Gjest Penelopee Skrevet 10. mars 2015 #1 Skrevet 10. mars 2015 Hei! Jeg bruker MFP til å regne ut hvor mye kcal jeg bør få i meg hver dag. Appen har regnet ut at jeg skal spise rundt 1570 kcal pr dag. Jeg spiser sunn, god og næringsrik mat som holder meg mett. Over til et spørsmål som kanskje er litt dumt. Noe som var nytt for meg var "trening", altså den skrittelleren og den andre tingen som registrerer aktivitet. I dag har jeg liksom "trent" og tjent inn 150 ekstra kcal som jeg kan spise, da jeg har gått og syklet litt. Ser egentlig ikke på dette om trening, men en del av min daglige aktivitet om dere skjønner hva jeg mener. Skal jeg da spise opp disse kaloriene jeg har "tjent inn", eller bare holde meg på rundt 1500 kcal? Jeg spiser selvsagt mer når jeg trener hardere (løping, styrke), men jeg blir bare litt forvirret. Unnskyld for litt rotete innlegg, men la gå.
Gjest Runforit Skrevet 10. mars 2015 #2 Skrevet 10. mars 2015 Hei! Jeg bruker MFP til å regne ut hvor mye kcal jeg bør få i meg hver dag. Appen har regnet ut at jeg skal spise rundt 1570 kcal pr dag. Jeg spiser sunn, god og næringsrik mat som holder meg mett. Over til et spørsmål som kanskje er litt dumt. Noe som var nytt for meg var "trening", altså den skrittelleren og den andre tingen som registrerer aktivitet. I dag har jeg liksom "trent" og tjent inn 150 ekstra kcal som jeg kan spise, da jeg har gått og syklet litt. Ser egentlig ikke på dette om trening, men en del av min daglige aktivitet om dere skjønner hva jeg mener. Skal jeg da spise opp disse kaloriene jeg har "tjent inn", eller bare holde meg på rundt 1500 kcal? Jeg spiser selvsagt mer når jeg trener hardere (løping, styrke), men jeg blir bare litt forvirret. Unnskyld for litt rotete innlegg, men la gå. Om det er så lite så ser jeg ikke helt at du MÅ spise de få kaloriene inn igjen. I det store og hele bildet så vil en jo alltid gjerne ha litt pluss og minus dager. Det viktigste er at du spiser nok de dagene du trener
Gjest Penelopee Skrevet 10. mars 2015 #3 Skrevet 10. mars 2015 Om det er så lite så ser jeg ikke helt at du MÅ spise de få kaloriene inn igjen. I det store og hele bildet så vil en jo alltid gjerne ha litt pluss og minus dager. Det viktigste er at du spiser nok de dagene du trener Takk for svar! Har sett deg litt rundt omkring her på forumet, og jeg må si at du er veldig inspirerende! Ja, jeg skjønner liksom ikke hvordan appen regner ut at jeg har "trent" og tjent opp de kaloriene. Trodde liksom at dette var en del av min daglige aktivitet. Skjønner jo når jeg faktisk løper og når løpeappen synkroniseres med MFP, men jeg klarer bare ikke helt å skjønne meg på hvordan MFP regner ut den andre aktiviteten, haha.
Gjest Runforit Skrevet 10. mars 2015 #4 Skrevet 10. mars 2015 Takk for svar! Har sett deg litt rundt omkring her på forumet, og jeg må si at du er veldig inspirerende! Ja, jeg skjønner liksom ikke hvordan appen regner ut at jeg har "trent" og tjent opp de kaloriene. Trodde liksom at dette var en del av min daglige aktivitet. Skjønner jo når jeg faktisk løper og når løpeappen synkroniseres med MFP, men jeg klarer bare ikke helt å skjønne meg på hvordan MFP regner ut den andre aktiviteten, haha. Hehe Ta det litt med en klype salt Så lenge du ellers i hverdagen spiser ca. 1600 i snitt(uten trening) så vil ikke noen dager med 17-1800 eller med 1400 påvirke vekta i det lange løp.
Neeli00 Skrevet 10. mars 2015 #5 Skrevet 10. mars 2015 (endret) Dersom du har synkronisert en skritteller el.l. så er det vel med det formål å regne det inn som trening. Du trenger jo ikke registrere din daglige aktivitet dersom du regner det som det - daglig aktivitet. Jeg ville bare holdt meg på 1500 kalorier ca. Om du er utsultet på kvelden til tross for at du spiser sunn mat, så merker du det. Jeg bruker også myfitnesspal men har trening separat og ingenting logget inn. Det er lett å overvurdere kalorier forbrent så jeg holder meg bare til kalorigrensen, med visse unntak ved hard trening. Endret 10. mars 2015 av Neeli00
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #6 Skrevet 10. mars 2015 Takk for svar! Har sett deg litt rundt omkring her på forumet, og jeg må si at du er veldig inspirerende! Ja, jeg skjønner liksom ikke hvordan appen regner ut at jeg har "trent" og tjent opp de kaloriene. Trodde liksom at dette var en del av min daglige aktivitet. Skjønner jo når jeg faktisk løper og når løpeappen synkroniseres med MFP, men jeg klarer bare ikke helt å skjønne meg på hvordan MFP regner ut den andre aktiviteten, haha. Jeg bruker aktivitetsarmbånd som er synkronisert opp i mot MyFitnessPal. My FtnessPal har beregnet at jeg med normal daglig aktivitet forbrenner ca 1600 kcal pr dag. Fitbit registerer aktivitetene mine, og sender forventet kaloriforbruk til Myfitnesspal, som da justerer beregningene sine hvis jeg er mer aktiv enn forventet. Slik ser det ut for min del i dag. Pr kl 14.23 hadde jeg forbrent 79 kcal mer enn forventet, og kalorimålet på MFP er justert opp tilsvarende. Håper dette ga deg svar på det du lurte på. Anonymous poster hash: 3967d...44e
Gjest Penelopee Skrevet 10. mars 2015 #7 Skrevet 10. mars 2015 Jeg bruker aktivitetsarmbånd som er synkronisert opp i mot MyFitnessPal. My FtnessPal har beregnet at jeg med normal daglig aktivitet forbrenner ca 1600 kcal pr dag. Fitbit registerer aktivitetene mine, og sender forventet kaloriforbruk til Myfitnesspal, som da justerer beregningene sine hvis jeg er mer aktiv enn forventet. Slik ser det ut for min del i dag. Pr kl 14.23 hadde jeg forbrent 79 kcal mer enn forventet, og kalorimålet på MFP er justert opp tilsvarende. Håper dette ga deg svar på det du lurte på. Anonymous poster hash: 3967d...44e Aah, skjønner. Bruker du å "spise opp" de ekstra kaloriene, eller ser du på det som bonus for evt. vektnedgang?
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #8 Skrevet 10. mars 2015 Aah, skjønner. Bruker du å "spise opp" de ekstra kaloriene, eller ser du på det som bonus for evt. vektnedgang? Det kommer an på. Hvis jeg bare har gått en tur og forbrent 100 ekstra kcal spiser jeg dem ikke opp, men hvis jeg har en skikkelig treningsøkt og forbrent 300-500 kcal ekstra, spiser jeg også mer, men ikke nødvendigvis alt. MFP bruker "netto kalorier" som et betegnelse på kaloriinntak minus trening. Jeg passer på at netto kcal aldri er under BMR. Anonymous poster hash: 3967d...44e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå