Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har vi plutselig booket en impulstur til roma, og drar i morgen! Er det noen som har tips til ting å se, spise eller gjøre? Vi skal selvfølgelig innom vatikanet og colusseum. Har lest at det kan lønne seg å kjøpe billetter til de tingene på nett på forhånd, men jeg tenker at siden vi drar utenfor høysesongen og er villige til å være utenfor når de åpner burde vi vel klare oss uten? Jeg er veldig glad i pizza, så perfekt hvis noen vet om en god pizzeria :)

Anonymous poster hash: d1481...bf8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forum romanum med palatinhøyden (like ved colosseum). Vatikanmuseet, Galleri Farnese, Campo dei Fiore (blomstertorget), Piazza Navona. Dessuten mye fine spisesteder i Trastevere. Pluss mye, mye mer. God tur!

Skrevet

Vi har nettopp bestilt bryllupsreise til Roma i september, så jeg ønsker også tips!

Skrevet

Hvis dere skal se både Palatinerhøyden, Forum Romanum og Colosseum, lønner det seg å kjøpe billetter ved inngang til Palatinerhøyden da det er samme billett og her er det definitivt minst kø. Ang mat: kan nesten ikke gå galt, så lenge dere unngår å spise på de mest åpenbare turistfelle-ristorantene. Dreit oss ut én gang, men å sette seg på pizzeria ved f.eks Piazza Navona (som vi gjorde..) er jo å be om å bli lurt :) Gå et par sidegater bort fra det værste turistmylderet, så stiger både service og kvalitet mange hakk. Europas mest romantiske by! Kos deg :)

• Liker 1
Skrevet

Hvis dere skal se både Palatinerhøyden, Forum Romanum og Colosseum, lønner det seg å kjøpe billetter ved inngang til Palatinerhøyden da det er samme billett og her er det definitivt minst kø. Ang mat: kan nesten ikke gå galt, så lenge dere unngår å spise på de mest åpenbare turistfelle-ristorantene. Dreit oss ut én gang, men å sette seg på pizzeria ved f.eks Piazza Navona (som vi gjorde..) er jo å be om å bli lurt :) Gå et par sidegater bort fra det værste turistmylderet, så stiger både service og kvalitet mange hakk. Europas mest romantiske by! Kos deg :)

Støtter denne! Ikke bare er maten bedre i sidegatene; prisene er også lavere.

Vil dere sitte på de berømte piazzaene: Kjøp drikke - ikke mat.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk :) Vi drar om en time, gleder meg!

Anonymous poster hash: d1481...bf8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...