AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #1 Skrevet 10. mars 2015 Nå har vi plutselig booket en impulstur til roma, og drar i morgen! Er det noen som har tips til ting å se, spise eller gjøre? Vi skal selvfølgelig innom vatikanet og colusseum. Har lest at det kan lønne seg å kjøpe billetter til de tingene på nett på forhånd, men jeg tenker at siden vi drar utenfor høysesongen og er villige til å være utenfor når de åpner burde vi vel klare oss uten? Jeg er veldig glad i pizza, så perfekt hvis noen vet om en god pizzeria Anonymous poster hash: d1481...bf8
Flavio Skrevet 10. mars 2015 #2 Skrevet 10. mars 2015 Forum romanum med palatinhøyden (like ved colosseum). Vatikanmuseet, Galleri Farnese, Campo dei Fiore (blomstertorget), Piazza Navona. Dessuten mye fine spisesteder i Trastevere. Pluss mye, mye mer. God tur!
Rosenrød Skrevet 10. mars 2015 #3 Skrevet 10. mars 2015 Vi har nettopp bestilt bryllupsreise til Roma i september, så jeg ønsker også tips!
gustav Skrevet 10. mars 2015 #4 Skrevet 10. mars 2015 Hvis dere skal se både Palatinerhøyden, Forum Romanum og Colosseum, lønner det seg å kjøpe billetter ved inngang til Palatinerhøyden da det er samme billett og her er det definitivt minst kø. Ang mat: kan nesten ikke gå galt, så lenge dere unngår å spise på de mest åpenbare turistfelle-ristorantene. Dreit oss ut én gang, men å sette seg på pizzeria ved f.eks Piazza Navona (som vi gjorde..) er jo å be om å bli lurt Gå et par sidegater bort fra det værste turistmylderet, så stiger både service og kvalitet mange hakk. Europas mest romantiske by! Kos deg 1
Dolce Skrevet 10. mars 2015 #5 Skrevet 10. mars 2015 Hvis dere skal se både Palatinerhøyden, Forum Romanum og Colosseum, lønner det seg å kjøpe billetter ved inngang til Palatinerhøyden da det er samme billett og her er det definitivt minst kø. Ang mat: kan nesten ikke gå galt, så lenge dere unngår å spise på de mest åpenbare turistfelle-ristorantene. Dreit oss ut én gang, men å sette seg på pizzeria ved f.eks Piazza Navona (som vi gjorde..) er jo å be om å bli lurt Gå et par sidegater bort fra det værste turistmylderet, så stiger både service og kvalitet mange hakk. Europas mest romantiske by! Kos deg Støtter denne! Ikke bare er maten bedre i sidegatene; prisene er også lavere. Vil dere sitte på de berømte piazzaene: Kjøp drikke - ikke mat.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #6 Skrevet 11. mars 2015 Tusen takk Vi drar om en time, gleder meg! Anonymous poster hash: d1481...bf8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå