AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #1 Skrevet 10. mars 2015 Jeg må et stykke utenfor byen min en del dager grunnet kurs. Jeg skal dit sammen med flere kollegaer, og det er kun jeg og noen få andre som disponerer egen bil. Det er også veldig dårlige bussforbindelser dit. Dette kommer til å vare i ca. et par måneder hvor vi skal være der et par dager hver gang. Jeg har fått spørsmål angående kjøring, men jeg har ikke svart helt for sikkert enda (de har heller ikke nevnt/tilbudt seg å betale noe). Jeg synes jo egentlig ikke det er ok å kjøre gratis, siden det kun er meg og noen få andre som kjører, mens de andre sitter på. Men hvordan skal jeg få frem at jeg vil ha litt betalt? Og hvor mye skal jeg ta betalt? Jeg vil ikke regne ut km osv, men jeg kommer til å kjøre ca 30min til og 30min hjem. Jeg vil også unngå å kjøre de helt hjem, for jeg vil ikke kjøre mange omveier og lengre enn jeg selv ville kjørt. Jeg vurderer derfor å evt. slippe de av på en bussentral nærmere byen hvor det går busser til de fleste steder. Hva synes dere? Anonymous poster hash: b39bf...83f
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #2 Skrevet 10. mars 2015 Du skriver kjøremelding og leverer arbeidsgiver, også får du tilbakebetalt. Anonymous poster hash: 9e7eb...91c 12
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #3 Skrevet 10. mars 2015 Ja så klart skal du ha betalt. Anonymous poster hash: fb358...bc6
-Fiona- Skrevet 10. mars 2015 #4 Skrevet 10. mars 2015 Arbeidsgiver skal betale for dere alle sammen. 3
Gjest Cevita Skrevet 10. mars 2015 #5 Skrevet 10. mars 2015 Arbeidsgiveren din har helt sikkert en type reiseregning du skal fylle ut, hvor det også er passsasjertillegg. Jeg mener satsen er på 4,05kr per km + passasjertillegg (som jeg ikke husker i farta). Så skriv ned når reisen din stater, når reisen din slutter + kmstand ved start og stopp, slik at du kan levere dette til arbeidsgiver. 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #6 Skrevet 10. mars 2015 Du skriver kjøremelding og leverer arbeidsgiver, også får du tilbakebetalt. Anonymous poster hash: 9e7eb...91c Arbeidsgiver skal betale for dere alle sammen. Arbeidsgiveren din har helt sikkert en type reiseregning du skal fylle ut, hvor det også er passsasjertillegg. Jeg mener satsen er på 4,05kr per km + passasjertillegg (som jeg ikke husker i farta). Så skriv ned når reisen din stater, når reisen din slutter + kmstand ved start og stopp, slik at du kan levere dette til arbeidsgiver. "Problemet" er at dette er kurs vi har valgt frivillig å gå på. Det er ikke noe vi må, men noe vi har lyst til. Og da kan jeg jo ikke levere reiseregning til arb.giver. Anonymous poster hash: b39bf...83f
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #7 Skrevet 10. mars 2015 "Problemet" er at dette er kurs vi har valgt frivillig å gå på. Det er ikke noe vi må, men noe vi har lyst til. Og da kan jeg jo ikke levere reiseregning til arb.giver. Anonymous poster hash: b39bf...83f Om kurset øker kompetansen deres, og dere reiser i arbeidstida så har ikke det noe å si. Kurs er kurs Anonymous poster hash: 9e7eb...91c 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #8 Skrevet 10. mars 2015 Om kurset øker kompetansen deres, og dere reiser i arbeidstida så har ikke det noe å si. Kurs er kurs Anonymous poster hash: 9e7eb...91c Det er utenfor arbeidstiden, og det er noe vi har meldt oss på "for gøy". Det er ikke særlig relevant for kompetansen. Vi drar ca. 8stk. Anonymous poster hash: b39bf...83f
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #9 Skrevet 10. mars 2015 Bare si "Skal vi spleise på bensinen?" eller noe Anonymous poster hash: 4e7c1...6c0
Nordvesta Skrevet 10. mars 2015 #10 Skrevet 10. mars 2015 "Jeg kan godt kjøre og så spleiser vi på bensin". Hvorfor gjøre det mer komplisert enn det trenger å være? 8
super-ida Skrevet 10. mars 2015 #11 Skrevet 10. mars 2015 Du må jo uansett kjøre....... Hvorfor ikke la de andre sitte på? Jeg gjør alltid det. Og hvis jeg over flere ganger sitter på med noen, kjøper jeg en god vinflaske, fine blomster ellerno 3
TrickyCicci Skrevet 10. mars 2015 #12 Skrevet 10. mars 2015 Er det seriøst snakk om 30 min hver vei? Hvis det er så lite hadde jeg ikke gjort noe fuzz ut av det egentlig. Hadde jeg vært en av de som satt på hadde jeg nok tilbudt meg eller gitt en liten gave i etterkant, men ikke alle gjør det. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #13 Skrevet 10. mars 2015 Er det seriøst snakk om 30 min hver vei? Hvis det er så lite hadde jeg ikke gjort noe fuzz ut av det egentlig. Hadde jeg vært en av de som satt på hadde jeg nok tilbudt meg eller gitt en liten gave i etterkant, men ikke alle gjør det. Jeg studerer også, og har lite å rutte med. Selv ville jeg gitt penger/noe annet, men det er jo ikke så mange som tenker på det. Anonymous poster hash: b39bf...83f
Gjest Cevita Skrevet 10. mars 2015 #14 Skrevet 10. mars 2015 Ah, så det er mer sånn type at du og noen kollegaer har meldt dere på (f.eks) swingkurs på ettermiddagstid for å finne på noe gøy sammen? Nei da skal selvfølgelig ikke arbeidsgiver betale Er det virkelig ikke naturlig å tilby bensinpenger eller en gave/oppmerksomhet som passasjer lengre? Synes jeg ser flere tråder om samme type problemstilling, og synes dette er rart for selv som passasjer så ville jeg jo så klart tilbudt sjåføren bensinpenger. Men om ingen tilbyr seg, ts, og om du synes det er leit å spørre rett ut (selv om det enkle ofte er det beste) så kan du jo bare tilfeldigvis kjøre innom en bensinstasjon og fylle litt, med kollegaene i bilen, og så kanskje noen tilbyr seg å dekke litt? 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #15 Skrevet 10. mars 2015 Du svarer selvfølgelig at de kan sitte på og at dere deler på reiseutgiftene. Det blir jo billigere for dere alle sammen. Si også at du henter på X kl Y og slipper dem av på Y etter kurset på kvelden. Da har de et valg, enten vil de sitte på eller så kommer de seg dit på en annen måte. Men du MÅ avklare dette før det starter. Om det er den halvtime å kjøre så er det kanskje 30 km hver vei? Regn med 20 kroner mila for bensin og slitasje/forsikring. Og del på antall som sitter på. Ved 30 km hver vei og 4 i bilen blir det 30 kroner på dere hver for kvelden. Sikkert dyrere å ta bussen da 😉 Og til de som lurer på om det ikke er vanlig å tilby seg å betale som passasjer mer. Jo det er det, aldri opplevd noe annet 😊😄Anonymous poster hash: 32420...0ba 3
-Fiona- Skrevet 10. mars 2015 #16 Skrevet 10. mars 2015 Forstår. Men hvis ingen av disse kollegene sitter på med deg da, blir det billigere for deg å kjøre? Hadde det vært mange mil med bomringer og sånn hadde det vært en annen sak kanskje, men det her hadde jeg tenkt over i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #17 Skrevet 11. mars 2015 Synes det nesten er litt overraskende hvor mange det er her inne som er så dårlig økonomisk stilt, at de trenger å få dekt en hver tur som involverer andre enn dem selv og deres egne barn. Anonymous poster hash: d5348...aaf 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå