Gå til innhold

Bli kvitt søtaug - hva gjør du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har noen tips til hva man kan gjøre når søtauget melder seg og man vil bli kvitt det?

Holdt meg unna godteri i en og en halv mnd, og gått ganske bra, men i kveld, OH lord jeg har lyst på sjokolade 😭😭😭😭😭

Anonymous poster hash: d8f2d...dd6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Autocorrect... SØTSUG skulle det være

Skrevet

søtauget? Søtsuget?

Idk, spis no godteri?

Eller få deg en sånn el-cigarett sak med juice uten nikotin i f.eks eple, tutti-frutti, eller tyggis-"smak" ..

Spis et eple? Eller en pære?

Gjest Blåbæret.
Skrevet

Tygger tyggis, pusser tennene, drikker pepsi max, finner frem oppkuttet frukt med vaniljekesam/sukrin, eller så spiser jeg meg mett på ordentlig mat.

Skrevet

Kriseløsninger prøver jeg å unngå. Tenker forbyggende:

1) Ikke regn med at du ikke kommer til å få lyst på godteri igjen, eller at det er noe poeng i å aldri spise det.

2) Sørg for at du spiser tilstrekkelig sunn og næringsrik mat som du liker hver dag.

3) Hold deg aktivisert, men sørg også for å få tilstrekkelig hvile.

4) Ikke ha godteri i huset.

5) Ikke gå i butikken på tom mage og/eller med søtsug...!

Skrevet

Jeg spiser frukt! Appelsin gjør stort sett susen her :)

Skrevet

Jeg drikker smoothie av skogsbær, jordbær, ananas og ananasjuice, funker hver gang :laugh:

Skrevet (endret)

Hva er galt med å bare spise godteri?

Edit: Det er vel egentlig utrolig mye kaloerier i bare litt godteri? hmm.

Har en sjokolade fra Sebastien bruno her, står bare at det er 40% sjokolade.

Endret av AndreasBR
  • Liker 1
Skrevet

Drikke te med suketter oppi, søtsuget forsvinner på 1 - 2 - 3 :)

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Glemte jo å nevne en vesentlig ting...Er på lavkarbo, så kalorier har ingenting å si for meg,men karbohydrater..som vil si at frukt/smoothie osv er fyfy. Te er lov,men ikke med suketter :/

Skrevet

Puss tennene med en sterk tannkrem. Da smaker alt helt jævlig etterpå.

Skrevet

Ts her. Glemte jo å nevne en vesentlig ting...Er på lavkarbo, så kalorier har ingenting å si for meg,men karbohydrater..som vil si at frukt/smoothie osv er fyfy. Te er lov,men ikke med suketter :/

hvorfor kan du ikke ha suketter? jeg går også på lavkarbo, og jeg drikker te og kaffe med suketter hver dag

Skrevet

Jeg tror personlig at fullstendig avholdenhet samt tanker som "ikke lov" "og fyfy" bare gir deg enda mer lyst på søtsaker.

• Liker 2
Skrevet

Jeg drikker te, gjerne en litt søt te (blåbær, sjokolade, vanilje).

AnonymBruker
Skrevet

hvorfor kan du ikke ha suketter? jeg går også på lavkarbo, og jeg drikker te og kaffe med suketter hver dag

Suketter er ren karbo, så det er fy fy på lavkarbo. Bruk heller sukrin eller stevia

Anonymous poster hash: bb2a3...968

Skrevet (endret)

Suketter er ren karbo, så det er fy fy på lavkarbo. Bruk heller sukrin eller stevia

Anonymous poster hash: bb2a3...968

det er kunstig søtning, og påvirker ikke blodsukkeret. stevia smaker dritt, og sukrin skal man helst ikke bruke i drikke, da det ikke egner seg..

Endret av crem
Gjest tuppesjura
Skrevet

Drikk mye og spis litt vanlig mat. Kan hende du bare er litt småsulten.

Jeg har ikke spist godterier siden 5.januar, det går fint men kjenner på sjokoladesuget innimellom. Det går over! Tror faktisk sønnen min takler det enda bedre enn meg.

Skrevet

Drikke te med suketter oppi, søtsuget forsvinner på 1 - 2 - 3 :)

Det smaker jo så kunstig at det ikke er mulig.

Gjest Runforit
Skrevet

Spiser nok gjennom dagene og uka og da får jeg sjeldent søtsug. Spiser gjerne litt fersk ananas som dessert hver dag da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...