Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Andre på diett som sliter med å få sove? Jeg har gått ned 5 kg på noen måneder, og skal ned 5 til før jeg når idealvekten (60 kg/165 cm).

Jeg spiser ca 1400 - 1500 kalorier til dagen. Har kuttet alt sukker, all ferdigmat, spiser bare fersk "ekte" mat. Har så mye mer energi, og føler med aldri sulten.

Det er imidlertid vanskelig å roe denne energien på kvelden, og jeg sover veldig urolig. Siden jeg begynte å slanke meg i januar har jeg gått fra 8 timers søvn pr natt til 5 timer per natt.

Jeg spiser det siste måltidet mitt rundt 18:00, og ingenting etter det selv om jeg legger meg rundt midnatt. Burde jeg spist litt før sengetid, kanskje?

Anonymous poster hash: 3480b...351
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer mer på hva du gjør før sengetid.

Ser du på TV, fikler med nettbrett eller pc? Eventuelt telefon?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer mer på hva du gjør før sengetid.

Ser du på TV, fikler med nettbrett eller pc? Eventuelt telefon?

Alt det der, men det har jeg alltid gjort. Søvnproblemene kom som sagt da jeg begynte å slanke meg

AnonymBruker
Skrevet

Slanking er en stressituasjon for kroppen, og det kan være det som gjør at du ikke får sove.

Prøv å ta noen dager fri fra slankingen. Spis normalt, vær normalt aktiv, men gi kroppen noen dagers pause fra stresset, og se om det bedrer seg.

Anonymous poster hash: 37e40...953
Gjest Runforit
Skrevet

Alt det der, men det har jeg alltid gjort. Søvnproblemene kom som sagt da jeg begynte å slanke meg

Ja, men sånt forverrer søvnløshet så derfor burde du kutte det ut før leggetid. Drikk heller te og les en bok for å roe ned hodet og kroppen.

Skrevet

Ja, men sånt forverrer søvnløshet så derfor burde du kutte det ut før leggetid. Drikk heller te og les en bok for å roe ned hodet og kroppen.

Enig i det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...