Gå til innhold

Hvordan få penger til å gå rundt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Renovasjon i kommunen: 1900

Toll: 3000

Forsikring: 800

Nett leie: 1.700

Bom penger: 300

Tv viasat: 600

Mobil: 700

Strøm: 800

Lån: 4000

Internett: 300

Bensin: 1000

Mat. ...? Nesten ikke mere igjen.

Klær/sko/interiør: 0

Jeg eier en leilighet og har en billig gammel bil og jeg er ufør. Får 15.000 i måneden og jeg får ikke det til å gå rundt. Har prøvd å finne noe billigere å bo men det finnes ikke. Kan ikke leie da jeg har hunder. Sliter psykisk med sterk angst så må ha hundene til å klare å holde ut. Foreldre bor to timer unna så bruker litt bensin der. De vil ikke komme til meg så jeg er hos dem hver gang. Bruker bil til å klare å komme meg ut fordi tør ikke å ta bussen. Kan ikke flytte ut av kommunen siden jeg har flere tjenester her som støttekontakt og sykepleier ol. Hva bør jeg gjøre økonomisk.? Jeg har så mye regninger og prisene over her er fra denne måneden. Har skrevet dette over her ifra nettbanken min. Vanskelig å klare meg så spiser mye supper men er ganske lei. Hvordan få til å leve ett vanlig liv? Har ingen venner fordi har ikke råd til det så jeg er veldig ensom her.

Anonymous poster hash: e7f63...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1700 i nettleie synes jeg høres ut som veldig mye.. Ellers, mobil 700? Nedbetaling på mobilkjøp da mener du? Og hvilke forsikringer har du?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er EB nett i nettleie. Nedbetaling av mobil ja pluss abonomang da den forgje mobilen min ble svart. Forsikringer er innbo, villa, bil, ulykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Neste gang du kjøper ny mobil kjøper du en billigmobil uten abonnement. Hva er toll?

Anonymous poster hash: 41f03...90d
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Posesupper er dyrt og metter lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Toll er tollavgift til bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Neste gang du kjøper ny mobil kjøper du en billigmobil uten abonnement. Hva er toll? Anonymous poster hash: 41f03...90d

Hvordan mobil uten abonnement? Kontant abonnement? Kontant telefon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest en tråd av deg før tror jeg? du kan jo kutte TV, bruk popcontime. Trist å si det men jeg tror ikke du har råd til bil, det er et pengesluk uten sidestykke. Kanskje du kan se på det som en dytt i riktig retning? Du blir ikke bedre at din sosiale angst ved å unngå situasjoner, kanskje dette er en mulighet for deg å bli kvitt angsten din på?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et eller annet kontantabonnement, ja. Jeg bruker Talkmore forhåndsbetalt, og betaler kun for det jeg bruker, ingen månedsavgift.

Jeg gkk inn på min side for å sjekke forbruket mitt forrige måned, da hadde jeg brukt 65 kr. Men jeg bruker telefonen kun til å ringe og sende meldinger, har ikke behov for noen andre funksjoner så da gidder jegi kke betale for det heller.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Toll er tollavgift til bilen.

Tollavgift til bilen? Har du importert bil fra utlandet og betaler toll på avbetaling eller noe siden du betaler 3000 i mnd?

Anonymous poster hash: 61fda...06c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan mobil uten abonnement? Kontant abonnement? Kontant telefon?

"Hvordan mobil"...?

Seriøst?

Anonymous poster hash: 31d1a...f99

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tollavgift til bilen? Har du importert bil fra utlandet og betaler toll på avbetaling eller noe siden du betaler 3000 i mnd?

Anonymous poster hash: 61fda...06c

Tipper det er snakk om veiavgiften

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antar du snakker om årsavgift på bilen, eller noe sånt.

Uansett, du må få ned de faste kostnadene som du kan få ned!

Helt enig i at du burde kjøpt deg en Nokia til 200,- som kan sende meldigner og brukes til å ringe med, og hatt et kontantkort i den. Det hadde spart deg for store summer hver måned.

Hvis du prioriterer å ha internett greier du deg fint uten TV.

Du er nødt til å ha penger til sunn mat, og noen kroner til å spare hver måned. Enkelte ganger må man ut med mye penger, og da strekker den vanlige summen ikke til. Det gjelder jo særlig når du eier egen leilighet. Hva om du må ut med penger for et eller annet prosjekt på sameiet?

Strengt tatt har du ikke råd til å ha hund. Hvordan skulle du greie å dekke en plutselig regning på flere tusen hos dyrlegen? Selv med forsikring er det egenandeler.

Jeg tror du må velge mellom bil og hund. Og så må du se på løsninger for å greie deg uten bil, i hvert fall en periode, og legge deg opp litt penger som du ellers bruker på bilen. Husk at bilen krever regelmessig nye dekk, service, utskifting av diverse deler, i tillegg til årsavgifter, bensin og bompenger som du har kalkulert med.

Det kunne være et stykke trening for deg å venne deg på å ta buss. Det er ikke så farlig. Mange som tar buss, og egentlig ingen som bryr seg om deg og om at du også sitter på bussen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vondt å ha lite penger. Ser ikke ut som du sløser, men hvem kan det med 15000 inn?

Det koster, men kan du utsette veiavgift, spare halvparten nå og betale neste mnd?

Anonymous poster hash: fdc44...fca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Toll: 3000

Forsikring: 800

Nett leie: 1.700

Bom penger: 300

Tv viasat: 600

Mobil: 700

Strøm: 800

Lån: 4000

Internett: 300

Bensin: 1000

Jeg eier en leilighet og har en billig gammel bil og jeg er ufør. Får 15.000 i måneden og jeg får ikke det til å gå rundt. Har prøvd å finne noe billigere å bo men det finnes ikke. Kan ikke leie da jeg har hunder. Sliter psykisk med sterk angst så må ha hundene til å klare å holde ut. Foreldre bor to timer unna så bruker litt bensin der. De vil ikke komme til meg så jeg er hos dem hver gang. Bruker bil til å klare å komme meg ut fordi tør ikke å ta bussen. Kan ikke flytte ut av kommunen siden jeg har flere tjenester her som støttekontakt og sykepleier ol. Hva bør jeg gjøre økonomisk.? Jeg har så mye regninger og prisene over her er fra denne måneden. Har skrevet dette over her ifra nettbanken min. Vanskelig å klare meg så spiser mye supper men er ganske lei. Hvordan få til å leve ett vanlig liv? Har ingen venner fordi har ikke råd til det så jeg er veldig ensom her.

Hvis du mener toll som i veiskatt, er jo dette ikke en mnd avgift, men noe du betaler en gang i året. Så det blir ikke riktig å sette den opp, med mindre du du bare ønsker å få hjelp til mars mnd.

Du burde i en vanlig mnd, klare deg greit med det du har satt opp. Ellers heier jeg på å kjøpe inn billig mat som er i ferd med å gå ut på dato. Vi har hatt mange fine middager billig på den måten.

Anonymous poster hash: 774e7...17e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvordan få pengene til å strekke til/hvordan få det til å å rundt.

Anonymous poster hash: 6b23b...bd0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, tilbudskurven er gre sjekke dersom de har dt der du handler. Eller enda bedre, sjekk utøpsdatoen på varene på Kiwi om du har en i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vondt å ha lite penger. Ser ikke ut som du sløser, men hvem kan det med 15000 inn?

Det koster, men kan du utsette veiavgift, spare halvparten nå og betale neste mnd?

Anonymous poster hash: fdc44...fca

Jeg er uenig her, synes TS sløser. Selv jeg med vanlig lønning har lavere forbruk på det oppgitte.

Toll: 3000(du har ikke råd til bil)

Forsikring: 800 (78 DnB innbo)

Nett leie: 1.700 (du bruker fryktelig mye strøm, her må du bli bevist forbruket)

Bom penger: 300 (du har ikke råd til bil)

Tv viasat: 600 (du får billigere abonnement, velg bort noen kanaler)

Mobil: 700 (50 per mnd kontantkort, evt abon 199 mnd)

Strøm: 800(du bruker fryktelig mye strøm, her må du bli bevist forbruket)

Lån: 4000(hvordan lån er dette?)

Internett: 300 (180 netcom)

Bensin: 1000 (du har ikke råd til bil)

Anonymous poster hash: bd20f...36c

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan komme seg til og fra matbutikken når det ikke går buss her jeg bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...