Gå til innhold

Angående bhg klær.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min skal mest sannsynlig begynne i bhg til høsten. Jeg har en del yttertøy både til vinter og vår + regntøy, støvler osv. Men har jo bare ett sett for hver størrelse/sesong. Er det sånn at det er mest vanlig/krav om at det skal ligge ett sett i bhg? Eller tar man klærne mellom bhg og hjemmet?

Er veldig mye ute med barnet mitt så sånn at klærne er rene til bhg-bruk er det kanskje best å ha flere sett? Men koster jo litt også da ^^ Har dere i såfall flere sett i bhg i tilfelle det blir såpass skittent/vått at det må tas med hjem og er jo ikke alltid alt rekker å tørke til tidlig neste morgen.

Inneklær er det sikkert lurt å alltid ha liggende i bhg så klart.

Anonymous poster hash: 223ab...328
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har stortsett klærne liggende i bhg gjennom uka og tar dem med hjem for vasking i helga (og ellers ved behov selvf). Hjemme har vi gjerne et ekstrasett sånn at vi har mulighet til å være ute, men dette er f.x klær vi har arvet. Synes ikke jeg kan kjøpe to splitter nye vinterdresser, det kostet jo skjorta, men hun har en ekstra vinterjakke (uansett nødvendig å ha for å ha på til/fra bhg) og så har jeg kjøpt ei billig utebukse i tillegg. Forresten har vi to sett fleece/ull-klær i bhg ja. Greit å ha hvis de blir våte. Luer og votter har vi plenty av. Noen av skikkelig kvalitet og noen "ekstrasett" av den mer billige varianten.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Har ikke dobbelt opp av alt. Han har en vinterdress, en vår/høstdress, regnedress, todelt regnsett og to jakker. Så har han en billigere obs-dress hjemme som ikke egentlig blir brukt. Klarer oss fint med dette. Pleier bare å ta med det tøyet jeg vet han skal bruke hjemme. Om det skulle bli skittent så vaskes det på kvelden og tørker til neste dag.

Du kan jo bare starte med ett sett av alt og bare kjøpe mer om det trengs?

Endret av 2JZ
Skrevet (endret)

vel, om barnet bare har ett sett regntøy, skal barnet bli tatt på det våte regntøyet?

(altså, jeg har jobbet i b.hage før, hvor flere barn hadde slitte regntøy, men de hadde bare ei utebukse, ei utejakke, i barnehage og etter de hadde vært ute ei stund, ble de våte, ikke alle barn er flinke til å si ifra at de er våt heller. )
Smarteste er å har to sett med regntøy iallefall,på dager som barna leker i sølepytter :fnise: )

Endret av The Tardis
Skrevet

Vi har bare en vinterdress og overgangsdress men ellers har vi dobbelt av disse tingene:

-regntøy

-fleece og ullklær

-votter/luer

For oss har det foreløpig holdt å ta med vinterdressen hjem i helgene for evt vask. De få gangene vi har måttet ta med hjem midt i uka har det gått veldig fint å vaske/ tørke til dagen etter. Vi putter den litt i tørketrommelen, slik at den blir halvtørr før vi henger den opp. Jakke bruker han aldri i bhg, så det har vi bare hjemme.

Vi har alltid ett sett regntøy og gummistøvler hjemme, så slipper vi å ta med fram og tilbake. Det er såpass rimelige ting å kjøpe ekstra av.

Hvis dere tenker å være mye ute etter bhg, er det klart det er lurt å ha ekstra ytterklær. Vi er ikke så mye ute etter henting på vinterstid. Det hender det blir litt snømåking osv. Men da holder det med jakke og regnbukse over fleece/ull den lille tida.

AnonymBruker
Skrevet

Har kun et sett av alt. En vinterdress/regntøy/støvler/sko osv. Blir utrolig dyrt om man skal skal ha dobbelt opp av alt. Eneste jeg har liggende i bhg er inneklær, undertøy, votter, lue og skjerf.

Anonymous poster hash: 5d756...388

Skrevet

Vi har dobbelt opp av det meste. Mest fordi vi er eksperter på å glemme ting i barnehagen eller hjemme, alt ettersom. :lol:

Vi har de beste klærne i barnehagen, og så har vi de som er greie hjemme. Har for eksempel en dress fra Rema 1000 (tror jeg?) som jeg ser på som altfor stiv til barnehagebruk, men som funker fint hjemme. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ett regnsett, vinterdress som stort sett er i barnehagen, vinterbukse og jakke hjemme.

Vinterdressen er litt vanntett og om regntøyet skulle bli vått er også overtrekksbuksa og jakken han bruker fra vår til høst, ganske vanntett og kan brukes om regntøyet skulle bli vått inni. Har ikke vært behov for det enda, da regntøyet holdet godt, han har gjort forsøk på å bade i havet med regntøy og støvler og var til min overraskelse bare våt nederst på bena og på armene, enda det ikke er av de dyreste typene, akkurat.

Har ett sett støvler og ett sett vintersko, men også sherrox, så om vi ikke fikk tørket de vanlige støvlene, så går det greit å ha sherroxene på i steden for.

Ullklær og fleeseklær har jeg både hjemme og i barnehagen, samme med votter, luer osv.

Anonymous poster hash: 1b318...791

Skrevet

Vi har to sett av dresser og regntøy. Ett sett liggende i barnehagen. Tas hjem for vask etter behov, tørker det ikke til neste dag, tas reservetøyet med til neste dag. Settet vi har hjemme er gjerne arvet. Her går klær på rundgang i familien. Votter og luer osv har vi ca en million av :P

Vanlig skift har vi ett sett i barnehagen. Det får du nok beskjed om at du skal ha uansett.

Gjest Dorey
Skrevet

Vi har to sett av alt (dresser, regntøy, gummistøvler etc). Synes det er styrete og dra ting frem og tilbake, og liker å ha muligheten til å spontant kunne gå ut hjemme på ettermiddagen. Men vi er flinke til å handle de dyre tingene på salg da, så vi kjøper ikke to fullpris Reima-dresser i sesongen.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Vi har dobbelt av alt. Ofte er jo dressen innsatt med søle når vi henter, og så skal de tilbake dagen etter.

AnonymBruker
Skrevet

Du bør ha to sett med yttertøy, både av dress og regntøy. Det ene bør ligge i barnehagen/du bør ha muligheten for å vaske ett sett mens du har et annet tilgjengelig.

Vi har av og til to sett i barnehagen, selv om vi har to sett totalt. Har litt å gjøre med at vi ikke har bil, så vi må tilpasse oss litt mer til været for hver dag som går. Er det ekstra mye regn ute så må vi passe på at h*n har nok med passende yttertøy tilgjengelig der.

Hos oss pleier vi å snu dressen på vrangen etter at den er vasket, også legge den på det oppvarmede gulvet i gangen natta over før vi skal i barnehagen. Da blir det varmere fortere.

Anonymous poster hash: 2ff01...c01
Skrevet

Vi har bare ett av alt. Vått regntøy blir tørt i bhg over natten. Vinterdressen derimot - blir den våt innvendig, så bruker den dagevis på å tørke, så vi har måttet kjøpe en ekstra. Vinteren på vestlandet er våt!

Skrevet

Vet ikke hvor du bor, men ser at f.x Coop Obs har billige utedresser nå, hvis du trenger er ekstra sett. Det er også veldig mye billig å få kjøpt brukt på fb-grupper hvis du skulle finne ut at du trenger noe mer.

Skrevet

Vi har stort sett dobbelt opp av det meste. KappAhl har tilbud ofte og da kjøper jeg det som trengs. Ellers så følger jeg med på tilbud på klær og sko sånn at det ikke blir så dyrt så det kunne blitt.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke lest kommentarene du har fått.

Jeg har to av alt til sønnen min. Alt av dresser og slikt til 1000kr ++ kjøper jeg på salg. Fikk både vinter og høstdress fra Reimatec til 300kr stk nå i salget. Har to regnsett, ett sett med alle sko, men gjerne vanlige viking støvler i tillegg til dockboots. Regnsettet jeg har i bhg er nytt og kjøpt fra Reflex, det jeg har hjemme er vansligvis kjøpt brukt på finn.no.

Kjøper også ull i salget. 1 ny god ulldress fra Janus, og en kjøpt brukt. 10-15 sett med ulltrøyer og ullongs, med ekstra mange trøyer. 6 strømperbukser i bomull, 2-3 i ull. 3-4 joggebukser, 2 tynne strikkejakker i ull, 1 fleecejakke, 1 fleecedress, en drøss med votter, sokker, truser, og luer.

Av luer har jeg minst 1 nøstebarn, 1 reima med gode øreklaffer, 1 reima finlandshette (baklava?), så langt det lar seg gjøre er alt av ull.

I tillegg har jeg ett sett ribbull fra Safa - longs og genser.

Anonymous poster hash: df546...783
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Datteren min skal mest sannsynlig begynne i bhg til høsten. Jeg har en del yttertøy både til vinter og vår + regntøy, støvler osv. Men har jo bare ett sett for hver størrelse/sesong. Er det sånn at det er mest vanlig/krav om at det skal ligge ett sett i bhg? Eller tar man klærne mellom bhg og hjemmet?

Er veldig mye ute med barnet mitt så sånn at klærne er rene til bhg-bruk er det kanskje best å ha flere sett? Men koster jo litt også da ^^ Har dere i såfall flere sett i bhg i tilfelle det blir såpass skittent/vått at det må tas med hjem og er jo ikke alltid alt rekker å tørke til tidlig neste morgen.

Inneklær er det sikkert lurt å alltid ha liggende i bhg så klart.

Anonymous poster hash: 223ab...328

Vi har en tjukk vinterdress i bhg, i tillegg til en fora regndress, et todelt sett med regntøy, og en softshelldress som du kan bruke som vår/høstdress og på vinteren om du har mye under. Hjemme har vi en veldig billig ekstra vinterdress og et arva sett med regntøy. Ville anbefalt deg å ha to sett med regntøy, et todelt sett og en hel dress - begge bør være oljebaserte. Ha den skikkelige vinterdressen i bhg og heller en arva eller en billigsak fra hm feks. Anbefaler sterkt å kjøpe en softshelldress i tillegg til vinterdressen. Alltid lurt med to sett ulsdresser/fleece til å ha under. To par regntsøvler bør man ha, anbefaler et vanlig par med støvler og et par med duckboots - de er super flotte å bruke når det er for kaldt med vanlig støvler og det er veldig vått ute. Et must i mine øyne, billig er de og :)

Anonymous poster hash: 6761b...07b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en tjukk vinterdress i bhg, i tillegg til en fora regndress, et todelt sett med regntøy, og en softshelldress som du kan bruke som vår/høstdress og på vinteren om du har mye under. Hjemme har vi en veldig billig ekstra vinterdress og et arva sett med regntøy. Ville anbefalt deg å ha to sett med regntøy, et todelt sett og en hel dress - begge bør være oljebaserte. Ha den skikkelige vinterdressen i bhg og heller en arva eller en billigsak fra hm feks. Anbefaler sterkt å kjøpe en softshelldress i tillegg til vinterdressen. Alltid lurt med to sett ulsdresser/fleece til å ha under. To par regntsøvler bør man ha, anbefaler et vanlig par med støvler og et par med duckboots - de er super flotte å bruke når det er for kaldt med vanlig støvler og det er veldig vått ute. Et must i mine øyne, billig er de og :)

Ja også er det lurt å ha skikkelig vintersko. For de små er superfit en super vintersko :) Kjøpte to par vintersko fra viking og superfit på ta to betal for en tilbud, kjøpte da det ene paret større enn det andre. Med duckboots trenger man ikke to par vinterstøvler ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke lest kommentarene du har fått.

Jeg har to av alt til sønnen min. Alt av dresser og slikt til 1000kr ++ kjøper jeg på salg. Fikk både vinter og høstdress fra Reimatec til 300kr stk nå i salget. Har to regnsett, ett sett med alle sko, men gjerne vanlige viking støvler i tillegg til dockboots. Regnsettet jeg har i bhg er nytt og kjøpt fra Reflex, det jeg har hjemme er vansligvis kjøpt brukt på finn.no.

Kjøper også ull i salget. 1 ny god ulldress fra Janus, og en kjøpt brukt. 10-15 sett med ulltrøyer og ullongs, med ekstra mange trøyer. 6 strømperbukser i bomull, 2-3 i ull. 3-4 joggebukser, 2 tynne strikkejakker i ull, 1 fleecejakke, 1 fleecedress, en drøss med votter, sokker, truser, og luer.

Av luer har jeg minst 1 nøstebarn, 1 reima med gode øreklaffer, 1 reima finlandshette (baklava?), så langt det lar seg gjøre er alt av ull.

I tillegg har jeg ett sett ribbull fra Safa - longs og genser.

Anonymous poster hash: df546...783

Vil også tipse om at pierre robert kjører flere kampanjer på høsten med 40% på alt av ull til barn og voksne i flere butikker. spesielt coop obs. De kjører også mye tilbud på janus ulla igjennom hele året :)

• Liker 1
Skrevet

Vi har skikkelig dress/uteklær i bhg. Der er de jo ute hver dag, og ofte lenge av gangen. Så har vi arvet/billig tøy hjemme.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...