Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min slo opp i går etter 3 år sammen. Jeg har det veldig vondt. Fikk ingen ordentlig grunn engang, han gråt masse og sa jeg var en utrolig bra kjæreste, men at han hadde så mye negativt i livet sitt nå at han ikke orker. Jeg trodde det da var koselig å ha en kjæreste, men neida.. Han hadde allerede fortalt alle venner og familie og slettet forholdet på face da han sa det. Det sårer meg veldig.

Kan noen hjelpe meg å se litt lyst på det? Hva er bra med å være singel?

Anonymous poster hash: 5fc08...1ec
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, du. :hug: Jeg har vært igjennom nesten nøyaktig det samme for fire uker siden. Det var vondt og trist, men jeg hadde sett den komme. Han gråt også og sa at jeg var en flott person, men at han ikke kunne være kjæreste med noen når han var som han var nå..

Jeg vet det er ganske trist og vondt nå, men tenk at det blir bedre enn du tror. Jeg har det bedre nå etter fire uker og gjør veldig mye morsomt. Jeg er mye med venner, og jeg koser meg i eget selskap. Tenk at nå er tiden for at DU skal finne ut hvem du er, hva du vil, hva du ønsker osv. Ta deg tid til å gjøre noe godt for deg selv, nyt all tiden du har til å bruke på deg selv og hva du vil.

AnonymBruker
Skrevet

Hei, du. :hug: Jeg har vært igjennom nesten nøyaktig det samme for fire uker siden. Det var vondt og trist, men jeg hadde sett den komme. Han gråt også og sa at jeg var en flott person, men at han ikke kunne være kjæreste med noen når han var som han var nå..

Jeg vet det er ganske trist og vondt nå, men tenk at det blir bedre enn du tror. Jeg har det bedre nå etter fire uker og gjør veldig mye morsomt. Jeg er mye med venner, og jeg koser meg i eget selskap. Tenk at nå er tiden for at DU skal finne ut hvem du er, hva du vil, hva du ønsker osv. Ta deg tid til å gjøre noe godt for deg selv, nyt all tiden du har til å bruke på deg selv og hva du vil.

Ja uff, det høres ganske likt ut. Godt å høre at du har det bedre ihvertfall! Det føles så utrolig bunnløst nå:( Det eneste jeg ønsker er å være med han.. Men jeg får bare ta tiden til hjelp så endrer det seg vel det også

Skrevet

Ja uff, det høres ganske likt ut. Godt å høre at du har det bedre ihvertfall! Det føles så utrolig bunnløst nå :( Det eneste jeg ønsker er å være med han.. Men jeg får bare ta tiden til hjelp så endrer det seg vel det også

Huff, vet hvordan du har det. Det er steintøft. Men du må la deg føle det du føler og bearbeide følelsene. Om det er sinne, sorg, kanskje glede også. Prøv å komme deg ut med venner og gjør noe annet enn å sitte hjemme. Det høres klisjé ut, men det funker!

Håper du får det bra med tiden og at du finner drømmemannen :hug:

Skrevet

Hva som er bra med singellivet? Masse. Du har full frihet, kan gjøre akkurat som du vil, du slipper drama (med mindre du har noen i siktet) og du er akkurat så sosial som det passer deg. Trenger du alenetid, null problem.

Skrevet

Hva som er bra med singellivet? Masse. Du har full frihet, kan gjøre akkurat som du vil, du slipper drama (med mindre du har noen i siktet) og du er akkurat så sosial som det passer deg. Trenger du alenetid, null problem.

høres ut som om du har vært i et slitsomt forhold. Ikke alle forhold er slik. Har alltid hatt alenetid og nok space.

Skrevet

høres ut som om du har vært i et slitsomt forhold. Ikke alle forhold er slik. Har alltid hatt alenetid og nok space.

Slitsomt forhold? Nei, har knapt vært i forhold, men har i hvert fall vært gjennom alt for slitsomme datingprosesser (i den grad man kan kalle det det :P) som har havarert nesten hver bidige gang. Er nesten redd for å bli forelsket, da jeg stort sett bare forbinder det med negative ting (etter erfaringer jeg har fått).

AnonymBruker
Skrevet

Huff, vet hvordan du har det. Det er steintøft. Men du må la deg føle det du føler og bearbeide følelsene. Om det er sinne, sorg, kanskje glede også. Prøv å komme deg ut med venner og gjør noe annet enn å sitte hjemme. Det høres klisjé ut, men det funker!

Håper du får det bra med tiden og at du finner drømmemannen :hug:

Ja:( ...Tusen takk for det! Det håper jeg du også gjør etter hvert! :hug:

AnonymBruker
Skrevet

Det er masse bra ting med å være singel også. En del ting er så bra at jeg har litt blandede følelser for det å gå inn i et forhold nå :P Det er så mye frihet i å være singel.

- velge hva og når jeg skal spise.

- velge når og hva som skal sees på tv

- kan sitte og lese i fred og ro uten noen som absolutt skal ha en samtale eller høre på musikk eller se på tv

- velge feriemål helt fritt

- helt fri til å velge hva jeg vil gjøre i helgene.

- trenger ikke pliktsosialisere med en annens venner og familie, jeg kan bare henge med folkeen JEG liker

- kan invitere mine venner/familie på besøk når jeg vil, uten å måtte ta hensyn til om en partner ikke vil ha besøk i heimen

- får feire jul med min egen familie hvert år

- ingen krangler i heimen. Jeg vet jeg altlid får fred og ro hjemme.

Anonymous poster hash: 3949e...684
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å savne noen er et valg. Det er ikke en ustyrlig tilstand. Når du har det gøy så savner du ikke eksen, det er først når du bevist tenker på han og selv skaper et savn at det skjer. Det er lett å se for seg hvor fint og koslig det hadde vært om eksen var hos seg. Dette er ofte en idylisert fantasi og ikke hvordan det egentlig hadde vært om han var der med deg.

Prøv å tenk etter hvorfor du har vondt, selve personen kan ikke gjøre at du har det vondt. Det som gjør vondt er dine egene tanker om deg selv som. At denne enne personen i hele verden ikke passet sammen med deg betyr ikke at det er utallige som synes du er perfekt akurrat som du er.

Om eksen var hos deg akurrat nå ville det hjulpet på disse tankene som gjør at det er vondt? Nei, du ville kanskje ikke tenkt slik du gjør nå, men denne enne personen har ingen påvirkning på hvordan du innerst inne føler deg, det er kun deg.

Håper ikke det virker brutalt skrevet, begynnte først å tenke sånn mot slutten av sørgprosesen etter ca1år. Er fullt klar over at det ikke er like lett å tenke slik i starten.

Hilsen en som har blitt forlatt.

Anonymous poster hash: 5b698...79a

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at når du er singel og over 30, så blir det altfor mye alenetid, for alle er jo opptatt med babies og forhold og svigers...

Nei, det er ikke noe moro å være singel, men det er heller ikke moro å være i et dårlig forhold... så da er det selvfølgelig bedre å være singel.

Men å være i et godt forhold - det savner jeg veldig.

Anonymous poster hash: 32f44...1bb

AnonymBruker
Skrevet

Å savne noen er et valg. Det er ikke en ustyrlig tilstand. Når du har det gøy så savner du ikke eksen, det er først når du bevist tenker på han og selv skaper et savn at det skjer. Det er lett å se for seg hvor fint og koslig det hadde vært om eksen var hos seg. Dette er ofte en idylisert fantasi og ikke hvordan det egentlig hadde vært om han var der med deg.

Prøv å tenk etter hvorfor du har vondt, selve personen kan ikke gjøre at du har det vondt. Det som gjør vondt er dine egene tanker om deg selv som. At denne enne personen i hele verden ikke passet sammen med deg betyr ikke at det er utallige som synes du er perfekt akurrat som du er.

Om eksen var hos deg akurrat nå ville det hjulpet på disse tankene som gjør at det er vondt? Nei, du ville kanskje ikke tenkt slik du gjør nå, men denne enne personen har ingen påvirkning på hvordan du innerst inne føler deg, det er kun deg.

Håper ikke det virker brutalt skrevet, begynnte først å tenke sånn mot slutten av sørgprosesen etter ca1år. Er fullt klar over at det ikke er like lett å tenke slik i starten.

Hilsen en som har blitt forlatt.

Anonymous poster hash: 5b698...79a

Det er masse bra ting med å være singel også. En del ting er så bra at jeg har litt blandede følelser for det å gå inn i et forhold nå :P Det er så mye frihet i å være singel.

- velge hva og når jeg skal spise.

- velge når og hva som skal sees på tv

- kan sitte og lese i fred og ro uten noen som absolutt skal ha en samtale eller høre på musikk eller se på tv

- velge feriemål helt fritt

- helt fri til å velge hva jeg vil gjøre i helgene.

- trenger ikke pliktsosialisere med en annens venner og familie, jeg kan bare henge med folkeen JEG liker

- kan invitere mine venner/familie på besøk når jeg vil, uten å måtte ta hensyn til om en partner ikke vil ha besøk i heimen

- får feire jul med min egen familie hvert år

- ingen krangler i heimen. Jeg vet jeg altlid får fred og ro hjemme.

Tusen takk for gode svar begge to!! Jeg gleder meg til jeg kommer over den verste sørgeperioden, nå føles det ut som at hjertet mitt har gått i tusen knas. Jeg er nesten overrasket over hvor utrolig trist jeg er, og jeg kan ihvertfall ikke se for meg å være med en annen... vil bare ha han tilbake. Men jeg får tenke litt over situasjonen først og prøve å se om jeg etter hvert tenker at det var bra det skjedde

Gjest Horatio Hornblower
Skrevet

Det finnes ingenting i verden som er bedre en singellivet.

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ingenting i verden som er bedre en singellivet.

Jeg syns ikke det er mye moro. Å sitte foran tvn kveld etter kveld er stusselig ass. Har regnet ut at jeg kommer til å leve i ca 37 år til. Det blir 37 år med tv-titting. Alene.

Anonymous poster hash: d126c...cf9

Gjest Horatio Hornblower
Skrevet

Jeg syns ikke det er mye moro. Å sitte foran tvn kveld etter kveld er stusselig ass. Har regnet ut at jeg kommer til å leve i ca 37 år til. Det blir 37 år med tv-titting. Alene.

Det er ingen som vet hvor lenge de kommer til å leve.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen som vet hvor lenge de kommer til å leve.

Nei.. kanskje jeg slipper unna med 20 år foran tv-en da. Eller kanskje jeg dør av kjedsomhet innen 5 år. Hvem vet? Uansett kjeder jeg ræva av meg. Blir lei av å trene og. Trener jo hele tiden men blir lei.

AnonymBruker
Skrevet

Nå må du ikke synes så synd på deg selv. Det er en DRØSS av andre ting du kan gjøre på, enn å sitte og se på tv. Skaff deg en hobby, finn nye venner som har mye fritid, gå turer, reis alene (dette er jo fantastisk), dra på kino, vær "turist" i egen by, gå på dates, les masse bøker, begynn å trene noe nytt, ta mer intiativ med andre mennesker, skaff deg en hund, HVA som helst. At du MÅ sitte hver kveld og se på tv, er ditt eget valg. Du kan gjøre noe med det om du vil.

Anonymous poster hash: 788e3...616

AnonymBruker
Skrevet

Så gjør noe annet enn å glo på tv, da vel? :klo:

Jeg er "evig singel", og jeg ser fint lite på tv. Det blir stort sett bare fredags- eller lørdagskvelden, og som regel er jeg ikke alene da...

Om du bare sitter inne foran tven er du jo dømt til å være alene resten av livet. Å være singel er ikke det samme som å være alene. Skaff deg venner. Gå ut og møt folk. Få deg hobbyer.

Skrevet

Så løft på r***, kom deg ut og finn på noe. Jeg har også vært singel i veldig mange år, men jeg sitter ikke foran glaneboksen. Det er mye man kan gjøre som singel, handler bare om å ikke være helt tiltaksløs.

Skrevet

Slitsomt forhold? Nei, har knapt vært i forhold, men har i hvert fall vært gjennom alt for slitsomme datingprosesser (i den grad man kan kalle det det :P) som har havarert nesten hver bidige gang. Er nesten redd for å bli forelsket, da jeg stort sett bare forbinder det med negative ting (etter erfaringer jeg har fått).

Skjønner, men ikke alle forhold er et fengsel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...