Gå til innhold

Har lyst til å ha sex med en annen

Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Joda Maiken imponerer. Og jeg står også ved det jeg tidligere har skrevet - at hun kom seg. kanskje det betø, fikk fres over diskusjonen. Jeg har fått kjeft for så mye så litt til tåler jeg. Får kjeft når jeg sier Maiken drodler, med det mener jeg filosoferer over hva som kunne skje hvis........ eller hvis ikke..... Og det er jo det du gjør. Dessuten høres det ut som om den eneste rette løsning er å begynne på nytt - hvis en ikke ønsker å leve slik man har det. Er ikke det litt dramatisk da? Løfte om evig troskap har vi jo avgitt, men det er kanskje ikke så enkelt likevel? At strengen er dyptpløyende og berører viktige tema er jeg helt enig i - derfor kastet jeg meg også utpå, på for første gang i mitt liv. Jeg har aldri ment å si at en ung person mener dumme ting, bare at med flere år på baken får man ofte et annet perspektiv på livet og innholdet av det. Og en skoleflink type er ikke nødvendigvis smart - eller klok - eller .... hvis du/dere forstår hva jeg mener. Det er dermed ikke sagt at det du da ser er klokere og du gjør mye bedre valg. Kan ikke se at jeg er feig, men jeg har gjort (og forhåpentligvis gjør) valg som for meg er bra. Men jeg har gjort mye dumt. Dessverre har jeg gjennom livet lært meg at ærlighet ikke alltid er en dyd det settes pris på, hverken i arbeidslivet eller privat. Jeg HAR vært ærlig, både overfor meg selv, partner og for kolleger. Det har kostet meget dyrt - derfor siler jeg litt mer om i hvilke sammenhenger jeg er ærlig. Ærlighet, hva er det? Fortelle alt, eller bare noe? Jeg skulle ønske at jeg alltid kunne være det. Noen vil sikkert hevde at disse linjer er sprøyt, men da vil jeg si: du vet ikke hva du snakker om. Jeg har heller ikke sagt at jeg har gjort noe jeg må ta en konsekvens av enda (og slik ser jeg også Rosa), men at jeg har lyst - det har jeg sagt. Jeg er heller ikke så sikker på om det utelukkende er egoisme å gjøre det vi er opptatt av, kan hende vi har et annet forhold til våre respektive partnere enn du Og andre) er klar over. Vi har så langt klart (er det en prestasjon, flaks eller ?) å leve sammen med en annen lenger enn deg.

Ellers synes jeg det er litt skuffende at det blir brukt mye kjeft, tillagt meninger osv som man mener en ikke har og også noen beskyldninger. Vidsyn, har vi det nok alle sammen?

Grunnen til at jeg "hengte" meg på var at det var første gang jeg så tema diskutert, og for meg på en ordentlig måte. Det synes jeg fortsatt selv om det har vært mange sleivspark. Tror heller ikke at bedratte kvinner er det "verste som finnes", menn kan være like ille. For det er egentlig ille å bli bedratt - det er jeg enig i.

Da jeg begynte å skrive her forventet jeg ikke noen "oppskrift" på hva jeg skulle gjøre, hvordan "løse" mitt problem. Jeg har så langt fått det jeg jeg var ute etter, en mengde synspunkter. Når det gjelder voksenhet har jeg følelse for det som er godt nok for meg. Jeg kan enda leke, men ikke med følelser.

Til slutt en kommentar til Annie. Jeg vet at det betyr at man ikke MÅ være utro, jeg forsøker i mye større grad i dag å leve som om den var den siste enn for 20 år side. Da hadde jeg hele livet foran meg, nå er det noe mindre igjen. Likevel forsøker jeg å leve positivt - og jeg ville ikke vært utro om det var min siste dag. Jeg hadde heller ikke hatt tid til å være på internett.

PS nå kan det bli litt vanskelig å henge seg på videre kontinuerlig av hensyn til ferie osv. Men jeg kommer igjen, men da er kanskje denne tråden død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Venter disse forståsegpåerene dramatikk? Gå fra kone og mann, stup i seng å ha sex? Så har vi noe å diskutere utover høsten?

Maiken skriver: et heavy tema som blir unnskyldt!?

Foreløbig(kansje aldri) har jeg ingenting å unnskylde. Samtidig skriver hun at hun føler seg mer voksen enn både meg og Grønn- Ja, hva vet ikke den damen!

Mulig jeg tar feil, men du avfeier hva disse personene føler, tenker og grubler på.

Tror ikke du skal tvile på min styrke, Maiken. Styrke har jeg nok av. Jeg er vant til å ha tatt riktige (hittil)valg hele livet.

Min mann vet at jeg kan tenne på andre menn. At du tenner på en mann, er ikke dermed sagt at du går til sengs med han?

Må du med det se din mann i øynene å si:Jeg vil knulle AA??

Det kaller du for egoisme, at jeg ikke kan si.

Jeg kaller ikke dette feighet, har vel noe med at en har ansvar i bøtter og spann som jeg har skrevet tidligere.

Annerledes liv skremmer meg? Hva omverdenen måtte tro?

Hadde du sagt dette i mine tidligere voksenliv så hadde du skremt vannet av meg!

Jeg har komt over stadiet at det betyr så mye hva andre måtte mene og tro. Det viser seg her inne på Kg. Har rygg til å bære slikt.

Det er jo tvilen som gjør at vi er her inne?

Jeg har bladd igjennom noen tråder og ser hva folk sliter med. Jeg kan ikke skjønne at enkelte er gift med hverandre.

Noen gruer seg for ferien for de vet ikke hva de skal snakke om på biltur.

Noen klager for at de får kjeft/kritikk av ektefelle. Noen blir beskyldt for ikke å være renslig nok.

Mannen gjør ikke nok i huset og bla, bla, bla. Frustrasjonene kan du formelig se mellom setningene.

Jeg tenker da....velkommen i rekken. Hva gjør med disse parene? I min alder så betyr ikke slike ting noe mere. Da tenker jeg på støv, vask osv. Det er ikke et tema hjemme hos oss. Vi vet at det hører ungd.tiden til og at det ødelegger et forhold. Dreper det sakte, men sikkert. Kjeft/kritikk fra

ektefelle? der går en grense. Til eldre en blir til dypere tenker man? Man har tid til det.

Jeg kunne ikke ramle meg inn å si til noen av de:du gjør feil ved å ha en slik samboer/ektefelle. Se å få driten ut av hus. At du gidder å ha det slik, skill deg og start på nytt.

Det er faser i livet en skal igjennom, enten det gjelder å ta oppvasken,støv eller sex.

Som Grønn skrev, han hadde ikke truffet noen han ville forlate sin kone for. Jeg har truffet mange menn, abselutt ingen jeg villet byttet ut min mann med. Mange som sikkert hadde vert ok. å ha sex med, men det har manglet det lille ekstra.

Da hadde det sikkert vert like greit med en dildo som en anbefalte.

Skal jeg ha sex med en annen må det være noe mere en selve samleiet.Der kommer aa inn. En jeg kjenner, er trygg på, samme bølgelengde og attpåtil tenner enormt på. Vitsen var jo borte om det er bare en som tenner, men det er begge to.......................

Prestasjon/flaks ved å være gift så lenge spør Grønn.

Etter et langt ekteskap må det i dag være en prestasjon. I vår stressende tid hvor folk skiller seg/går ved minste motstand er det ofte sjelden man finner det langvarige ekteskapet?

Iallefall hos de som gifter seg ung. Det er mange prøvelser. Vi har også møtt veggen mange ganger, men man har tenkt litt lenger enn problemene der og da.

Tror nok at jeg/vi har berørt noe til enkelte her inne. sagt noe høyt som andre vegrer seg for? Noe alle (vil jeg tro) tenker på , men ikke tør si høyt?

Om en leser utroskapstråder her inne, så er det veldig mange kvinner som er berørt. svarene er: Menn er menn og er mest utro. Gjør det igjen.(i sviktfasen enda?) Så er det de som innrømmer det, og de skriver som det skulle vert en potet de har spist. Å, hva så? Mere potet,takk.

Jeg har enda tro på at noen kvinner føler seg" truet" ved å lese om slike som meg. Det kommer føleser frem i magen de kjenner igjen når det var deres mann? En som ble oppdaget? Jeg sier kvinner for det er de som svarer mest her inne. Jeg ser bort fra deg, Maiken.

Jeg har lest på nett og andre steder den senere tid om utroskap. Det er vist like vanlig som å spise potet? Har jeg ikke fulgt med? jeg vet jo om kolegaer, naboer og venner, men aldri tenkt nøye på det.

Jeg har bare tenkt tanken og blir fremstilt som om det var noe uvanlige fryktelige greier.

Dette ble nok mye sammensurium i full fart.................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde jeg tenkt å gi meg for en liten stund, men kunne ikke la være å kikke innom. Maiken får hyllest så det holder, men hva skjer rundt om. Nå har jeg brukt litt tid på å kikke på andre innlegg her på KG. Hva strir folk med - det er jo det utroligste. Etter siste innlegg her er ikke jeg i tvil - jeg ville valgt Rosa om jeg kunne. Her snakkes det om kommunikasjon, ærlighet osv, men hva slags spørsmål er det her på KG. Som Rosa skriver en lurer til og med på (unnskyld at jeg tar frem noen eksempler) noe å snakke om på biltur, en (mann) vil bruke huslån til å kjøpe motorsykkel og driter i barn og samboer - har noen hørt om egoisme!!! Andre har støv på hjernen, for ikke å snakke om alle de som har samboere som ikke gjøre noe eller tar ansvar, en annen gruer seg til ferie, noen lurer på passer/passer ikke sammen. Utroskap går igjen i de fleste varianter - men tar noen ansvar? Bare krangel og elendighet - med sporadiske unntak. Kikket også på sex og sexualitet. Er det noen som fordømmer andre her. Dette bør jeg rope ut! Enten du liker analsex eller trekant, gjør det som er godt for deg, og slett ikke fortell andre at det er fysjom. Du trenger ikke å gjøre det. Så enkelt - og vanskelig er det. Er det rart jeg vil velge Rosa, etter mitt syn tar hun ansvar så det holder - og gjør også en rekke vurderinger som jeg, etter 20 års ekteskap synes er helt ok. Jeg heller mer og mer til at det er en prestasjon å være gift så lenge som meg, men prestasjonen er ikke bare min for jeg har ikke gjort JOBBEN ALENE. Kona har vært med også. Og jeg har det som Rosa skriver: alle disse andre problemene har ikke jeg, jeg har bare et "bitte lite" - får sjelden sex. Alle disse som føler seg truet av kvinner som Rosa (og kanskje motsatt, meg som mann) - må nok innrømme at jeg nok også hadde følt meg litt truet, hvis jeg hadde visst - og jeg vil ikke vite. Rosa mener at utroskap er som å spise potet, for mange kan det være en god sammenligning. Det er så vanlig, så mange opplever det og det er ikke spesielt hverken for menn eller kvinner. Mange har lettet sitt hjerte her - har det hjulpet på samvittigheten? Det aner meg at veiene vil gå i forskjellig retning for Maiken, Rosa og meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wink:

Jeg er blant de her inne som IKKE mener at dobbeltmoral er dobbelt så bra !!! Snarere tvert i mot. I aller høyeste grad. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du plutselig hadde funnet ut at Rosa var konen din, hadde du da gitt de rådene du nå gir? Jada, jada jeg vet at hun sannsynligvis ikke er det, men kanskje partneren din oppfatter situasjonen annerledes enn deg.......

Interessant lesning dette :roll:

God sommer alle :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei

En virkelig artig tanke, tenk om....... Men tenk også om HVIS man turde å være så ærlig (at man fant ut at det var kona, kanskje ikke kritisk ettersom man hittil ikke har gjort noe galt, men kun tenkt det) at kanskje man hadde nokså like behov, men ikke klarte å formidle det. Så ved hjelp av KG fant ut at....... Spennende tanke. Uansett er det en spennende tanke at man kanskje har behov man aldri har turt å si noe om. Tenk om partneren ikke vil like meg fordi...........

Rådene jeg gir kunne jeg nok også gitt min kone, kan ellers ikke skjønne at jeg gir så mange råd. Tar heller opp problemstillinger - jeg har ingen egentlig gode råd heller. Tar jeg feil, skriver jeg mer mellom linjene enn jeg ser? At hun oppfatter situasjonen hjemme anderledes enn meg tror jeg nok helt sikkert. Problemet vårt er at vi ikke klarer å løse det, hun "får" nok og jeg "får" for lite. Hun mener at nok er nok, og jeg mener motsatt. Hvem har rett, eller har noe rett? Og hvordan gjør man for om mulig møtes på halvveien? Forfekter jeg dobbeltmoral er det ikke særlig bra. Jeg VET at kona har noen "rom" som som bare blir hennes, slik som meg. Det tror jeg er viktig i ett hvert forhold - noe helt for seg selv er viktig. Det går allikevel ikke på bekostning av fellesskapet. At det er interessant lesning er helt sikkert - og det angår adskillig fler enn man tror. Kanskje jeg kan komme "innpå" litt til før ferie, hvis noe følger tråden videre. Uansett ønskes god sommer videre fra Grønt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...