Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er heldige, eller jeg er heldig å fikk overtalt sambo til å få 2 kattunger i hus hehe

Utfordringen er lukten fra kattedoen når enn har 2 katter og trenger tips til god kattesand.

Fant slik do "hus" på europris å kan ikke skryte av at det holder lukten inne :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har prøvd mange typer sand opp gjennom, men syns imperial er best. Det er hovedsakelig av to grunner - klumpene blir skikkelig faste og lette å fjerne, og det er minimalt med lukt. http://www.imperialpet.info/default.aspx?pageId=46

Jeg har blant annet brukt everclean endel før jeg oppdaget imperial, og syns imperial er langt bedre.

Perler var også bra, lite lukt og man slapp helt å fjerne tiss, men katten min likte det ikke dessverre.

Endret av Viktualia
Skrevet

Takk for tips, skal prøve den.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er kattunger tror jeg man helst skal unngå klumpesand (?)..

Anonymous poster hash: 60a3a...720
Skrevet

Er det filter på den dokkassen din?

Skrevet

Hvis det er kattunger tror jeg man helst skal unngå klumpesand (?)..

Anonymous poster hash: 60a3a...720

Etter at kattene er leveringsklare, er ikke klumpesand spesielt farlig for dem. Da har de som regel lært at kattedoen er for dogåing og ikke for spising.

Vi har god erfaring med blå TidyCats. Den er svakt parfymert i tillegg til at den tar knekken på den verste lukten selv rett etter at kattene har vært på do.

To katter i hus, mons og kjette, og vi har ikke noe problemer med sjenerende lukt fra våre kattedoer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes alt lukter jeg! Skjønner ikke hvordan man kan holde ut å bruke den samme sanden i mange uker. Har prøvd Imperial og everclean. Føler for å vaske og skifte all sand hver uke. Blir veldig dyrt da. Nå har jeg kjøpt en billig på rema, bare for å prøve...

Anonymous poster hash: 187df...354

Skrevet

Vi fikk beskjed om å bruke en maisbasert katte"sand" i starten når han var kattunge. Denne kunne også kastes i do. Jeg husker ikke navnet på den, men vi brukte den i starten. Var ikke veldig begeistret over den, så det var lykke i heimen når han ble større og vi kunne gå over til Ever Clean - som vi synes fungerer supert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...