Gå til innhold

desperat etter jobb

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

er totalt desperat etter jobb, har ingen utdannelse og skal dermed ha en deltidsjobb ved siden av studiervil ikke i butikk, men gjerne på et *****r eller noe annet. noen som vet hvordan man skal finne noe, litt vanskelig å finne slike jobber for ungdommer. bla fjellinjen, bomstasjoner, var inne på ders nettside men fant ingenting. noen andre kontorjobb dere vet om? eller jobber generelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

www.aetat.no

www.adecco.no

www.manpower.no

etc etc etc.

www.sol.no - skriv vikarbyrå i søkefeltet, jeg er sikker på du får mange treff.

Institusjoner trenger alltid folk, butikker også, rengjøringsbyråer - at du ikke vil, vel, er du desperat så finnes det jobber i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel ikke desperat hvis du ikke vil vurdere butikkjobb som student :klø:

Innen pleie/omsorg bruker det jo være muligheter for deltidsjobb og ekstravakter, telefonsalgjobber finnes det nok av, og en kan alltids gå med avisen og får trim på kjøpet :ler:

Jeg har aldri slitt med å få ekstrajobb når jeg har trengt det ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo også starte ditt eget lille enkeltpersonsfirma og tilby småjobber:

- hagestell og annet gartnerarbeid

- vedlikeholdsarbeid

- vask for hus og forretninger

- levering av varer for butikker

- hundepassing

Ellers er det gjerne telefonsalg og fabrikkjobber å få, om du er så kresen når du er desperat at du ikke vil stå i butikk. Det er jo litt avhengig av hvor du bor, men her på Sunnmøre er det for eksempel jobber å få på fiskefabrikker etc. (selv hadde jeg heller stått på butikk enn å sløye fisk, og jeg hater butikkarbeid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

possum har en virkelig lov til å starte sånn eget når det gjelder det du nevnte? må det ikke søkes tillatelse eller noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

possum har en virkelig lov til å starte sånn eget når det gjelder det du nevnte? må det ikke søkes tillatelse eller noe slikt?

Det kan vel gjøres så enkelt som å henge opp en lapp på det lokale eldresenteret / matbutikken? Og tilby seg å gjøre innkjøp for folk, vaske i huset eller reparere småting / gjøre hagearbeid? Jeg fikk iallefall ukentlig vaske- og småarbeidjobb hos et eldre ektepar som så lappen jeg hengte opp på eldresenteret. Ble kanskje ikke så mange kronene, men det var koselig, både for dem og meg...

Kunne sikkert blitt mer arbeid hvis jeg hadde gått inn for det, hos andre eldre som trenger hjelp og slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden jeg ikke oppfordrer til å jobbe svart, så ja, du må gjøre det offentlig, men det er ikke noen big-deal. Du trenger ikke søke, bare registrere deg i Brønnøysundregistrene.

'Vil du registrere et enkeltpersonforetak, må du drive næringsvirksomhet. Det vil si at den økonomiske virksomheten må ha et visst omfang. Rene hobbyaktiviteter er ikke nok for å være enkeltpersonforetak og få et eget organisasjonsnummer.'

I rene ord betyr det at du må tjene penger på det du gjør, og det bør vel være noenlunde regelmessig, selv om dette kan variere i starten. Det fører med seg litt ekstra arbeid med selvangivelsen, men så får du også trekke fra alle utgifter i forbindelse med jobben. Det er i tillegg en kjempeerfaring å ha med seg, for du lærer hvordan en bedrift (din!) fungerer, og erfaringen kan hjelpe deg senere når du søker jobb.

Lær mer om å starte eget firma gjennom bedin:

http://www.bedin.no/

eller i SpørOss:

http://www.spor-oss.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...