AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #1 Skrevet 10. mars 2015 Jeg har en vikarstilling på et eldrehjem. Er visst noe nytt nå, så "faste" vikarstillinger har ikke fast lønn men fast antall timer i uka/måneden. Så skulle jeg ha fri 3 dager, helt OK sa sjefen, du får bare minus i timebanken. MINUS I TIMEBANKEN?! Jeg har jo ikke en timebank når jeg ikke har fast lønn! Det betyr jo at jeg må jobbe inn timer jeg ikke har fått betalt for = jobbe gratis. Jo det var slikt det var. Jeg ringte til de som betaler ut lønna og de sa jeg måtte ta det opp med sjefen min. Har ikke truffet på han etter det, men nå har jeg avlyst det jeg skulle de 3 dagene og har ikke behov for å ta fri likevel. Men er dette her lov? Anonymous poster hash: 262a9...d60
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #2 Skrevet 10. mars 2015 Jeg har en vikarstilling på et eldrehjem. Er visst noe nytt nå, så "faste" vikarstillinger har ikke fast lønn men fast antall timer i uka/måneden. Så skulle jeg ha fri 3 dager, helt OK sa sjefen, du får bare minus i timebanken. MINUS I TIMEBANKEN?! Jeg har jo ikke en timebank når jeg ikke har fast lønn! Det betyr jo at jeg må jobbe inn timer jeg ikke har fått betalt for = jobbe gratis. Jo det var slikt det var. Jeg ringte til de som betaler ut lønna og de sa jeg måtte ta det opp med sjefen min. Har ikke truffet på han etter det, men nå har jeg avlyst det jeg skulle de 3 dagene og har ikke behov for å ta fri likevel. Men er dette her lov?Anonymous poster hash: 262a9...d60 Egenmelding Anonymous poster hash: 908b5...b66
appelsinjuice Skrevet 10. mars 2015 #3 Skrevet 10. mars 2015 Så du jobber for timelønn, ikke fastlønn? Dette betyr vel også at du ikke har noe ferietrekk i juni? Ingen får betalt ferie. De som går på fastlønn blir trukket i lønn for ferie, vanligvis i juni. Dersom du er timebetalt får du både lønn og feriepenger for i fjor i juni. Dersom du skal avvikle ferie er det da korrekt at du skal trekkes i lønn for feriedager, evt. jobbe timene inn igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå