Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en mann på 21 år og "sliter" med rødfarge i kinnene. Jeg har tidligere vært til lege og hudlege, for mange år siden, men fikk veldig defuse svar og ingen av dem nevnte en gang laserbehandling (kanskje med tanke på at jeg var så ung). Det er ikke noe galt med kinnene mine, men jeg føler bare at jeg ville tatt med bedre ut med en mer dempet/normal hudfarge i kinnene.
Jeg har lest litt rundt på nettet, og det er utallige kremer rundt om. Jeg har også sett på eldre emner om dette her inne, men de fleste er utdatert og det blir også nevnt sminke, noe som er uaktuelt for min del.

Er det noen som har erfaring med dette og har klart å dempe/få det helt bort, kom gjerne med innspill!

På forhånd tusen takk! Mann 21

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

tnaw

Anonymous poster hash: 3b994...d95
  • Liker 1
Skrevet

tnaw

Anonymous poster hash: 3b994...d95

Det er en tilbake melding jeg har fått x antall ganger ;) Men vil fortsatt fikse det

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rosalic CC Cream fra La Roche-Posay er veldig god for å dempe rødhet! Den demper og syns ikke på huden i det hele tatt :) Fåes på apoteket

Anonymous poster hash: 009f9...ce7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Finnes det ikke en "hudsykdom" som gir rødhet i kinn eller på nese? Rocea...something...?

Jeg er veldig lite hjelpsom nå, men jeg brukte noe renseprodukter som skulle dempe rødhet og kviser i min undgdom. De funket ikke mot kviser men de funket mot rødhet. Kanskje du kan ta deg en tur på et apotek og spurt om hjelp der?

Anonymous poster hash: 7fcc7...a56
  • Liker 1
Skrevet

Rosalic CC Cream fra La Roche-Posay er veldig god for å dempe rødhet! Den demper og syns ikke på huden i det hele tatt :) Fåes på apoteket

Vil denne dempe "etter bruk", typ dag for dag? Eller tror du den vil gi en jevn demping over tid?

Tusen takk for svar!

Skrevet

Er det rødt hele tiden, eller går det litt opp og ned? Bruker du noe på huden din til daglig?

Skrevet (endret)

Er det rødt hele tiden, eller går det litt opp og ned? Bruker du noe på huden din til daglig?

Det har vært rødt så lenge jeg kan huske :)

Og nei, jeg bruker ikke noe på huden.

Endret av Gentleman Rød
Skrevet

Finnes det ikke en "hudsykdom" som gir rødhet i kinn eller på nese? Rocea...something...?

Jeg er veldig lite hjelpsom nå, men jeg brukte noe renseprodukter som skulle dempe rødhet og kviser i min undgdom. De funket ikke mot kviser men de funket mot rødhet. Kanskje du kan ta deg en tur på et apotek og spurt om hjelp der?

Anonymous poster hash: 7fcc7...a56

Jo det er en hudsykdom, men skal være ganske mye værre, med sprukket hud, typ utslett ol. Jeg har bare en konstant rødhet som er tilnærmet rundt på store deler av kinnene. Vet du hvilken type renseprodukter du brukte? :)

AnonymBruker
Skrevet

Den CC kremen er utrolig god altså, min kjæreste bruker den. Han var litt skeptisk at first, men nå elsker han den! Jeg er usikker på om den har noe langvarig effekt dessverre. Kjæresten min har prøvd mange produkter for å prøve å dempe rødhet, men dette er den eneste som faktisk har funket

• Liker 1
Skrevet

Den CC kremen er utrolig god altså, min kjæreste bruker den. Han var litt skeptisk at first, men nå elsker han den! Jeg er usikker på om den har noe langvarig effekt dessverre. Kjæresten min har prøvd mange produkter for å prøve å dempe rødhet, men dette er den eneste som faktisk har funket

Tusen takk for svar! :)

Jeg har sett at dette har blitt skrytt mye av, og lurer på hvor jeg kan få tak i det? :)

Skrevet

Ingen kan si at du har rosacea før en lege har sett på deg. Rødhet i kinnene kan være et symptom, men det er umulig for oss å si. Synes du skal prøve produkter mot rødhet, pass bare på at de ikke inneholder alkohol (som ethyl alcohol, ethanol, alcohol denat. etc). Laser kan hjelpe om du har sprengte blodkar, men er usikker på hvordan det fungerer mot generell rødhet. Hvis ikke kremer fungerer, kunne du gått til en klinikk og hørt :)

• Liker 1
Skrevet

Ingen kan si at du har rosacea før en lege har sett på deg. Rødhet i kinnene kan være et symptom, men det er umulig for oss å si. Synes du skal prøve produkter mot rødhet, pass bare på at de ikke inneholder alkohol (som ethyl alcohol, ethanol, alcohol denat. etc). Laser kan hjelpe om du har sprengte blodkar, men er usikker på hvordan det fungerer mot generell rødhet. Hvis ikke kremer fungerer, kunne du gått til en klinikk og hørt :)

Hei! Jeg har som sagt vært hos lege og hudlege, og mener at rosacea var nevnt (men igjen mange år siden så husker ikke helt). Men da jeg snakket med et familiemedlem som er hudpleier, så mente hun at det ikke skulle være det, ettersom det ville være mer ekstremt. Jeg vurderer å gå til klinikk som er rett i nærheten av hvor jeg bor, og få en "befaring" på pris og om det vil ha noen hensikt å gjøre noe med laser.

Skrevet

Hei! Jeg har som sagt vært hos lege og hudlege, og mener at rosacea var nevnt (men igjen mange år siden så husker ikke helt). Men da jeg snakket med et familiemedlem som er hudpleier, så mente hun at det ikke skulle være det, ettersom det ville være mer ekstremt. Jeg vurderer å gå til klinikk som er rett i nærheten av hvor jeg bor, og få en "befaring" på pris og om det vil ha noen hensikt å gjøre noe med laser.

Rosacea har flere grader og undertyper, men symptomene er mer alvorlige enn litt rødhet ja, selv om det kan begynne sånn. Synes det var lurt å gå innom klinikken, koster jo ingenting å spørre :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil denne dempe "etter bruk", typ dag for dag? Eller tror du den vil gi en jevn demping over tid?

Tusen takk for svar!

Ikke meg som tipset om denne, men dette er jo en farget krem, og den er uhyre parfymert, så.sørg for å teste på hånden din før du kjøper hvert fall...

Anonymous poster hash: 46c35...a10

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrev om kremen :) Den er farget, men når man tar den på, så syns den ikke i det hele tatt. Det er ikke foundation liksom :) Kjæresten min har akne, men får ikke utbrudd av denne heldigvis. Du får kjøpt den på apoteket til 299,-

AnonymBruker
Skrevet

ellers bør du sjekke ut produkter fra Exuviance, eller andre produkter basert på PHA :) Det skal være bra for rosacea

AnonymBruker
Skrevet

Gjør det vondt? får du kvise lignede utbrud? så er det sikkert Rosacea, som er en betennelses sykdom som man kan gå på kraftig antibiotika kur for. Men det er hvis du har den typen som er veldig vond.

Ellers så kan det hende det er couperose. Det er synlige blodkar, som kan ligne på rosacea, men gjør ikke vondt. Kan bruke høyfrekvens strøm mot couperose, og da vil etter flere behandlinger blodårene treke seg mer sammen, eller at blodet finner nye årer å gå gjennom.

Ville drat til en hudlege!

http://www.aesthetic.no/medisinsk-hudpleie/ipl-laserbehandling/behandling-sprengte-blodkar/

http://dermoapo.no/hudtyper_1/couperose/

eleangiektasier.#sthash.OOU5BoRK.dpuf

Anonymous poster hash: b58d7...a94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...