AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #1 Skrevet 10. mars 2015 Jeg har en venninne i Nederland. Hun er 19 år og bor hos foreldrene sine da hun fremdeles går på videregående der. For noen dager siden pratet vi på Skype og da fortalte hun at moren hadde ringt og sagt at hun og faren hadde prøvd å komme seg inn på bankkontoen hennes, men hun hadde endret passord så hun måtte gi dem det. Hun ble ganske sint fordi hun visste ikke at moren visste det gamle passordet og hun ville ikke at de skulle bare går inn på HENNES bankkonto uten en gang å spørre. Det ble til at hun gav dem det nye fordi faren skulle ordne noe skatteoppgjør greier for henne. Senere på kvelden kom hun seg ikke inn på bankkontoen sin fordi moren hadde endret passordet. Så da logget hun seg på moren sin PC og fant det nye passorder (jeg antar at hun har et dokument med passord på), og så endret hun det slik at bare hun visste passordet igjen. Da moren kom hjem dagen etter ga hun moren rolig beskjed om at hun var 19 år og at hun hadde ingen rett til å logge seg på bankkontoen hennes uten å spørre, og hun sa at hun hadde endret passordet til noe bare hun visste og at fra nå av skulle det være sånn. Da sa moren at hun ikke fikk lov til det. Dette kan da ikke være greit? Mine foreldre ville aldri ha gjort noe slikt etter at jeg ble myndig. Anonymous poster hash: 8ac3d...cff
Gjest Solstråla88 Skrevet 10. mars 2015 #2 Skrevet 10. mars 2015 Hun er myndig og bestemmer selv sine egne passord.
Berit Skrevet 10. mars 2015 #3 Skrevet 10. mars 2015 Tjener hun sine egne penger selv som hun selv har opprettet på egen konto, eller har foreldrene opprettet en konto for henne hvor de har innsyn/disponibel rett? Vil tro det siste? Venninnen din bor hjemme. Da må hun finne seg i at foreldrene vil ha en viss kontroll og bestemmelserett.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #4 Skrevet 10. mars 2015 Tjener hun sine egne penger selv som hun selv har opprettet på egen konto, eller har foreldrene opprettet en konto for henne hvor de har innsyn/disponibel rett? Vil tro det siste? Venninnen din bor hjemme. Da må hun finne seg i at foreldrene vil ha en viss kontroll og bestemmelserett. Nei, de har en annen konto som de bruker til skolepengene hennes og sånn. Denne kontoen er for hennes penger som hun bruker. Når du logger deg inn i nettbanken til noen så kan jo du se hvor mye de handler og hvor de handler osv. Det er ingen voksne mennesker som vil at foreldrene sine kan sjekke det. Anonymous poster hash: 8ac3d...cff
Gjest Solstråla88 Skrevet 10. mars 2015 #5 Skrevet 10. mars 2015 Tjener hun sine egne penger selv som hun selv har opprettet på egen konto, eller har foreldrene opprettet en konto for henne hvor de har innsyn/disponibel rett? Vil tro det siste? Venninnen din bor hjemme. Da må hun finne seg i at foreldrene vil ha en viss kontroll og bestemmelserett. Selvom man bor hjemme skal man ikke finne seg i det, man har rett på privatliv selvom man bor hos mor og far. Jeg har iallefall ikke tenkt til å sjekke slike ting rundt sønnen min når han blir så gammel. Hans penger og han må bruke de på hva han vil 1
Flavio Skrevet 10. mars 2015 #6 Skrevet 10. mars 2015 Å forandre passord til datterens konto? Det TS beskriver her er så way beyond alt som kan aksepteres at jeg vet nesten ikke hvordan jeg skal få sagt det.
Berit Skrevet 10. mars 2015 #7 Skrevet 10. mars 2015 Men hvordan kan det i det hele tatt la seg gjøre når hun har opprettet sin egen? 1
Gjest Solstråla88 Skrevet 10. mars 2015 #8 Skrevet 10. mars 2015 Her i norge kan man iallefall opprette egen konto når man er 16. Gjorde det selv, uten at mamma eller pappa måtte signere på noe som helst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå