Gå til innhold

Er det greit å sjekke opp kundene sine?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det greit at damer i klesbutikker o.lign forsøker seg på kundene som kommer innom?

Jeg trodde ikke man skulle gjøre sånt når man er på jobben? Eller kanskje det ikke gjelder for personer i detaljhandelen?

Hva da med frisører og sånne ting? Kan de forsøke å sjekke opp en kunde mens de klipper håret?

Er det greit at de gjør sånt?

Edit: Som feks i reklamen som var med Petter Northug hos Coop, der han spør en dame som betaler i kassen om telefonnummer.

Endret av Tøytigern
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På ingen måte greit.

Men mange gutter tror at jenter sjekker dem opp når de bare er hyggelige og personlige mot mannlige kunder.

Anonymous poster hash: cbff6...29d

• Liker 5
Skrevet

På ingen måte greit.

Men mange gutter tror at jenter sjekker dem opp når de bare er hyggelige og personlige mot mannlige kunder.

Dette har jeg opplevd mange ganger! Menn som tolker det som flørting, mens jeg er bare hyggelig :klo: Forøvrig hadde jeg aldri sjekket opp en kunde på jobb.

• Liker 2
Skrevet

Men, er det å bare være hyggelig, når hun lener seg ver bordet med buksene mens hun leter, og sier med lav stemme om hun kan få telefonnummer, og om man er på Face.

Jeg tror ikke jeg misforstod situasjonen.

AnonymBruker
Skrevet

Er i hvertfall bedre det enn å sjekke opp hundene sine, som jeg nå har lest dette innlegg for tredje gang på en time :laugh:

Skal se og få byttet briller snart.

Anonymous poster hash: e3749...1d7
  • Liker 4
Skrevet

Jeg vil si det finnes litt gråsoner her. Å være på sjekker'n som kunde eller mens man behandler kunder er useriøst, men det er lov å finne en god tone med et menneske man treffer enten mens man er på jobb eller mens den andre er på jobb.

Å bli venner eller kjent med kunder og treffe dem privat - hvor man kan flørte og sjekke så mye man vil, synes jeg er innafor.

Å be alle pene jenter/gutter om snapchat-id eller telefonnummer er useriøst.

• Liker 3
Skrevet

Jeg vil si det finnes litt gråsoner her. Å være på sjekker'n som kunde eller mens man behandler kunder er useriøst, men det er lov å finne en god tone med et menneske man treffer enten mens man er på jobb eller mens den andre er på jobb.

Å bli venner eller kjent med kunder og treffe dem privat - hvor man kan flørte og sjekke så mye man vil, synes jeg er innafor.

Å be alle pene jenter/gutter om snapchat-id eller telefonnummer er useriøst.

Ja, personlig syns jeg det var ganske sjokkerende at hun plutselig kom med noe sånt, på den måten hun gjorde. Det neste var at jeg opplevde det som usmakelig.

Og for det tredje, så vil jeg si jeg opplevde at det var forsøk på å få en fot innefor hos en opptatt mann (jeg var i butikken sammen med en dame),- noe som i praksis vil si å antyde til utroskap.

Det oppleves for noen som ganske krenkende å bli satt i en bås om at man er villig til å begå utroskap.

Om hun ville undersøke om kunden ikke var i et forhold med den damen han var der sammen med, så var det også usmakelig. Den ansatte skal ikke trenge seg innpå folks privatliv, på den måten.

Jeg vil si det er en overgang inn i privatlivets sfære, og en blanding av kortene, som ikke hører hjemme når man jobber.

Kanskje ikke på samme alvorlige nivå som når man jobber tett med en person over tid, som når man er profesjonell trener, sykepleier, lege, tannlege eller den typen ting.

Men jeg synes man bør la være å blande kortene.

Jobb er jobb, privatliv er privatliv.

Dessuten skal man vel ikke behøve å engste seg for å bli lagt an på, når man handler?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På ingen måte greit.

Sant. Det skal ikke mer til enn høflighet, smil, etc. før noen menn tror det er interesse med i bildet.

Anonymous poster hash: 29f10...ce2

Skrevet

Sant. Det skal ikke mer til enn høflighet, smil, etc. før noen menn tror det er interesse med i bildet.

Anonymous poster hash: 29f10...ce2

Fra min side var det både høflighet og smil.

Du mener det var grunnlag nok for henne til å tenke seg at jeg ville gi henne telefonnummeret mitt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...