Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har selv fått PCOS. Egentlig veldig deppa pga. det. Men tenker at jeg fortsatt kan ha ett håp om å bli gravid.

Hittil har vi forsøkt snart 8 mnd og nettopp fått vite at jeg har PCOS så regner med man kan legge på noen år på de 8 mnd (om det i det hele tatt går :( ).

Hvor lang tid brukte du for å bli gravid med PCOS/PCO?

Anonymous poster hash: e6993...ebe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig individuelt, det finnes ikke noe fasit svar. Likevel er det nok lurt å forberede seg på en lengre prøveperiode.

AnonymBruker
Skrevet

TS: Finnes ikke noe prosent på hvor lang tid en med PCOS bruker? Leter etter litt av hvert, men ikke funnet det..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har pcos, men er litt annerledes.
Jeg er veldig tynn, - noe jeg har hørt en vanligvis ikke er.
Men tror ikke det har noe å si for hva jeg skal si nå;

Jeg ble gravid som 18åring. dog tok abort, men men.
Var så sikker på at jeg ikke kunne bli gravid uansett, og siden jeg ikke tålte hormonene i ppiller, så gikk jeg ikke på noe.
la oss si det tok ca 1år.

Anonymous poster hash: ea40c...74a
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er heller ikke overvektig. Akkurat innenfor normalvektig (BMI på 18,6)

Det eneste som er med meg er at jeg har uregelmessig mens og cyster på eggstokkene. Venter på svar på blodprøver så kan jo være noe mer der. Når jeg har lest rundt virker det som at de som har vært overvektige og fått diagnosen kan gå ned i vekt også bli kvitt det. Men når man er normalvektig, har man da kanskje større sannsynlighet for å bli gravid?

Huff. Det er sikkert ingen som kan svare på noen av spørsmålene mine. For jeg kan jo spørre meg gul og blå, det eneste jeg egentlig vil ha svar på er om jeg blir gravid noen gang. Akkurat det får jeg jo ikke noe svar på uansett :(

Skrevet

9 måneder og trengte ikke noe hjelp, så det er ennå håp ;) Det er jo folk som ikke har PCOS og som bruker litt tid på å bli gravid, alt innenfor et år er jo normalt.

AnonymBruker
Skrevet

TS: Håper jeg er blant de heldige (som sikkert alle andre også håper) :D

Skrevet

Vi begynte for snart 2 år siden. Har vært gravid en gang etter ivf, men mistet i første trimester. Jeg er usikker på om det kan ligge mer bak vanskene våre enn bare mild pco. Mange får barn ved naturmetoden eller lett stimulering.

Gjest mammanicolene
Skrevet

Jeg ble gravid ganske fort etter at jeg begynte på metformin. Vet ikke om det er tilfeldig..Hadde ikke prøvd noe særlig før jeg fikk metformin men hadde gått i 3 år uten prevensjon å synes det var rart at jeg ikke hadde blitt tilfeldig gravid.

Gjest mammanicolene
Skrevet (endret)

Ble altså gravid to ganger ila 4 måneder. Første mista jeg i uke 4 ca. Nå er jeg 7 uker og håper denne holder :)

Endret av mammanicolene
AnonymBruker
Skrevet

Ble gravid 3 måneder etter pilleslutt. PCO og ekstremt overvektig. Ukomplisert svangerskap og fødsel :-)

Anonymous poster hash: e726e...b6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...