AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #1 Skrevet 10. mars 2015 Jeg er ei jente på 21 år, som er veldig glad i å være aktiv. Jeg er i fysisk aktivitet fordi jeg liker det, og er helt frelst av kardiotrening. Samtidig prøver jeg å få inn litt styrke. Er både på treningssenter og ute i naturen. I løpet av en vanlig uke legger jeg omtrent dette bak meg: 250 minutter løping 60 minutter ellipsemaskin 120 minutter gåtur 150 minutter lett styrketrening Jeg tar alt i det tempoet jeg føler for akkurat den dagen. Det vil si at det blir alt fra rolig jogg til løping i litt raskere tempo. Hender at jeg avviker litt fra dette, f.eks. i ferier eller når noe spesielt skjer, men dette er sånn omtrentlig. Fordeler det altså utover i uka, alt etter hva som passer med resten av timeplanen min Hva synes dere om mengden med fysisk aktivitet? Synes selv det er vanskelig å anslå om jeg er moderat eller mye fysisk aktiv. Kan påpeke at jeg utenom dette er svært lite aktiv, da butikk og buss er i nærheten, slik at jeg ikke har lange gåavstander etc. Anonymous poster hash: d8cdb...434
Ingvilddd Skrevet 10. mars 2015 #2 Skrevet 10. mars 2015 For meg ser dette ut som mye fysisk aktivitet i løpet av en uke. Har du ingen fridager i uka? Hvis du har det, må du i så fall bruke mye tid på fysisk aktivitet de dagene du trener. Jeg synes du er utrolig flink, inspirerende med de som klarer å bevege seg så mye i løpet av en uke!
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #3 Skrevet 10. mars 2015 For meg ser dette ut som mye fysisk aktivitet i løpet av en uke. Har du ingen fridager i uka? Hvis du har det, må du i så fall bruke mye tid på fysisk aktivitet de dagene du trener. Jeg synes du er utrolig flink, inspirerende med de som klarer å bevege seg så mye i løpet av en uke! Noen uker er jeg i fysisk aktivitet hver dag, men jeg kan også ha både én og to fridager i løpet av en uke. Men da er jeg jo ofte mer fysisk aktiv de andre dagene, hvis du skjønner. Forrige uke hadde jeg en dag hvor jeg hadde helt fri, samt en dag hvor "eneste" fysisk aktivitet var en rolig gåtur på 40 minutter. Men da hadde jeg ganske mye fysisk aktivitet de fem andre dagene. TS Anonymous poster hash: d8cdb...434
Ingvilddd Skrevet 10. mars 2015 #4 Skrevet 10. mars 2015 Noen uker er jeg i fysisk aktivitet hver dag, men jeg kan også ha både én og to fridager i løpet av en uke. Men da er jeg jo ofte mer fysisk aktiv de andre dagene, hvis du skjønner. Forrige uke hadde jeg en dag hvor jeg hadde helt fri, samt en dag hvor "eneste" fysisk aktivitet var en rolig gåtur på 40 minutter. Men da hadde jeg ganske mye fysisk aktivitet de fem andre dagene. TS Anonymous poster hash: d8cdb...434 Skjønner. Så lenge du selv trives med så høyt aktivitetsnivå, og du er fysisk aktiv fordi du har lyst og det ikke blir en type "samvittighetstrening", så synes jeg du skal fortsette å trene så mye! Men det er viktig at du kan slappe av og ikke bli stresset dersom du en uke ikke får tid til å være så fysisk aktiv som den typiske uka, da kommer du fort inn i en faresone. I tillegg må du fokusere på å få i deg nok mat. Jeg har selv vært i en periode hvor jeg ikke forsto hvor mye ekstra mat jeg faktisk trenger når jeg er fysisk aktiv flere ganger i uka. Ikke for å peke, det kan godt være at du har full kontroll allerede! Vil bare gjøre deg oppmerksom på det
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #5 Skrevet 10. mars 2015 Ikke for å mase, men vil ikke noen flere si meningen sin? Anonymous poster hash: d8cdb...434
drue Skrevet 10. mars 2015 #6 Skrevet 10. mars 2015 (endret) Det er vel ganske mye. Hvis du koser deg med det, og det ikke er noe du føler du må gjøre så ofte (altså at du gjør det av lyst), så fortsett. Så lenge du spiser nok Endret 10. mars 2015 av drue
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #7 Skrevet 10. mars 2015 Det er vel ganske mye. Hvis du koser deg med det, og det ikke er noe du føler du må gjøre så ofte (altså at du gjør det av lyst), så fortsett. Så lenge du spiser nok Ja, jeg gjør det kun av lyst. Elsker å røre meg, har vært sånn hele livet. Men får ofte høre at jeg må roe ned og slappe av. Folk forstår ikke at dette er noe som skaper meg som person Anonymous poster hash: d8cdb...434
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå