Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen studert psykologi ved Ansgar? er det bra? ser man kan komme inn på profesjon etter årsstudie.

Anonymous poster hash: 6d543...2b1
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytter. Vurderer også dette, selvom jeg ikke er kristen en plass..

Anonymous poster hash: c4d0f...573

AnonymBruker
Skrevet

Lurer også på dette.

Anonymous poster hash: ed5c7...9f2

AnonymBruker
Skrevet

For tre år siden tok jeg årsenhet i psykologi ved Ansgar Teologiske høgskole.. Jeg svarer derfor på grunnlag av min egen erfaring- og det skal sies at jeg nok var litt uheldig.

Jeg trodde skolen var todelt med en bibelskole og en høyskole som ikke fokuserte så mye på religion! Dette var feil. Det var et krav på skolen at alle lærere skulle være personlig kristne, og undervisningene var preget av dette.

Husker enda første skoledag hvor vi ble tatt med inn i aulaen, de sa " nå skal vi synge en sang som alle her kjenner seg igjen i- I believe." Alle sang for full hals, men jeg hadde aldri hørt denne sangen før... Husker jeg kikket desperat rundt meg for å se om det var noen andre som ikke kunne den. Jeg så ingen.

Omtrent hver dag var det midt på dagen "pause" i undervisningen hvor det var nattverd eller gudstjenester. Det var flere i klassen som hadde fått ett kall om å begynne på denne skolen!

For min egen del har jeg aldri vært lengre borte fra Gud enn dette året, og jeg hadde aldri valgt det samme igjen. Ihverfall IKKE finn på å bo på internatet på skolen, da det er veldig strenge regler her- og man kan lett bli kastet ut!

Anonymous poster hash: 99f50...78d

AnonymBruker
Skrevet

Har noen studert psykologi ved Ansgar? er det bra? ser man kan komme inn på profesjon etter årsstudie.

Anonymous poster hash: 6d543...2b1

Vet ikke noe om Ansgar, men det jeg vet er at fra 2016 er det kun i Tromsø det tas inn et bittelite antall studenter fra årsstudie. Alle andre har gjennom samordna opptak.

Anonymous poster hash: db36d...8ba

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke noe om Ansgar, men det jeg vet er at fra 2016 er det kun i Tromsø det tas inn et bittelite antall studenter fra årsstudie. Alle andre har gjennom samordna opptak.

Anonymous poster hash: db36d...8ba

Nei, det gjelder fra 2017. I 2016 er det opptak med årsstudiet både ved UiB og UiT.

TS: Ja, du kan søke profesjonsstudiet med årsstudiet fra Ansgar.

Anonymous poster hash: eea78...4d1

AnonymBruker
Skrevet

For tre år siden tok jeg årsenhet i psykologi ved Ansgar Teologiske høgskole.. Jeg svarer derfor på grunnlag av min egen erfaring- og det skal sies at jeg nok var litt uheldig.

Jeg trodde skolen var todelt med en bibelskole og en høyskole som ikke fokuserte så mye på religion! Dette var feil. Det var et krav på skolen at alle lærere skulle være personlig kristne, og undervisningene var preget av dette.

Husker enda første skoledag hvor vi ble tatt med inn i aulaen, de sa " nå skal vi synge en sang som alle her kjenner seg igjen i- I believe." Alle sang for full hals, men jeg hadde aldri hørt denne sangen før... Husker jeg kikket desperat rundt meg for å se om det var noen andre som ikke kunne den. Jeg så ingen.

Omtrent hver dag var det midt på dagen "pause" i undervisningen hvor det var nattverd eller gudstjenester. Det var flere i klassen som hadde fått ett kall om å begynne på denne skolen!

For min egen del har jeg aldri vært lengre borte fra Gud enn dette året, og jeg hadde aldri valgt det samme igjen. Ihverfall IKKE finn på å bo på internatet på skolen, da det er veldig strenge regler her- og man kan lett bli kastet ut!

Anonymous poster hash: 99f50...78d

Wow!! Dette var veldig avskrekkende. Trodde ikke det var så ille!

Anonymous poster hash: c4d0f...573

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Drar opp igjen denne tråden, da jeg lurer på om du som har svart, eller andre, kan si noe om hvor mye obligatorisk undervisning det er på dette studiet? Er det mulig å gjennomføre ved mest selvstudie..? Hadde blitt utrolig glad for noen svar omkring dette! :)

Anonymous poster hash: 10cff...4f2

AnonymBruker
Skrevet

Tiden da du kunne søke psykologi profesjon ved UiB med årsstudium fra Ansgar er dessverre forbi. I 2016 tar UiB kun opp studenter fra årsstudiet i psykologi ved eget universitet. 

Anonymous poster hash: 36d7c...4da
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det gjelder fra 2017. I 2016 er det opptak med årsstudiet både ved UiB og UiT. 

TS: Ja, du kan søke profesjonsstudiet med årsstudiet fra Ansgar. 

Anonymous poster hash: eea78...4d1

Er det ikke kun lokalt opptak i 2016, da? Altså de som har gått årsenheten ved UIB?

Anonymous poster hash: a841e...c35

• 6 år senere...
Skrevet

Gammel tråd, men vurderer å starte der selv, noen med erfaringer?

Anonymkode: 88b10...874

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...