AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #1 Skrevet 10. mars 2015 Jeg har vært arbeidsledig siden desember, men på grunn av en langvarig sykemelding så har jeg ikke søkt på dagpenger før nå nylig. Jeg var inne på nav.no i dag, og der har statusen min blitt endret litt, nå står det "Velkommen X, Du er registrert som arbeidssøker. Du er mottaker av dagpenger.". Når jeg går inn på "Mine Søknader" og ser på dagpenger-søknaden, så står det at den er ferdig behandlet og at jeg vil få et vedtak i posten innen noen dager. Den ble ferdig behandlet tidlig forrige uke, men jeg har ikke fått noe i posten enda. Siste meldekortet sendte jeg nå i dag. Kan jeg regne med å få utbetalt penger innen et par dager, tror dere? Jeg skulle gjerne ringt NAV og spurt, men det blir litt vanskelig da jeg har mistet stemmen... Skulle gjerne gått og tatt en storhandel i dag, men det har jeg kun råd til om jeg får penger rimelig snart. Tusen takk for svar Anonymous poster hash: 05890...3e1 1
Akademikeren Skrevet 10. mars 2015 #2 Skrevet 10. mars 2015 Du skal kunne se det her: https://tjenester.nav.no/dineutbetalinger/login.xhtml
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #3 Skrevet 10. mars 2015 Du skal kunne se det her: https://tjenester.nav.no/dineutbetalinger/login.xhtml Der står det kun tidligere utbetalinger av sykepenger Men de har ikke pleid å dukke opp før samme dag som jeg har mottatt pengene... Anonymous poster hash: 05890...3e1
daemonia Skrevet 10. mars 2015 #4 Skrevet 10. mars 2015 Du skal kunne se det her: https://tjenester.nav.no/dineutbetalinger/login.xhtml TS ser bare utbetalingene der hvis det faktisk er betalt ut. Man ser det man allerede har fått 3 mnd tilbake, men ikke hvor mye man får fremover. Men dagpenger pleier å gå rimelig fort så hvis hun er heldig kan det være lagt til utbetaling allerede.
Akademikeren Skrevet 10. mars 2015 #5 Skrevet 10. mars 2015 Får håpe det da Selv om det også står: Like før en planlagt utbetaling vil du få se hvor mye du får og detaljer om utbetalingen.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #6 Skrevet 12. mars 2015 Det står fortsatt ikke noe på mine utbetalinger, og jeg har fortsatt ikke fått noe vedtak i posten... Pleier de ikke å sende det ganske raskt? Nå er det en uke siden søknaden ble ferdig behandlet. Anonymous poster hash: 05890...3e1
Cowboy Lotte Skrevet 12. mars 2015 #7 Skrevet 12. mars 2015 Husk at du må være aktiv jobbsøker og si ja til alle aktiviteter nav krever. Dagpenger er ikke en unnskyldning til å ta et friår og snylte på nav...
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #8 Skrevet 12. mars 2015 Husk at du må være aktiv jobbsøker og si ja til alle aktiviteter nav krever. Dagpenger er ikke en unnskyldning til å ta et friår og snylte på nav... For det første så ventet jeg to måneder fra jeg ble arbeidsledig fordi jeg var sykemeldt. For det andre så har jeg skrevet og sendt ut mellom 2 og 10 jobbsøknader per dag, også i perioden jeg var sykemeldt. Jeg søker dagpenger fordi jeg virkelig ikke har råd til å gå uten inntekt lenger frem til jeg får meg en jobb. Anonymous poster hash: 05890...3e1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #9 Skrevet 12. mars 2015 I dag? Er det ikke sånn at man sender på lørdager? Man får penger et par dager etter at man har sendt, men det kan hende du får dem i morgen. Anonymous poster hash: 8ee04...a7a
Cowboy Lotte Skrevet 12. mars 2015 #10 Skrevet 12. mars 2015 (endret) For det første så ventet jeg to måneder fra jeg ble arbeidsledig fordi jeg var sykemeldt. For det andre så har jeg skrevet og sendt ut mellom 2 og 10 jobbsøknader per dag, også i perioden jeg var sykemeldt. Jeg søker dagpenger fordi jeg virkelig ikke har råd til å gå uten inntekt lenger frem til jeg får meg en jobb. Anonymous poster hash: 05890...3e1 Så lenge du fyller dagene med innhold og virkelig prøver å skaffe arbeid, så skal ikke jeg si noe på det. Endret 12. mars 2015 av Cowboy Lotte
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #11 Skrevet 12. mars 2015 Så lenge du fyller dagene med innhold og virkelig prøver å skaffe arbeid, så skal ikke jeg si noe på det. Godt, for det gjør jeg. Det satt langt inne å til slutt sende søknaden, og jeg er så takknemmelig for systemet vi har her i Norge at det aldri kunne falt meg inn å ta utnytte av det. Anonymous poster hash: 05890...3e1
Cowboy Lotte Skrevet 12. mars 2015 #12 Skrevet 12. mars 2015 Godt, for det gjør jeg. Det satt langt inne å til slutt sende søknaden, og jeg er så takknemmelig for systemet vi har her i Norge at det aldri kunne falt meg inn å ta utnytte av det. Anonymous poster hash: 05890...3e1 Hehe det er bra innstilling! Hadde bare alle tenkt som deg, så hadde kanskje pensjonene holdt seg på et respektabelt nivå pga av folk som ikke snylter og ødelegger for de som virkelig trenger på sine gamle dager...
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #13 Skrevet 12. mars 2015 I dag? Er det ikke sånn at man sender på lørdager? Man får penger et par dager etter at man har sendt, men det kan hende du får dem i morgen. Anonymous poster hash: 8ee04...a7a Meldekortet, du tenker på? Såvidt jeg vet så kan man sende det inn når som helst i uken. men det er på lørdager det blir først tilgjengelig. Jeg håper du har rett Anonymous poster hash: 05890...3e1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #14 Skrevet 12. mars 2015 Du vil motta vedtak i posten om søknaden er ferdig behandlet. Sa du opp selv? Det kan Være at du er ilagt karantene og dermed ikke får utbetaling på en stund.. Anonymous poster hash: a6d49...6c1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #15 Skrevet 12. mars 2015 Mannen min har vært gjennom den mølla. Han søkte i desember, fikk ikke penger før i slutten av mars. Han ringte og ringte, purret og maste, alltid var noen i møte eller borte eller syke. Han ringte hver dag siste mnd. Til slutt ble han satt over til en som sier "tjaaa nei, ser saken din her nå, den er godkjent, ikke noe galt der. Sender den gjennom!" Så gikk det enda noen uker med mas før han fikk pengene utbetalt. Råder deg til å ringe. Ikke akkurat gammelt nytt at NAV aldri får ut fingeren. Anonymous poster hash: 77c41...66c
daemonia Skrevet 12. mars 2015 #16 Skrevet 12. mars 2015 Ts.. Står det "Ferdig beregnet" på meldekortet nå? Og hva mer står det i så fall der? Står det et beløp, eller bare noen streker som dette --?
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #17 Skrevet 12. mars 2015 Du vil motta vedtak i posten om søknaden er ferdig behandlet. Sa du opp selv? Det kan Være at du er ilagt karantene og dermed ikke får utbetaling på en stund..Anonymous poster hash: a6d49...6c1 Jeg sa ikke opp selv, nei. Jeg fikk ikke forlengelse av arbeidskontrakten. Mannen min har vært gjennom den mølla. Han søkte i desember, fikk ikke penger før i slutten av mars. Han ringte og ringte, purret og maste, alltid var noen i møte eller borte eller syke. Han ringte hver dag siste mnd. Til slutt ble han satt over til en som sier "tjaaa nei, ser saken din her nå, den er godkjent, ikke noe galt der. Sender den gjennom!" Så gikk det enda noen uker med mas før han fikk pengene utbetalt. Råder deg til å ringe. Ikke akkurat gammelt nytt at NAV aldri får ut fingeren.Anonymous poster hash: 77c41...66c Æsj, det er så demotiverende når folk har hatt slike erfaringer. Jeg har kun hatt gode erfaringer med NAV tidligere, med sykepenger og slikt, så jeg håper jo at det holder seg sånn. Har også en far som har vært inn og ut av arbeidsledighet, og det har alltid gått raskt og smertefritt. Ts.. Står det "Ferdig beregnet" på meldekortet nå? Og hva mer står det i så fall der? Står det et beløp, eller bare noen streker som dette --? Ja, det står ferdig beregnet, og en strek... Regner med at det betyr at jeg ikke får noe utbetalt før tidligst neste meldekort, da? Anonymous poster hash: 05890...3e1
daemonia Skrevet 12. mars 2015 #18 Skrevet 12. mars 2015 Ja, det står ferdig beregnet, og en strek... Regner med at det betyr at jeg ikke får noe utbetalt før tidligst neste meldekort, da? Anonymous poster hash: 05890...3e1 Da får du ikke noe utbetalt denne gangen nei. Da må du enten ringe til dem, eller vente på vedtaket i posten for å få vite hvor mye du får hver periode og når de vil begynne å utbetale.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #19 Skrevet 12. mars 2015 Da får du ikke noe utbetalt denne gangen nei. Da må du enten ringe til dem, eller vente på vedtaket i posten for å få vite hvor mye du får hver periode og når de vil begynne å utbetale. Hvis det ikke ligger noe i postkassen i morgen så skal jeg ringe dem. Takk Anonymous poster hash: 05890...3e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå