Gjest Anonymous Skrevet 16. august 2004 #1 Skrevet 16. august 2004 Har lest en del innlegg her om sjalusi.. Er selv for første gang i mitt 40-årige liv blitt sjalu av meg.. (nytt forhold) Derfor opptar dette emnet meg.. Vet ikke hvorfor jeg er sjalu, har ingen grunn til det, såvidt jeg vet.. :-? Men jeg er bare livredd for å miste ham.. Ja jeg vet at vi må stole på vår partner... Men når dere sier at er han utro, og tar sjansen på å ødelegge det dere har sammen for litt spenning og sex, så er han ikke verdt dere, da undres jeg... Har selv vært utro i "mitt tidligere liv" da jeg var ung og dom, og ikke tenkte lenger enn dit nesa rakk.. Var utro flere ganger mot han jeg var sammen med i den perioden.. Den dag i dag mange, mange, mange år etter sitter han fortsatt uvitende om at jeg var utro mot ham den gang. Han stolte 100% på meg, og tenkte nok som dere, er hun utro er hun ikke noe å samle på.. Men når han aldri fikk vite at jeg var utro så kunne han jo aldri ta den avgjørelsen om at jeg ikke var den rette for ham. Jeg avsluttet forholdet selv, da jeg innså at det ikke gikk. Noe var alvorlig feil når jeg ikke klarte å holde meg på matta.. Men i dag så er det ikke nok å tenke at er kjæresten utro mot meg, er han ikke noe å samle på.. Fordi jeg vet at sjansen for at jeg får vite det om han knuller rundt når han er på byen alene, eller på gutteturer = 0...
Saga Skrevet 16. august 2004 #2 Skrevet 16. august 2004 Dette er min meningn (per idag). Du sier at du for første gang er sjalu, dvs du er ikke sjalu av natur. Du var utro i ett tidligere forhold. Grunnen til det kan være så mye, men at man er ung og dum er ikke en grunn. Jeg tror personlig at man leter etter noe annet, ikke nødvendigvis noe bedre. Som du selv sa avsluttet du forholdet. Om du er sjalu er det kanskje tilliten/respekten det er litt manko på? Er dere flinke til å kommunisere? Klarer du å sette ord på følelsene dine? Har han gjort noe før som har fått deg til å tvile på hans følelser for deg? Har han kontakt med noen av det motsatte kjønn som du ikke liker? Vær ærlig ovenfor deg selv. Kjærlighet innebærer respekt og tillit. Jeg tror definitivt det er en grunn til at du er sjalu. Kanskje du føler deg nedprioritert, eller at han ikke er flink nok til å vise deg at han kun vil ha deg, eller kanskje han gjør noe som gjør deg mistenksom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå