Gå til innhold

Hvordan vaske veggen? Tapet med riller/mønster. TIPS?!

Teardrop

Anbefalte innlegg

Laget med salmiakkvann nå og begynnte å vaske veggen! Men støvet bare legger seg i bitesmå sånne "våte dotter" må jeg virkelig gå over veggen med støvsuger eller tørr klut først?? Eller er ikke salmiakkvann greia? Tips!?
Har sånn mønstertapet som er malt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tannbørste eller neglbørste. Drittjobb, men det blir reint.

Anonymous poster hash: a43fa...4ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannbørste eller neglbørste. Drittjobb, men det blir reint.

Anonymous poster hash: a43fa...4ce

Wow! 50-kvadrat med tannbørste ja - det var den våren haha.... Virkelig det beste tipset?? :(

Planen var å gå over med våt klut for å få enda mer renhentsfølelse! Også er det jo vårvær! men nå som det viste seg å være med støv enn det som var synlig MÅ jeg jo bare fullrøre.. men helst ikke med tannbørste eller negbørste da..... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå over veggen med en kost etterpå. Evt bruk støvsugeren med møbel- eller gardin-tut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kostet/støvsugd veggen veldig godt først, for å få bort mesteparten av støvet. du vaske den da? Kanskje det holder med grundig støvsuging?

Har akkurat maken tapet selv, og orker ikke begynne på den møkka-vaskejobben, så her blir det panelplater når vi kommer så langt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kostet/støvsugd veggen veldig godt først, for å få bort mesteparten av støvet. du vaske den da? Kanskje det holder med grundig støvsuging?

Har akkurat maken tapet selv, og orker ikke begynne på den møkka-vaskejobben, så her blir det panelplater når vi kommer så langt :P

Nå har jeg bestemt meg for å male med en litt lysere farge, så MÅ vaske den først.... Er vel greit å vaske grundig før maling vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja hvis man skal male er det jo greit å vaske. Men om resultatet etter vask ikke blir bra med støvdotter og diverse, så har det kanskje ingen hensikt heller? Da må du jo i såfall gå over nøye etterpå med kost etc.

Eller kjøpe heftgrunning som sitter litt bedre enn vanlig maling/grunning og satse på støvsuging? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Zalo, oppvasksvamp og vann gjør underverk. Ikke altfor mye zalo. Gå deretter over med en runde vann. Salmiakk tror jeg er klistrete, og det er nok derfor støvet klistrer seg til.

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zalo, oppvasksvamp og vann gjør underverk. Ikke altfor mye zalo. Gå deretter over med en runde vann. Salmiakk tror jeg er klistrete, og det er nok derfor støvet klistrer seg til.

Da skal jeg teste zalo i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...