AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #1 Skrevet 10. mars 2015 Jeg har fått et brev vedr. et julbileums-stevne. Vedlagt dette brevet finner jeg en fullstendig oversikt over bostedsadresser, telefonnr og mail-adresser på alle som er invitert. Er det tillatt å gjøre dette uten å innhente tillatelse først? Jeg har forsøkt å lete på Lovdata etter informasjon om dette, men det er ikke så lett å finne informasjon om dette, så jeg lurte på om det er noen kloke hoder som vet om det er tillatt/ikke tillatt å gi ut slike opplysninger. Anonymous poster hash: fa353...e88
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #3 Skrevet 10. mars 2015 Nope, det er ikke lovlig å opplyse andres epostadresser. Boligadresse og telefonnummer er som regel oppført i telefonkataloger på nett, og med mindre du har reservert og skjult disse opplysningene er de offentlige. Anonymous poster hash: 62e56...230
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #4 Skrevet 10. mars 2015 Nope, det er ikke lovlig å opplyse andres epostadresser. Boligadresse og telefonnummer er som regel oppført i telefonkataloger på nett, og med mindre du har reservert og skjult disse opplysningene er de offentlige. Anonymous poster hash: 62e56...230 Min adresse og tlfnr er skjult. Det er derfor jeg reagerer Anonymous poster hash: fa353...e88 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #5 Skrevet 10. mars 2015 Hvem bryr seg?? Heihei vennen. Vet du? Hvis ikke du har en vettug kommentar, får du heller la være å kommentere. Anonymous poster hash: fa353...e88 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #6 Skrevet 11. mars 2015 Spør hvor de har fått tak i det da?Anonymous poster hash: 5d0fc...fa0 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #7 Skrevet 11. mars 2015 Dårlig dømmekraft ? Ja. Forbudt? Nei.Anonymous poster hash: 786ae...561
AndreasBR Skrevet 11. mars 2015 #8 Skrevet 11. mars 2015 Nope, det er ikke lovlig å opplyse andres epostadresser. Boligadresse og telefonnummer er som regel oppført i telefonkataloger på nett, og med mindre du har reservert og skjult disse opplysningene er de offentlige. Anonymous poster hash: 62e56...230 Dokumentasjon?
AndreasBR Skrevet 11. mars 2015 #9 Skrevet 11. mars 2015 Spør hvor de har fått tak i det da?Anonymous poster hash: 5d0fc...fa0 Må jo forstå at h*n har gitt det frivillig i en eller annen sammenheng.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #10 Skrevet 11. mars 2015 Må jo forstå at h*n har gitt det frivillig i en eller annen sammenheng. Det betyr ikke at de kan sende rundt adressen min til kreti og pleti. Anonymous poster hash: fa353...e88 1
AndreasBR Skrevet 11. mars 2015 #11 Skrevet 11. mars 2015 Det betyr ikke at de kan sende rundt adressen min til kreti og pleti. Anonymous poster hash: fa353...e88 De gjør ikke det heller, de sender den kun til de som kunne ha behov for det regner jeg med, altså de andre som skal på samme tingen som deg.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #12 Skrevet 11. mars 2015 De gjør ikke det heller, de sender den kun til de som kunne ha behov for det regner jeg med, altså de andre som skal på samme tingen som deg. Og hvorfor skulle de andre hatt behov for å vite hvor ts og andre bor? Anonymous poster hash: 10403...ba9 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #13 Skrevet 11. mars 2015 Jeg har fått et brev vedr. et julbileums-stevne. Vedlagt dette brevet finner jeg en fullstendig oversikt over bostedsadresser, telefonnr og mail-adresser på alle som er invitert. Er det tillatt å gjøre dette uten å innhente tillatelse først? Jeg har forsøkt å lete på Lovdata etter informasjon om dette, men det er ikke så lett å finne informasjon om dette, så jeg lurte på om det er noen kloke hoder som vet om det er tillatt/ikke tillatt å gi ut slike opplysninger. Anonymous poster hash: fa353...e88 Når det gjelder klasselister er det lov med navn, adresse og telefonnummer, og evt fødselsdag, så lenge disse ikke er unntatt offentligheten. (hemmelig adresse og telefonnummer) Har du hemmelig adresse eller telefonnummer er det ikke lov å dele dette offentlig. Hvordan det stiller seg i private sammenhenger vet jeg ikke, men du kan sjekke offentlighetsloven §§ 13 og 14. Anonymous poster hash: 858fe...10f
Illuminatum Skrevet 11. mars 2015 #14 Skrevet 11. mars 2015 Dokumentasjon? Alt som ikke er sperret er ikke begrenset. Det vil følgelig ikke finnes dokumentasjon på det som er lov, bare det som ikke er lov.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #15 Skrevet 11. mars 2015 Dersom du har hemmelig adresse og spesielle behov for å holde bostedet ditt hemmelig, bør du vel opplyse om det når di gir fra deg adresseopplysninger? Særlig gjelder det slike type arrangementer, der du forholder deg til privatpersonaler (de kan gjerne ikke så mye om sensitiv personinnformasjon)Anonymous poster hash: 392e7...e48
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #16 Skrevet 11. mars 2015 Hvem bryr seg?? En av de mange mødrene som lever i skjul med barna sine fra voldelig eksmann i hvertfall Anonymous poster hash: 287e3...f97 2
AndreasBR Skrevet 11. mars 2015 #17 Skrevet 11. mars 2015 En av de mange mødrene som lever i skjul med barna sine fra voldelig eksmann i hvertfallAnonymous poster hash: 287e3...f97 Det er veldig sannsynlig at en av de andre på listen er hennes voldelige eksmann?
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #18 Skrevet 11. mars 2015 Når det gjelder klasselister er det lov med navn, adresse og telefonnummer, og evt fødselsdag, så lenge disse ikke er unntatt offentligheten. (hemmelig adresse og telefonnummer) Har du hemmelig adresse eller telefonnummer er det ikke lov å dele dette offentlig. Hvordan det stiller seg i private sammenhenger vet jeg ikke, men du kan sjekke offentlighetsloven §§ 13 og 14. Anonymous poster hash: 858fe...10f Tusen takk for infoen. Jeg har tatt kontakt med skolen og de har lovet å fjerne opplysningene om meg Anonymous poster hash: fa353...e88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå