Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har en pusegutt på 9 måneder. Før vi fikk han var han godt vandt med å være ute.

Vi har den siste tiden forsøkt å få han til å være litt ute. Han kjeder seg nok inne. Han blir iallefall VELDIG masete og rastløs.

Vi har prøvd å gå ut med han, resultatet er en livredd katt som piler mellom verandadør og inngangsdør. Og piler inn med en gang døra åpnes.

Vi har også forsøkt å ha døren åpen så han kan styre det selv. Da går han noen meter utenfor døra. Tør ikke gå lenger.

Naboen har katt, kan det være derfor han er skeptisk?

Er oppvokst med katt, men dette har jeg aldri opplevd. Katter skal jo få gå ut for å utfolde seg. Og vi begynner å bli lei av kattedoen. Han er jo "voksen" nå, så litt stram lukt om han slurver med gravingen.

Endret av Orchideae
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mitt tips er at dere er ute sammen med ham. Leke litt. Godbiter.

Han har kanskje vent seg til at han vil oppholde seg der dere er? Kattene mine var livredd i begynnelsen. Men ble fort trygg fordi mamma var der med dem. Etterhvert gikk de ut alene.

Anonymous poster hash: 4b8b3...fba
Skrevet

Stram lukt i kattedoen? Er han kastrert? Om ikke er det ikke rart det lukter, ukastrerte katter lukter fryktelig. Om han er ukastrert bør han uansett ikke være ute alene.

Han er fortsatt ung, gi ham tid så blir det nok mer spennende ute når det blir varmere i været og insekter og sommerfugler ute.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En 9 mnd gammel katt er langt fra voksen.

1) Kastrer pus før den får begynne å være ute, gjerne ID-merk også

2) La pus få styre selv, dvs fortsett som dere har gjort.

Anonymous poster hash: 684e7...a52
  • Liker 1
Skrevet

Bare ha døren åpen og la pus styre selv. Det kan ta litt tid, men tror pus blir nysgjerrig etterhvert. :)

Skrevet

En 9 mnd gammel katt er langt fra voksen.

1) Kastrer pus før den får begynne å være ute, gjerne ID-merk også

2) La pus få styre selv, dvs fortsett som dere har gjort.

Anonymous poster hash: 684e7...a52

Han skal vaksineres, id-merkes og kastreres til fredag. :)

Han er veldig knyttet til meg. Sover på puta mi,med hodet på mitt. Ligger i fanget, følger etter. Kan godt være ute lenge om jeg er ute.

Da fortsetter vi som vi har gjort. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...