet rom som blir brukt mye, så lønner det seg å investere i en bedre maling. Hvis du derimot skal male kjellerboden, så kan du gå for en billigere en. Vil dog anbefale deg å ikke gå for lateksmaling uansett, selv om den ofte er veldig billig. Har prøvd det før, og hvis man feks henger opp et bilde på veggen, så følger malingen gjerne med når du tar ned bildet. Coop obs og lignende har forresten ofte tilbud på maling.Anonymous poster hash: 9d713...3a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teardrop Skrevet 11. mars 2015 Forfatter #6 Del Skrevet 11. mars 2015 Skal male stue! Vil jo ha en maling som holder noen år og som tåler å vaskes av og til. Grunnen til at jeg lurte på prisen var at det er så mye muffins priser der ute i alt, så om innholdet hadde vært det samme så hadd jeg heller tatt en billig bøtte. Coop ops å anbefalle? Blander de farger også eller har de kun ferdigfarger? Må kjøre en halvtime hver veit til nærmeste obs, så vil vite før jeg bruker en time i kjøring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 11. mars 2015 #7 Del Skrevet 11. mars 2015 Du får det du betaler for. Tro meg, jeg har malt uendelig mange kvadrat i huset vi hadde så det vet jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #8 Del Skrevet 11. mars 2015 Skal male stue! Vil jo ha en maling som holder noen år og som tåler å vaskes av og til. Grunnen til at jeg lurte på prisen var at det er så mye muffins priser der ute i alt, så om innholdet hadde vært det samme så hadd jeg heller tatt en billig bøtte. Coop ops å anbefalle? Blander de farger også eller har de kun ferdigfarger? Må kjøre en halvtime hver veit til nærmeste obs, så vil vite før jeg bruker en time i kjøring Coop Obs fører de kjente merkene, Jotun, Butinox osv. Og de blander alle farger. Anonymous poster hash: 60eaf...386 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teardrop Skrevet 11. mars 2015 Forfatter #9 Del Skrevet 11. mars 2015 Takk for alle svar! Da er det bare å slenge penga på bordet skjønner jeg! Men gidder ikke betale 150kr for å måtte male igjen neste år! Haha ;p 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #10 Del Skrevet 11. mars 2015 Pris og kvalitet har ofte en sammenheng, og det er greit å styre unna malingen som billigbutikkene fører. Skal du male innen- eller utendørs? Jeg har alltid brukt jotun-maling, inntil jeg for et par måneder siden kjøpte Coop OBS-maling, var skeptisk i begynnelsen, men ble veldig fornøyd med resultatet, og det var mye enklere å få malingen jevn med OBS-maling. Det er i hvert fall min erfaring. Anonymous poster hash: 67b91...e12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #11 Del Skrevet 11. mars 2015 Signerer flere over her. Du får det du betaler for! Anonymous poster hash: 95310...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #12 Del Skrevet 11. mars 2015 Jeg har alltid brukt jotun-maling, inntil jeg for et par måneder siden kjøpte Coop OBS-maling, var skeptisk i begynnelsen, men ble veldig fornøyd med resultatet, og det var mye enklere å få malingen jevn med OBS-maling. Det er i hvert fall min erfaring. Anonymous poster hash: 67b91...e12 Har Obs en egen maling? Det er helt nytt for meg, og jeg har handlet mye maling der siden jeg ble huseier på 90-tallet. Anonymous poster hash: 8c72f...7ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #13 Del Skrevet 11. mars 2015 Har Obs en egen maling? Det er helt nytt for meg, og jeg har handlet mye maling der siden jeg ble huseier på 90-tallet. Anonymous poster hash: 8c72f...7ec Ja, det heter "Infra", og som nevnt, jeg har god erfaring med Infra og syns det er enklere og raskere å få det jevnt. Nå har jeg brukt vannbasert maling, det tar litt lengre tid før det tørker (vannmaling tørker jo mye fortere enn oljemaling, noe som gjør at det er vanskeligere å få vannmalingen jevn). Vannmaling fra Infra tørker ikke like fort som vannmaling fra Jotun, og derfor er enklere å få det jevnt. Anonymous poster hash: 67b91...e12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #14 Del Skrevet 11. mars 2015 Takk, da lærte jeg noe nytt. Jeg har hørt om Infra, men ante ikke at det var et "butikkmerke". Anonymous poster hash: 8c72f...7ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #15 Del Skrevet 11. mars 2015 Takk, da lærte jeg noe nytt. Jeg har hørt om Infra, men ante ikke at det var et "butikkmerke". Anonymous poster hash: 8c72f...7ec Nå ble jeg litt usikker, jeg har i hvert fall trodd at det er OBS-maling, ettersom butikkpersonalet kalte det for "OBS-maling" Anonymous poster hash: 67b91...e12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #16 Del Skrevet 11. mars 2015 Det stemmer det, Infra er visst Coop sitt merke for masse forskjellige byggevarer, ikke bare maling. Anonymous poster hash: 8c72f...7ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 11. mars 2015 #17 Del Skrevet 11. mars 2015 Jeg har alltid brukt jotun-maling, inntil jeg for et par måneder siden kjøpte Coop OBS-maling, var skeptisk i begynnelsen, men ble veldig fornøyd med resultatet, og det var mye enklere å få malingen jevn med OBS-maling. Det er i hvert fall min erfaring. Anonymous poster hash: 67b91...e12 Når jeg skrev billigbutikker, så tenkte jeg heller på butikker som Biltema, Rusta osv. Altså butikker som kun fører egen maling, og der pris står i fokus. Kan være jeg burde vært mer klar på dette. Coop Obs blir sett på som en billigere butikk, men de har også fokus på kvalitet. De selger alt fra kjent merkevare til egen, og jeg har også god erfaring med Infra. Jeg vil si dette er et like godt alternativ som Jotun i mange tilfeller, og Gjøko (som produserer malingen fra Infra) har veldig mange gode produkter. Dette er også de som produserer Maxbos "egen" maling, Harmoni. Jeg kan trygt anbefale både Harmoni og Infra og vil ikke si kvaliteten er noe dårligere enn Jotun - spesielt ikke på innendørsprodukter. På noen områder vil jeg også si de er bedre enn Jotun.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #18 Del Skrevet 11. mars 2015 Når jeg skrev billigbutikker, så tenkte jeg heller på butikker som Biltema, Rusta osv. Altså butikker som kun fører egen maling, og der pris står i fokus. Kan være jeg burde vært mer klar på dette. Coop Obs blir sett på som en billigere butikk, men de har også fokus på kvalitet. De selger alt fra kjent merkevare til egen, og jeg har også god erfaring med Infra. Jeg vil si dette er et like godt alternativ som Jotun i mange tilfeller, og Gjøko (som produserer malingen fra Infra) har veldig mange gode produkter. Dette er også de som produserer Maxbos "egen" maling, Harmoni. Jeg kan trygt anbefale både Harmoni og Infra og vil ikke si kvaliteten er noe dårligere enn Jotun - spesielt ikke på innendørsprodukter. På noen områder vil jeg også si de er bedre enn Jotun.. Jeg er enig, og neste gang jeg skal male (innendørs, vel å merke) skal jeg igjen kjøpe Infra-maling. Jeg var litt skeptisk ettersom jeg leste noen dårlige anmeldelser om Infra-maling på nettet, men angrer ikke på at jeg brukte det. Malte korridoren med maling fra Jotun og brukte en del maling og syns det var litt vrient å få det jevnt, men stua malte jeg med Infra og det gikk som en drøm, trengte mindre maling for å få det jevnt og resultatet ble også bedre. Anonymous poster hash: 6bb75...b18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 11. mars 2015 #19 Del Skrevet 11. mars 2015 Jeg er enig, og neste gang jeg skal male (innendørs, vel å merke) skal jeg igjen kjøpe Infra-maling. Jeg var litt skeptisk ettersom jeg leste noen dårlige anmeldelser om Infra-maling på nettet, men angrer ikke på at jeg brukte det. Malte korridoren med maling fra Jotun og brukte en del maling og syns det var litt vrient å få det jevnt, men stua malte jeg med Infra og det gikk som en drøm, trengte mindre maling for å få det jevnt og resultatet ble også bedre. Anonymous poster hash: 6bb75...b18 Det vil alltid finnes de som er misfornøyd, og man blir vel ofte mer skeptisk om det er et billigere merke man ikke er så kjent med. Jeg synes malingen er kjempeålreit - god flyt og bra dekkevne så jeg har alltid vært fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå