AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #1 Skrevet 10. mars 2015 Som en del av mitt treningsproblem har jeg har nylig begynt med lett styrketrening annenhver dag. Da gjør jeg 3 x 10 repetisjoner av to armøvelser, en skulder/øvre rygg øvelse, en mageøvelse og en bein/rumpe øvelse. Alle øvelsene er med maskin, og jeg pleier å ha mellom 15-35 kg jeg jobber med i de forskjellige øvelsene. Jeg liker i utgangspunktet ikke styrketrening, men vet jo at jeg bør gjøre litt av det. Satser på å legge til flere øvelser og selvfølgelig mer tyngde etterhvert som jeg blir mer komfortabel med disse øvelsene. Det jeg lurer på er, vil styrketreningen jeg gjør nå ha noen effekt? Vil jeg merke en forskjell i musklene mine over de neste par ukene/månedene? Anonymous poster hash: 0b3bc...2fc
King in the North Skrevet 10. mars 2015 #2 Skrevet 10. mars 2015 All trening har en effekt. hvor effektivt opplegget du beskriver er, kan nok diskuteres. 1
Gjest Gjest_Idja Skrevet 10. mars 2015 #3 Skrevet 10. mars 2015 Hvis du absolutt vil gjøre "lett" styrketrening ville jeg gjort enkle kroppsvektøvelser eller slyngeøvelser (lett å justere til ditt nivå). Det får man trent mer balanse og kjernemuskulatur med, noe ALLE har godt av i hverdagen. Maskiner bidrar ikke til det i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #4 Skrevet 11. mars 2015 Om du passer på å likevel trene tungt nok til at du sliter med å klare de siste repitisjonen så vil det ha effekt ja. Kunne du klart flere repitisjoner når du er ferdig så har treningen lite effekt. Anonymous poster hash: e1bbd...d9b
Gjest Runforit Skrevet 11. mars 2015 #5 Skrevet 11. mars 2015 Jeg trente Yoga et år. Merket definitivt forskjell og det er kun egen vekt. Med rett kosthold så kan en fint bli mer fit med lett styrke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå